کد خبر: 6159

تاریخ انتشار: 1398-03-29 - 20:16

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار نمایشگاه / فضای مجازی / رسانه مطبوعات
+1
بازدیدها: 662

افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در قم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه علمیه و شهر قم به عنوان نقطه تاسیس انقلاب در گام اول، می‌توانند سهم بسزایی در گام دوم انقلاب با توجه به زیست بوم جدید ناشی از فضای مجازی داشته باشد […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز سه‌شنبه 28 خردادماه، در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در قم گفت: توجه به کسب و کارهای فرهنگی از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه است و ایجاد ارتباط میان تولید محتوای فرهنگی با حوزه‌های اقتصادی و کسب و کار موجب پایداری بیشتر تولید محتوا در این فضا خواهد شد.
 
صالحی با بیان اینکه این نمایشگاه به دنبال ایجاد هم‌افزایی میان شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ محتوا در فضای مجازی است، ادامه داد: این نمایشگاه تخصصی فرصتی در اختیار تولیدکنندگان مختلف فعال در حوزه فضای مجازی کشور ایجاد کرده است تا با ایجاد هم‌افزایی منجر به تولید محتوای مشترک شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه برای نخستین‌بار در مکانی غیر از تهران افزود: برگزاری این نمایشگاه در قم با توجه به ظرفیت‌های خاص دینی و فرهنگی این استان دارای معانی چندگانه است که یکی از آنها، نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت‌های تمام استان‌های کشور است.
 
وی قم را پایگاه دین و نظام دانست و ادامه داد: حوزه علمیه و شهر قم به عنوان نقطه تاسیس انقلاب در گام اول، می‌توانند سهم بسزایی در گام دوم انقلاب با توجه به زیست‌بوم جدید ناشی از فضای مجازی داشته باشد.

همچنین آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان قم افزود: قم را باید با همه ظرفیت‌های ملی و بین المللی آن شناخت، چرا که در ابعاد مختلف فوق‌العاده است.
 
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه این نمایشگاه تنها بخشی از ظرفیت‌های قم را نشان می‌دهد، گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقطه عطفی برای رویکرد جدی‌تر به ظرفیت‌های عظیم حوزه علمیه، نهادهای علمی و جامعه جوان و فعال در عرضه مجازی در قم داشته باشد.
 
در بخش دیگری از این مراسم، بهرام سرمست استاندار قم، با تاکید برای افزایش سهم استان قم در تولید محتوای فرهنگی در کشور گفت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های قم در عرصه دیجیتال و فضای مجازی است.

سرمست بیان کرد: فضای کسب و کار الکترونیکی و ظرفیت‌های مهم این استان در عرصه فرهنگی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
 
استاندار قم با بیان اینکه وجود موسسه‍‌‌های فرهنگی متعدد علوم دینی در قم یکی از ظرفیت‌های مهم این استان است، گفت: اگر تولید محتوای این موسسه‌ها به کسب و کار فرهنگی منتهی شود، منجر به پایداری تولید محصولات فرهنگی در فضای مجازی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه استان قم با دارا بودن زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در مقایسه با میانگین کشوری از سهم بالاتری برخوردار است ادامه داد: این زیرساخت‌ها، شرایطی فراهم کرده است تا از نظر تولیدات محتوایی به درصد بالایی نائل شویم.

سرمست در ادامه از تصمیم جدی استانداری قم برای رفع مشکلات شهرک فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: با حل مشکل حقوقی شهرک فناوری اطلاعات و آماده‌سازی زیرساخت‌های این شهرک برای واگذاری، شاهد شکل‌گیری یک الگوی بی‌نظیر در کشور خواهیم بود.
 
استاندار قم در پایان بیان کرد: شهرک صنعتی فناوری اطلاعات قم به عنوان شهرک تخصصی در کشور در خدمت تولیدکنندگان محصولات فرهنگی قرار می‌گیرد.

محمدصادق افراسیابی، معاون مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هم در سخنانی با اشاره به اینکه امسال دوازدهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در استان قم با هدف حمایت از کسب ‌و کارهای فرهنگی در فضای مجازی برپا شد، گفت: از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان محتوا با اپراتورها، فروشگاه‌های عرضه محتوا و نرم‌افزار و شرکت‌های فعال در حوزه خدمات زیرساخت است تا شاهد رونق تولید محتوای دیجیتال در آینده ای نزدیک باشیم.
 
افراسیابی ادامه داد: 54 شرکت تولیدکننده محتوا، فروشگاه‌های عرضه محتوا و نرم‌افزار و شرکت فعال در حوزه خدمات زیرساخت در این نمایشگاه حضور فعال دارند، البته که تعداد شرکت‌کنندگان در یک نمایشگاه ملاک موفقیت آن نیست، بلکه دستاوردهای حاصل از برگزاری نمایشگاه برای ما بسیار مهم‌تر است.
 
معاون مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه غالباً نمایشگاه‌های استانی نسبت به نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شده با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند، بیان کرد: این نمایشگاه با رویکرد تعامل بین کسب ‌و کارهای فرهنگی و کسب‌ و کارهای فعال در فضای مجازی است، از سوی دیگر نمایشگاه را از تهران به یک استانی که در حوزه تولید محتوا محوریت داشته است، آورده‌ایم و فکر می‌کنیم نمایشگاه امسال تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در قم

 

افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در قم

 


 

سهم بالای قم در «گام دوم انقلاب» با توجه به زیست بوم جدید ناشی از فضای مجازی
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود