کد خبر: 6236

تاریخ انتشار: 1398-09-08 - 17:03

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / اخبار نمایشگاه / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 111

رقابت تعداد فروش کتاب، کتاب فروشی های رشد اهواز، پردیس کتاب مشهد و دنیای کتاب قم درطرح پائیزه کتاب

رشداهواز و دنیای کتاب قم، از کتاب فروشی هایی بودند که با اعطای تسهیلات حمایتی ارشاد برای تاسیس، نوسازی و تجهیز مراکز فروش کتاب درسال 97 تشکیل وگسترش یافتند.   […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طرح پاییزه کتاب به‌عنوان دوازدهمین دوره طرح‌های فصلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت موسسه خانه کتاب از 23 آبان آغاز و روز گذشته سه‌شنبه(5 آذرماه) به‌جز مشهد در کتابفروشی‌های کل کشور به پایان رسید. درواقع؛ به‌دلیل استقبال بسیار مردم مشهد این طرح به مدت سه روز تا تاریخ 8 آذرماه در مشهد تمدید شده‌است و این در حالی است که موعد اتمام پاییزه98 در سراسر کشور نیز پیشتر از 30 آبان به 5 آذرماه تغییر یافته بود.

مطابق با اطلاعات رسمی خانه کتاب، 608 کتابفروشی در این طرح مشارکت داشته‌اند که 131 کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و 477 کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت بوده‌اند و تاکنون(صبح چهارشنبه 6آذرماه) تعداد 311 هزار 757 کتاب به ارزش ریالی معادل ۹۵,۸۷۲,۴۰۸,۰۶۹ در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح به‌فروش رفته‌است.

بر اساس آمار به‌دست آمده تا لحظه نگارش این گزارش، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب فروخته‌شده به‌ترتیب جایگاه عبارتند از کتاب رشد اهواز(شعبه نادری) با 15678، پردیس کتاب مشهد با 11709 و دنیای کتاب قم با 11181 جلد کتاب.

با توجه به رقابت تنگاتنگ کتاب‌فروشی رشد اهواز به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی تا این لحظه از برگزاری طرح پاییزه با کتاب‌فروشی پردیس کتاب مشهد، این احتمال وجود دارد که ادامه‌‌یافتن طرح در مشهد تا 8آذرماه، این امکان را به پردیس کتاب مشهد بدهد که آمار فروش خود را بالا ببرد و از کتاب‌فروشی رشد اهواز نیز پیشی‌ بگیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که استان خراسان رضوی در میزان پرفروش به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده، جایگاه نخست را در لیست پرفروش‌ترین استان‌ها به خود اختصاص داده‌است، اما پرفروش‌ترین استان‌ بر اساس میزان مبلغ فروش، استان تهران است که توانسته به مبلغ فروش یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی برسد. با این حساب، ممکن است ادامه فعالیت 3روزه کتاب‌فروشی‌های شهر مشهد، بتواند آمار فروش استان خراسان رضوی را تا پایان ساعت کاری هشتم آذرماه، تا حدی ارتقا دهد که این استان، جایگاه نخست فروش کتاب از نظر مبلغ فروش در پاییزه 98 را نیز از آن خود کند.

منبع ایبنا

رقابت تنگاتنگ خراسان رضوی و تهران در طرح پاییزه کتاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود