کد خبر: 6288

تاریخ انتشار: 1399-03-05 - 22:15

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی
+1
بازدیدها: 617

فروش بیش از ۳۰۴هزار نسخه کتاب، به مبلغ حدود۱۲ میلیارد تومان در بهارانه کتاب

طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها» از ۲۰ اردیبهشت هم زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و  تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور اجرا شد […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با پایان طرح فصلی بهارانه کتاب، ۳۰۴ هزار و۲۵۵ نسخه کتاب به مبلغ ۱۱۷میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۷۱۰هزار و ۵۷۴ریال توسط ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ نفر خریداری شد.

۶۸۵ کتاب‌فروشی از سراسر کشور، در بهارانه کتاب ۹۹ شامل  ۱۴۹ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و ۵۳۶ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها  در این طرح مشارکت داشتند. بین ۳۱ استان‌ شرکت‌کننده در طرح بهارانه کتاب۹۹، استان تهران با  ۱۰۹ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۸۰ کتاب‌فروشی، خراسان رضوی با ۷۰ کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی قرار دارند؛ همچنین قم  با ۵۷ کتابفروشی، ‌فارس با ۴۵ کتابفروشی و کردستان با ۳۸ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

در این طرح، استان تهران با ۴۶هزار و ۶۵۱ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار دارد و استان خراسان رضوی با فروش ۳۴ هزار و ۶۲۶  نسخه کتاب رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد  کتاب را به خود اختصاص داد. استان اصفهان با فروش ۳۳ هزار و ۴۱۹نسخه کتاب، رتبه سوم طرح بهارانه کتاب۹۹ در این بخش را از آن خود کرد. استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی پرفروش‌ترین استان‌ها براساس مبلغ فروش در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها شناخته شدند.
 
 
کتابفروشی‌های کتاب فرازمند از رشت، پاتوق کتاب شیراز از شیراز، دنیای کتاب از قم، کلبه کتاب از جهرم، شهر کتاب مشهد از مشهد، پاتوق کتاب اراک از اراک، کتاب شرق از اهواز، شهر کتاب اصفهان شعبه چهار باغ بالا از اصفهان، پاتوق کتاب شهرکرد از شهرکرد و کتاب آبان از مشهد در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح بهارانه کتاب ۹۹ براساس تعداد کتاب قرار گرفته‌اند. 

طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها» از ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و  تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور اجرا شد.

بهارانه کتاب با فروش حدود ۱۲ میلیارد تومان به پایان رسید

 

منبع ایبنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود