کد خبر: 6173

تاریخ انتشار: 1398-04-23 - 13:47

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / آسیب ها / اخلاق و تربیت / سیاسی اجتماعی / اجتماعی
+2
بازدیدها: 1 339

الگوسازی‌ مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب

دکتر اشرف جناتی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به دیدگاه‌های مختلف نسبت به موضوع حجاب و عفاف گفت: در مقطع فعلی، بی توجهی مسؤولان نسبت به مساله بد […]

⬅  دکتر اشرف جناتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و عضو شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به دیدگاههای مختلف، نسبت به موضوع حجاب و عفاف گفت: در مقطع فعلی، بی توجهی مسوولان نسبت به مساله بد حجابی و رها کردن آن، منجر به بی حجابی  و حتی عریانی از طرف کسانی که عقده تبرج دارند خواهد شد.

 ⬅ اشرف جناتی، ادعای برخی، مبنی برعدم لزوم دخالت حکومت در امر حجاب را نادرست خواند و با اشاره به لزوم امر به معروف ونهی از منکر در همه سطوح افزود: در وضع کنونی جامعه که دشمن، تمام همت و تلاش خود را صرف ناراضی کردن مردم از نظام و انقلاب می کند،‌ باید هنر به خرج داد و به شکل ظریف و هنرمندانه، به  امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

⬅ وی، به سوء استفاده دشمن از برخوردهای سلبی با بدحجابان،  اشاره و بیان کرد: امروزه و در شرایط کنونی جامعه ، هرگونه شدت عمل و  تشدید کنترل و برخورد،  تحت عنوان امر به معروف ونهی از منکر،  نادرست به نظر میآید و عواقبی غیر قابل پیش بینی دارد.

⬅ جناتی،  با بیان اینکه اجرای  امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه از راههای مختلف و شیوه های متعدد میتواند صورت بگیرد، تصریح کرد: در این مقطع زمانی که دشمن مترصد است تا مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، صنفی و ...کشور را به مسایل سیاسی و ...تبدیل کند، باید همگان مراقب باشند تا در جهت خواست دشمن حرکتی صورت نگیرد.
 
⬅ ایشان در ادامه گفت: در جاهایی که امر به معروف و نهی از منکر،  نه تنها اثری در مخاطب ندارد ، بلکه  مفسده بزرگتری را در جامعه به دنبال دارد، بایستی در ظاهر، یک نوع حالت بی اعتنایی را در پیش گرفت و از برخوردهای علنی خیابانی به شدت پرهیز کرد  و حداکثر،  همان طرح جلب افراد متبرج را پیگیر شد.

⬅ جناتی، در ادامه تاکید کرد: البته همه دستگاهها و نهادهایی که به نحوی با امر به معروف و نهی از منکر  مرتبط هستند ، باید همه همت خود را،‌ صرف  درونی کردن امر  حجاب کنند  و تبلیغات هماهنگ و مفید و موثر در همه عرصه ها در باره حجاب داشته باشند. ترویج حجاب و توسعه آن را،  باید نهادهای مختلف با همکاری و هماهنگی و با وحدت رویه و با تبلیغات انجام دهند
 
⬅ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  با تاکید بر اینکه بسیاری از بدحجاب ها، اساسا، قصد مقابله با نظام را ندارند، گفت:  بدحجاب ها، همین مردم عادی اطراف ما هستند که بسیاری از آنها،‌ صرفا، از روی خودنمایی و برای دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن،  بد حجاب هستند تا صرفا، حس جلوه گری خود را ارضا کنند، نه اینکه به دنبال تقابل و تعارض با نظام  باشند و یا از روی عناد و لجاجت نسبت به دستورات دینی بدحجابی کنند،  از این رو اینان، از طریق برنامه های آموزشی و فرهنگی و با هماهنگی نهادهای فرهنگی و از راه تبلیغات صحیح ، به سهولت، حجاب را پذیرا می شوند.

⬅ وی ، رسانه ملی  را یکی از عناصر تاثیرگذار در تبلیغات حجاب دانست و با انتقاد از برخی از سیاست های ان تصریح کرد: بایستی از ظرفیت رسانه ملی، برای تبلیغ وجاهت قانونی حجاب استفاده کرد و ضمنا الگوهایی صحیح برای جوانان معرفی کرد .  

⬅ جناتی، ضمن تاکید بر اینکه ضرورت رعایت حریم ها و حفظ حجاب و عفاف مختص بانوان نیست، اظهار داشت: البته مسئولان نیز باید همه ی حریم های الهی را رعایت کنند. زیرا حریم شکنی از سوی آنان، گاهی در مردم معمولی ایجاد وسوسه ی گناه  می کند. در واقع،‌ توجه مسوولان به رعایت همه حریم های الهی، خود،  بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
⬅ جناتی افزود: جوانان، تمایل به خودنمایی و جلوه گری دارند، لذا ضروری است با آموزش صحیح و ترویج فرهنگ دینی،  قبح و زشتی یک  منکر و گناه مثل بدحجابی،  هم در درون افراد و اشخاص  و هم در سطح جامعه و اجتماع  جا بیفتد . یعنی اگر منکر و گناهی در سطح جامعه رخ داد ، همگان ضمن شناخت و آگاهی  از ان منکر ، نسبت  به قبح و زشتی آن نیز حساس باشند . مردم باید منکر را   واقعا منکر و زشت ببینند و در نزد آنان،  منکر،  امری قبیح و ناپسند باشد نه اینکه نسبت به منکر بی تفاوت باشند و یا  حساسیتی نداشته باشند.
 
⬅ وی اضافه کرد:  هر کسی باید  در هر شرایطی ، به  تکلیف خود عمل کند ، و هنگام عمل به تکلیف،  مجاز نیستیم  ببینیم آیا دیگران، به وظایف خود عمل میکنند یا خیر ... کل نفس بما کسبت رهینة

⬅ وی  خاطرنشان کرد: اجر و پاداش افراد در پیشگاه خدا،  به خاطر رعایت حریم ها، خصوصا  در محیط هایی که دیگران عمل به تکالیف خود نمیکنند و حریمها توسط  دیگران رعایت نمی شود،  بسیار ارزشمند تر است،  در عین حال، یکی از بزرگترین فوائد حجاب، مصونیت است که باید به نحوی،  این فایده را بانوان، در درون خود حس کنند و مزه آن را درک کنند .

⬅ عضو شورای فرهنگ عمومی استان گیلان معتقد است: مردم ايران، مردمانی با  اصالت و ریشه دار هستند و از فرهنگ غنی و اصیل اسلامی_شيعى و ایرانی برخوردارند، لذا اگر فردی متظاهر به  منکر و گناه باشد ، به خاطر آن پشتوانه فرهنگی و دینی و ملي، به راحتی از طریق گفتگو و آموزش و تبلیغات، به قبح گناه و زشتی آن واقف می شود.

⬅ جناتی، یکی از الگوسازی های مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب را،  اشاعه و ترویج لباس بومی،‌ با حفظ حدود شرعی و استاندارد های لازم دانست و گفت: ما نباید، هرگز  از امر رعایت حجاب در جامعه کوتاه بیاییم، اما باید از راههای گوناگون آن را ترویج کنیم .‌ در همین راستا،  می توان  با ترویج لباس های بومی استاندارد، پوشش های صحیح  را در بین بانوان مان اشاعه دهیم‌.

⬅ وی  تصریح کرد: با ترویج لباسهای بومی و محلی، همراه با کد استاندارد، و تبدیل آن لباسها به الگوهای رایج و ایجاد تسهیلات لازم برای تولیدکنندگان لباسهای بومی و محلی،  هم میتوان رقابتی بین تولید کنندگان داخلی ایجاد کرد تا هر تولید کننده ای  برای رواج و برند شدن تولید خود در سطح کشور تلاش کند و هم در واقع، به طورغیر مستقیم  و نامحسوس،  لباسهایی با استانداردهای لازم دینی و ملی خواهیم داشت.

⬅ وی خاطرنشان کرد: باید  در مسئله حجاب، از بیان هرگونه مطلبی که موجب سست شدن باور و اعتقاد فرد بدحجاب مي شود، پرهیز کرد. همچنین از گره زدن منکری به نام بدحجابی به سایر ناهنجاریها اجتناب شود.

⬅ جناتی، به پرهیز از هرگونه الگوسازی غیربومی تاکید و بیان کرد: باید از ظرفیت همه رسانه ها اعم از رسانه ملی، کتابها و یا فضای مجازی برای ترویج حجاب، از طرق مختلف،‌ با برانگیختن حس "ملی_ایرانی"، حس "دینی و مذهبی" و حس  "انقلابی" بهره گرفت. هر یک از رسانه ها  که  دغدغه ی "ایران" یا "اسلام و تشیع" یا "انقلاب اسلامی" را دارند، باید وارد عمل شوند و هر یک با توجه به انگیزه ی ملی یا دینی یا انقلابی خود،  به ترویج سبک زندگی بومی يا دینی یا انقلابی بپردازند.

⬅ وی خاطر نشان کرد:  همانطور که در شرایط کنونی جامعه، یک وحدت عملی در همه جریانها ، در تقابل با امریکا حاصل شده است ،  باید برای ترویج فرهنگ  و سبک زندگی   "ایرانی" و "اسلامی_شیعی"  و  "انقلابی" همه رسانه ها و همه گروههای مختلف جامعه ، به یک  وحدت عملی برسند و بر اساس آن عمل کنند.
 
⬅ جناتی خاطر نشان کرد:  چرا مردمانی، با دارا بودن فرهنگ‌بومی اصیل  و  داشتن سبک زندگی با ریشه های ۴۰ ساله و ۱۴۰۰ ساله و چند هزار ساله ی "ایرانی" و "اسلامی_شیعی" و "انقلابی"،  در مسیر فرهنگ بیگانگان حرکت و  از فرهنگ آنان تقلید کنند؟  بلکه  چنین مردمانی با آن پشتوانه عظیم فرهنگی ،  باید  همواره، الگوی بیگانگان  در سبک زندگی باشند و در انتقال فرهنگ خود به دیگران  بکوشند .

 

متن کامل این نشست به این شرح است

 

توجه هوشمندانه به امر حجاب و تبلیغ هنرمندانه آن از مواردی است که در موضوع عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد و امروزه با توجه به افزایش گستره مخاطبان شبکه های اجتماعی، ترویج لباس بومی با حفظ حدود شرعی و استانداردهای لازم از جمله الگوسازی‌های مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب است .

بیست و یکم تیرماه که به عنوان روز عفاف و حجاب در تقویم ملی کشورمان نامگذاری شده، فرصتی مناسب برای تبیین این تکلیف صریح دینی است چراکه حجاب از احکام اسلام است و عموم مسلمانان در رعایت آن اتفاق نظر دارند و آن را زمینه‌ای برای صیانت از زن و ارتقا شأن و شخصیت او می‌دانند و نه تنها محدودیت تلقی نمی‌کنند بلکه به آن، از منظر مصونیت نگریسته و خواستار تبیین این مفهوم در جامعه بویژه نسل جوان هستند.

شعار هفته عفاف و حجاب امسال نیز "عفاف و حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی" بوده و برنامه‌هایی از جمله تبیین حادثه گوهرشاد، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب با نگاه به موضوع تولید و اشتغال، اجتماع بزرگ مردمی در سطح استان به‌صورت متمرکز، افتتاح فروشگاه و نمایشگاه عفاف و حجاب، جشن‌های دهه کرامت با محوریت تجلیل از دختران و زنان محجبه موفق استان طی این هفته برگزار شد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز رشت در میزگردی با حضور کارشناسان؛ امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب و نقش رسانه‌ها برای تبیین این مهم را بررسی کرده است.

 

 

 

 

الگوسازی‌ مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب

 

 

لزوم انجام هنرمندانه امر به معروف و نهی از منکر

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به دیدگاه‌های مختلف نسبت به موضوع حجاب و عفاف گفت: در مقطع فعلی، بی توجهی مسؤولان نسبت به مساله بد حجابی و رها کردن آن، منجر به بی حجابی و حتی عریانی از طرف کسانی که عقده تبرج دارند، خواهد شد.

اشرف جناتی ادعای برخی مبنی بر عدم لزوم دخالت حکومت در امر حجاب را نادرست خواند و با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در همه سطوح افزود: در وضع کنونی جامعه که دشمن، تمام همت و تلاش خود را صرف ناراضی کردن مردم از نظام و انقلاب می‌کند؛ باید هنر به خرج داد و به شکل ظریف و هنرمندانه، به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی به سو استفاده دشمن از برخوردهای سلبی با بدحجابان نیز اشاره و بیان کرد: امروزه و در شرایط کنونی جامعه، هرگونه شدت عمل و تشدید کنترل و برخورد تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر، نادرست به نظر می‌آید و عواقبی غیر قابل پیش بینی دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نیز معتقد است: در جامعه‌ای قرار داریم که استکبار در حال ترور باورها و عقاید ماست و بایستی برای مقابله با این امر و تقویت بنیه فرهنگی مان، از ظرفیت فعالان اجتماعی، فرهنگی و افراد تأثیرگذار بهره بگیریم و هنرمندانه در مقابل توطئه‌های دشمن، باورهای دینی را به جامعه تزریق کنیم.

مینا کرم بجاری موضوع حجاب و عفاف را مسئله‌ای فرهنگی دانست و گفت: دشمن باورها و اعتقادات ما را که عفت و پاکدامنی بود، با کارکردها و سیاست‌هایی که داشت به سیاسی شدن رساند و زنان ما را ویترینی برای بهره برداری سیاسی قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت کردن آزادی تن از سوی دشمنان نشاندهنده ورود دشمن با برنامه به این موضوع است، اظهار داشت: سرشت و فطرت انسان‌ها عفت و پاکدامنی است؛ از این‌رو، بایستی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان برنامه‌هایی را تدوین کنیم.

 

الگوسازی‌ مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب

 

 

 

 

اهمیت درونی کردن امر حجاب

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان در بخش دیگری از سخنانش در میزگرد ایرنا، با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از راه‌های مختلف و شیوه‌های متعدد می‌تواند صورت گیرد، تصریح کرد: در این مقطع زمانی که دشمن مترصد است تا مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، صنفی و …کشور را به مسائل سیاسی تبدیل کند، باید همگان مراقب باشند تا در جهت خواست دشمن حرکتی صورت نگیرد.

جناتی ادامه داد: در جاهایی که امر به معروف و نهی از منکر نه تنها اثری در مخاطب ندارد، بلکه مفسده بزرگ‌تری را در جامعه به دنبال دارد؛ بایستی در ظاهر، نوعی حالت بی اعتنایی را در پیش گرفت و از برخوردهای علنی خیابانی به شدت پرهیز کرد و حداکثر، همان طرح جلب افراد متبرج را پیگیر شد.

وی تاکید کرد: البته همه دستگاه‌ها و نهادهایی که به نحوی با امر به معروف و نهی از منکر مرتبط هستند، باید همه همت خود را صرف درونی کردن امر حجاب کنند و تبلیغات هماهنگ، مفید و مؤثر در همه عرصه‌ها درباره حجاب داشته باشند.

عضو عیأت علمی دانشگاه ترویج حجاب و توسعه آن توسط نهادهای مختلف با همکاری و هماهنگی و وحدت رویه را امری ضروری خواند و با تاکید بر اینکه بسیاری از بدحجاب‌ها، قصد مقابله با نظام را ندارند، گفت: بدحجاب‌ها، همین مردم عادی اطراف ما هستند که بسیاری از آنان، صرفاً، از روی خودنمایی و برای دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن، بد حجاب هستند تا حس جلوه گری خود را ارضا کنند نه اینکه به دنبال تقابل و تعارض با نظام باشند و یا از روی عناد و لجاجت نسبت به دستورات دینی بدحجابی کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نیز به نقش رسانه‌ها در امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها باید کارهای تبیینی، ترویجی و تبلیغی و اقناعی را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند که یکی از این برنامه‌ها حجاب و عفاف است.

کرم بجاری سمن‌ها را پیشانی فعالیت‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: پوشش خبری برنامه‌های سمن‌ها و افرادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، باید گسترش یابد ضمن اینکه رسانه ملی و رسانه‌های دیگر بایستتی الگوهایی که به جامعه معرفی می‌شوند، به طور واقعی به عنوان الگو شناخته شده باشند و اما و اگرهایی برای آنها نباشد.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌های رسانه ملی گفت: متأسفانه در بسیاری از فیلم‌ها زنان محجبه نقش منفی دارند که اثرسوء بر روی مخاطب و جامعه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اکنون فضای مجازی به صورت فضای حقیقی درآمده، تصریح کرد: درحال حاضر بایستی از طریق فضای مجازی نیز امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با حجاب و عفاف مدیریت شود و به طور مثال واقعه مسجد گوهر شاد و کشف حجاب در دوره پهلوی اول را به شکل واقعی نشر داد ولی اما امروز این رسالت را در فضای مجازی کمتر می‌بینیم که کارهای تبلیغی انجام دهند و بیشتر در شانتاژهای خبری قرار می‌گیرند.

 

الگوسازی‌ مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب

 

 

 

 

الگوسازی‌های مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب

جناتی در ادامه میزگرد خبری ایرنا خواستار تدوین برنامه‌های مناسب آموزشی و فرهنگی با هماهنگی نهادهای فرهنگی و از راه تبلیغات صحیح برای مقبول واقع شدن حجاب شد و رسانه ملی را یکی از عناصر تأثیرگذار در تبلیغات حجاب دانست و با انتقاد از برخی سیاست‌های آن تصریح کرد: بایستی از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغ وجاهت قانونی حجاب استفاده و ضمناً الگوهایی صحیح برای جوانان معرفی کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه ضرورت رعایت حریم‌ها و حفظ حجاب و عفاف مختص بانوان نیست، اظهار داشت: البته مسئولان نیز باید همه حریم‌های الهی را رعایت کنند زیرا حریم شکنی از سوی آنان، گاهی در مردم معمولی ایجاد وسوسه گناه می‌کند و در واقع، توجه مسئولان به رعایت همه حریم‌های الهی، بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

جناتی افزود: جوانان، تمایل به خودنمایی و جلوه گری دارند لذا ضروری است با آموزش صحیح و ترویج فرهنگ دینی، قبح و زشتی یک منکر و گناه مثل بدحجابی، هم در درون افراد و اشخاص و هم در سطح جامعه و اجتماع جا بیفتد یعنی اگر منکر و گناهی در سطح جامعه رخ داد، همگان ضمن شناخت و آگاهی از آن منکر، نسبت به قبح و زشتی آن نیز حساس باشند.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه، مردم باید منکر را واقعاً منکر و زشت ببینند و در نزد آنان، منکر، امری قبیح و ناپسند باشد نه اینکه نسبت به منکر بی تفاوت باشند و یا حساسیتی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: هر کسی باید در هر شرایطی، به تکلیف خود عمل کند و هنگام عمل به تکلیف، مجاز نیستیم ببینیم آیا دیگران، به وظایف خود عمل می‌کنند یا خیر چراکه اجر و پاداش افراد در پیشگاه خدا، به خاطر رعایت حریم‌ها خصوصاً در محیط‌هایی که دیگران عمل به تکالیف خود نمی‌کنند و حریم‌ها توسط دیگران رعایت نمی‌شود، بسیار ارزشمند تر است در عین حال، یکی از بزرگترین فواید حجاب، مصونیت است که باید به نحوی، این فایده را بانوان در درون خود حس کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گیلان معتقد است: مردم ایران، مردمانی با اصالت و ریشه دار هستند و از فرهنگ غنی و اصیل اسلامی - شیعی و ایرانی برخوردارند لذا اگر فردی متظاهر به منکر و گناه باشد، به خاطر آن پشتوانه فرهنگی، دینی و ملی، به راحتی از طریق گفتگو و آموزش و تبلیغات، به قبح گناه و زشتی آن واقف می‌شود.

جناتی یکی از الگوسازی‌های مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب را اشاعه و ترویج لباس بومی با حفظ حدود شرعی و استانداردهای لازم دانست و گفت: ما نباید، هرگز از امر رعایت حجاب در جامعه کوتاه بیاییم، اما باید از راه‌های گوناگون آن را ترویج کنیم و در همین راستا، می‌توان با ترویج لباس‌های بومی استاندارد، پوشش‌های صحیح را بین بانوان اشاعه داد.

وی تصریح کرد: با ترویج لباس‌های بومی و محلی، همراه با کد استاندارد و تبدیل آن لباس‌ها به الگوهای رایج و ایجاد تسهیلات لازم برای تولیدکنندگان لباس‌های بومی و محلی، هم می‌توان رقابتی بین تولید کنندگان داخلی ایجاد کرد تا هر تولید کننده‌ای برای رواج و برند شدن تولید خود در سطح کشور تلاش کند و هم در واقع، به طور غیر مستقیم و نامحسوس، لباس‌هایی با استانداردهای لازم دینی و ملی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: باید در مسئله حجاب، از بیان هرگونه مطلبی که موجب سست شدن باور و اعتقاد فرد بدحجاب می‌شود، پرهیز کرد همچنین از گره زدن منکری به نام بدحجابی به سایر ناهنجاری‌ها اجتناب شود.

 

الگوسازی‌ مثبت برای تبلیغ و ترویج حجاب

جناتی به پرهیز از هرگونه الگوسازی غیربومی تاکید و بیان کرد: باید از ظرفیت همه رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، کتاب‌ها و یا فضای مجازی برای ترویج حجاب، با برانگیختن حس ملی - ایرانی، حس دینی و مذهبی و حس انقلابی بهره گرفت چراکه هریک از رسانه‌ها که دغدغه ایران یا اسلام و تشیع یا انقلاب اسلامی را دارند، باید وارد عمل شوند و هر یک با توجه به انگیزه ملی یا دینی یا انقلابی خود، به ترویج سبک زندگی بومی یا دینی یا انقلابی بپردازند.

مسئول بسیج زنان سپاه قدس گیلان نیز با بیان اینکه زنان عفیف خلق شده‌اند، تصریح کرد: بدنبال نهادینه و بارور کردن حجاب و پاکی هستیم که در فطرت زنان ما وجود دارد و این موضوع بایستی توسط بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و همه ارگان‌هایی که در حوزه‌های تربیتی کار می‌کنند، انجام شود.

کرم بجاری تصریح کرد: اکنون عده‌ای به بهانه آزادی خود را از تقیدات دینی آزاد می‌کنند ضمن اینکه بدحجاب‌ها سلامت و امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند و حقوق شهروندی که برای همگان است را از دیگر شهروندان سلب می‌کنند.

وی خانواده را در تربیت فرزندان دارای نقش مهمی دانست و گفت: اگر نیازهای عاطفی و مادی فرزندان در کانون خانواده‌ها برطرف شود و خانواده‌ها هویتشان را بشناسند، قطعاً فرزندان نیز دچار بی هویتی نمی‌شوند.

وی نقش زنان را در خانواده‌ها بسیار مهم خواند و گفت: بانوان مدیریت خانواده را بر عهده دارند و خانواده پایدار و با اصالت می‌تواند نسل خلاق و پویا را تربیت کند درحالی که اگر محیط خانواده محل مناسبی برای رشد فکری جوانان نباشد، نمی‌تواند برای جامعه کارامد باشد از این‌رو، زنان بایستی شرایط مناسبی را با حجب و حیا در خانواده و جامعه رقم بزنند تا شاهد تربیت فرزندان صالح در جامعه باشیم.

 

 

 

منبع +

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود