کد خبر: 6382

تاریخ انتشار: 1400-04-14 - 15:16

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار کتاب / فضای مجازی / حوزه علمیه / رسانه مطبوعات / آسیب ها
+1
بازدیدها: 769

قصه هایی از حیات پس از مرگ

پاسخ به یک موضوع عقیدتی […]

سؤال:
مدتی است بازار«حیات پس از مرگ» در مورد عده ای ازاشخاص بسیار داغ بوده وگزارش های گوناگون ازماورای این عالم مبنی برچگونگی زندگی برزخی ومشاهدات پس از مرگ درفضای مجازی ارایه می‌شود و تاثیرقابل ملاحظه ای در بینندگان داشته است؛  بسیاری از از افراد که لحظاتی جهان دیگر را مشاهده کرده اند میگویند: «آن عالم مملو از شادی وسروراست وخبری از آتش وعذاب ورنجی که می گفتند نیست،  در حیات برزخی از دو ملک (نکیر ومنکر) و...دیگر اموری که در برخی آیات و روایات بدان شاره شده است خبری نیست!  و حال آنکه سخن علماء نقل است ولی گزارش آن عده یک عینیت است وحقیقتی است ملموس!
دراین رابطه جهت تنویر افکار وزدودن شبهات درخواست می‌شود پاسخی به صورت موجز ارایه شود:

پاسخ
در مورد پرسش یاد شده بصورت موجز مطالبی را یادآور می‌شویم:

اولاً: خروج روح این افراد از بدن صددرصد نیست و به اصطلاح شربت مرگ را ننوشیده‌اند بلکه به گونه‌ای مانند کسانی هستند که برای جراحی بیهوش می‌شوند هرچند ممکن است بیهوشی مرتبه ضعیف‌تر باشد، زیرا اگر مرگ آنان قطعی بود به این دنیا بازنمی‌گشتند، بازگشت به این دنیا پس از مرگ قطعی، جز در موارد اعجاز امکان‌پذیر نیست.

ثانیاً: این گروه بخشی از عوالم غیبی را مشاهده کرده‌اند نه همه عوالم را؛ از این جهت، گزارش آنان که در آنجا که از عذاب و عتاب خبری نیست بی‌پایه است، و گزاره جزئی دلیل بر گزاره کلی نیست و به اصطلاح سالبه جزئیه دلیل بر سالبه کلیه نیست.

ثالثاً: از کجا معلوم آنچه که آنان دیده‌اند واقعیت داشته و چه بسا مشاهدات آنان مخلوق نفس و روح آنان بوده چنانچه برای افراد بیمار این مشاهدات رخ می‌دهد، موضوعاتی را می‌بینند و از آنها خبر می‌دهند که واقعیت ندارد ولی آنان فکر می‌کنند دارای واقعیت است.

رابعاً: روز قیامت هنوز رخ نداده است و تمام آن آثار گناه در روز قیامت تحقق می‌پذیرد. قرآن می‌فرماید: {اذا السماء انفطرت} تا جهان زیر رو نشده، کوهها به صورت گرد درنیامده ، قیامت برپا نمی‌شود. و تمام وعد و وعیدها مربوط به روز رستاخیز است.
بنابراین روح روان آنان به آنجا راه نیافته است تا داوری کنند، که از عذاب و عقاب نیست.

خامساً: در مورد انکار نکیر و منکر یادآور شدیم موت اینها قطعی نبوده به دلیل بازگشت آنان به این دنیا است و سؤال و جواب این دو فرشته از آن کسانی است که جان به جان آفرین بسپارند و به این جهان برنگردند.

وبه دیگر سخن: سؤال و جواب این دو ملک در مورد مرگی است که به دنبال آن بازگشت به دنیا نباشد، و این گروه به دنیا بازگشته‌اند.

بر فرض صحت مدعای آنان، آنچه که برای بنده نقل شده است در میان مصاحبه کنندگان، کسانی بر خلاف این ادعا را مشاهده کرده‌اند و با صورت‌های حیوانات درنده روبرو شدند.


? نوشته حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی با اقتباس از بیانات والد معظم شان، حضرت آیت الله سبحانی مدظلله

 

قصه هایی از حیات پس از مرگ

 

قصه هایی از حیات پس از مرگ

 

قصه هایی از حیات پس از مرگ

 

قصه هایی از حیات پس از مرگ

 

قصه هایی از حیات پس از مرگ

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود