کد خبر: 6220

تاریخ انتشار: 1398-07-02 - 19:53

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار نمایشگاه / حوزه علمیه
+2
بازدیدها: 846

دومین همایش کتاب سال بانوان با نگاه ویژه به ظرفیت علمی جامعه زنان

نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان با حضور حجت الاسلام سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا (س) و ریحانه حقانی معاون پژوهشی این مرکز […]

مدیر جامعه‌الزهرا (س) گفت: دومین همایش کتاب سال بانوان به عنوان یک پدیده مهم در حوزه زن و خانواده، مبتنی براصولی است که یکی از آن‌ها باور به ظرفیت ارزشمند و قابل توجه علمی در جامعه بانوان است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان با حضور حجت الاسلام سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا (س) و ریحانه حقانی معاون پژوهشی این مرکز در سالن جلسات آن در قم برگزار شد.
 
مدنی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش کتاب سال بانوان به عنوان یک رویداد مهم در حوزه زن و خانواده، گفت: این همایش مبتنی بر اصولی است و یکی از آن‌ها این است که ما باور داریم ظرفیت بسیار ارزشمند و قابل توجه علمی در جامعه بانوان وجود دارد.


 همایش کتاب سال بانوان با نگاه ویژه به ظرفیت علمی جامعه زنان برنامه‌ریزی شد


وی با تاکید بر اینکه این همایش نباید مورد غفلت قرار بگیرد، افزود: پیش از این همایش کتاب سال بدون در نظر گرفتن جنسیت برگزار می‌شد اما همایش کتاب سال بانوان با باور این ظرفیت در جامعه زنان برنامه‌ریزی شده است.
 
مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به اینکه چشم انداز جامعه الزهرا (س) مرجعیت علمی در حوزه علمی بانوان است، عنوان کرد: یکی از گام‌های بلند در این زمینه همایش کتاب سال بانوان است. همایش اول کتاب سال بانوان هم در همین راستا با نتیجه مناسب برگزار شد و مجموعه‌های علمی مختلفی از شیوه برگزاری اظهار رضایتمندی و تقدیر داشتند.
 
رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان با اعلام اینکه در همایش سال گذشته ۶۰۰ اثر در حوزه زن و خانواده مورد بررسی قرار گرفت و تقدیر شد، یادآور شد: تفاوت‌هایی که همایش امسال با سال گذشته دارد، قابل توجه است. از جمله اینکه در همایش امسال از شورای سیاستگذاری گسترده استفاده شده و از نهادهای مختلف علمی و پژوهشی حوزوی و غیر حوزوی استفاده می‌کنیم.
 
مدیر جامعه الزهرا (س) از حضور نمایندگان مدیریت حوزه برادران، مرکز مدیریت حوزه خواهران و نهادهای مختلف علمی و پژوهشی، پژوهشگاه‌های مختلف و برخی دانشگاه‌ها در شورای سیاستگذاری خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با ظرفیتی که با حضور شخصیت‌های برجسته علمی از سایر حوزه‌ها در شورای سیاستگذاری این همایش به وجود می‌آید نتایج از سال گذشته درخشانتر باشد.
 
وی در خصوص آسیب‌شناسی همایش اول کتاب سال بانوان عنوان کرد: هر فعالیتی که انجام شده در جامعه الزهرا (س) مورد آسیب شناسی قرار گرفته است و امیدواریم علی رغم توفیقاتی که در سال گذشته بوده است، نقایص برطرف شود و همایشی با توفیقات بیشتری داشته باشیم.
 
مدنی با بیان اینکه آثار دریافتی منحصر به زبان فارسی نیستند، بیان کرد: آثاری که با زبان‌های دیگر هم به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و امیدوار هستیم که این همایش در آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.
 
مدیر جامعه الزهرا (س) از فعالیت دائمی دبیرخانه دائمی این همایش در تمام سال خبر داد و تاکید کرد: این دبیرخانه با این هدف ایجاد شده است که قلم‌های توانمندی شناسایی شود و خلأهایی که در حوزه زنان و خانواده شناسایی می‌شود، مورد تصمیم‌گیری واقع شود.
 


در ادامه این نشست، ریحانه حقانی معاون پژوهشی جامعه الزهرا (س) گفت: همایش کتاب سال بانوان برای دومین سال به منظور شناسایی ظرفیت‌های علمی ارزشمند بانوان کشور برگزار می‌شود. این همایش با هدف حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه انسانی و اسلامی و آثار پژوهشی برتر در عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی با تاکید بر عرصه زن و خانواده از سوی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه به آثار مورد پذیرش در این همایش اشاره کرد و افزود: آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نوشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است، در این همایش پذیرفته می‌شود.
 
حقانی مهلت ارسال آثار به این همایش را تا پایان مهرماه اعلام کرد و گفت: پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه کنند و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند.
 
دبیر شورای سیاستگذاری دومین همایش کتاب سال بانوان بیان کرد: این همایش مختص حوزویان نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت کنند.
 
حقانی در رابطه با زمان برگزاری همایش نیز یادآور شد: زمان پیشنهادی پایان مهرماه است، اما در شورای سیاستگذاری مطرح خواهیم کرد و اگر تغییری نیاز باشد، زمان جایگزین برگزاری همایش را اعلام خواهیم کرد.

منبع ایبنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود