کد خبر: 6354

تاریخ انتشار: 1399-10-14 - 20:03

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار نمایشگاه / اخبار کتاب / فضای مجازی
+1
بازدیدها: 513

همه ناشران در نمایشگاه مجازی امکان حضور دارند

گفتگو با معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. […]

آزاده نظر‌بلند، ضمن بیان این مطلب که نمایشگاه مجازی کتاب، ایجاد فرصت برابر برای همه ناشران، اعم از بزرگ و کوچک را فراهم کرده‌است، گفت: ناشران باید با مراجعه به پنل کاربری، موجودی و قیمت کتاب‌هایشان را اعلام ‌کنند.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
همه ناشران در نمایشگاه مجازی امکان حضور دارند/ امکان یک بار تغییر قیمت برای هر کتاب
به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از ایبنا، آزاده نظر‌بلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره زیر‌ساخت‌های فنی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: ناشران متقاضی حضور در نخستین نمایشگاه باید از ۱۰ دی‌ماه، برای ثبت‌نام اقدام کنند. تایید و یا رد تقاضای حضور ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب پس از بررسی مدارک و اطلاعات ناشران و براساس آئین‌نامه، انجام می‌شود. 
 
وی افزود: با تایید ثبت‌نام، ناشران باید با مراجعه به پنل کاربری، موجودی و قیمت کتاب‌هایشان را اعلام ‌کنند؛ ناشران تنها یک‌بار مجاز به افزایش قیمت هرعنوان کتاب هستند؛ بنابراین براساس اطلاعات بانک خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران می‌توانند فهرست کتاب‌‌های منتشر شده را مشاهده کنند که این فهرست در قالب فایل اکسل، قابل دریافت است. ناشر براساس این فهرست، درباره عرضه و فروش به‌عبارت دیگر، فعال یا غیرفعال کردن هرعنوان کتاب‌ خود تصمیم‌گیری می‌کند.
 
 نظر‌بلند ادامه داد: با تعیین فهرست کتاب‌‌های به‌اصطلاح فعال برای فروش، مرحله بعدی، مشخص کردن تعداد موجودی قابل فروش برای هر عنوان کتاب است. امکان تغییر چند باره موجودی از سوی ناشر نیز پیش‌بینی شده‌است و کتاب‌هایی که موجودی آن‌ها در سامانه اعلام نشده باشد در سایت نمایشگاه مجازی نمایش داده نمی‌شود.      
 
معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان اینکه با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌های تولید، فرصت یکبار افزایش قیمت برای ناشران پیش‌بینی شده‌است، گفت:  برای پیشگیری از شکل‌گیری رقابت منفی، ناشران مجاز به کاهش قیمت کتاب‌‌ها نیستند.
 
معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: مخاطب با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی کتاب، می‌تواند موجودی کتاب ناشران را مشاهده کند و با هدف یک‌دستی، اطلاعات کتاب‌ها، صرفا از بانک اطلاعاتی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای نمایش در سایت نمایشگاه فراخوانی می‌شود؛ علاوه‌براین تصاویر جلد و چند صفحه نخست کتاب‌ها نیز در سایت فروش قابل مشاهده‌است.  
 
نظر‌بلند ادامه داد: با توجه به اینکه ناشران برحسب توانمندی، تسلط و آگاهی از قابلیت‌های فضای مجازی و استفاده از روش‌های نوین فناوری اطلاعات با یکدیگر متفاوت و به‌تبع براساس سلیقه‌‌ عمل می‌کنند، تصمیم براین شد تا اطلاعات کتابشناختی براساس یک قاعده، بارگذاری شوند؛ بنابراین به‌غیر از تغییر قیمت، ناشران امکان دخل و تصرف در شکل نمایش کتاب‌ها و اطلاعات را ندارند. با‌توجه به اینکه نمایشگاه مجازی کتاب، ایجاد فرصت برابر برای همه ناشران، اعم از بزرگ و کوچک را فراهم کرده‌است، و قرار نیست سامانه فروش نمایشگاه مجازی کتاب در اختیار چند ناشر معدود باشد؛ بنابراین تلاش کردیم، برای همه ناشران حاضر، زمینه برابر ایجاد کنیم.
 
نظر‌بلند با بیان اینکه برای کاهش کمترین خطا و اشتباه همه مراحل خرید تا ارسال بسته، ماشینی است، گفت: ناشر بعد از دریافت سفارش خریدار از طریق پنل، هر سفارش را همراه با مشخصات سفارش شامل بارکد پستی، اطلاعات خریدار و نشانی و اطلاعات خریدار، بسته‌بندی و برای ارسال به شرکت ملی پست تحویل می‌دهد؛ همچنین ارسال کد رهگیری برای مشتریان این امکان را فراهم می‌آورد که خریدار مرسوله را پس از ارسال، پیگیری کند.

 وی افزود: براساس درخواست ناشران، علاوه‌بر شرکت پست، ارسال مرسوله از سوی ناشر نیز در نظر گرفته شده‌است؛ با هدف ارائه خدمات دقیق‌تر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به‌عنوان مجری برگزاری نمایشگاه، ناشر را موظف کرده تا برای ارتباط مشتری با ارسال‌کنندگان اطلاعات آن‌ها در پنل ثبت کند تا مشتری بتواند جریان ارسال بسته را پیگیری کند.  
منبع +
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود