کد خبر: 6147

تاریخ انتشار: 1397-11-23 - 18:59

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / مطالب دیگران- اهل بیت (علیهم السلام) / بایسته های فرهنگ / آسیب ها
+1
بازدیدها: 768

طرح برخی قصص و اشعار در منابر نتیجه ای جز تضعیف عقائد ندارد

 آیت الله  مکارم شیرازی گفت: برخی قصص که در منابر مطرح می شود و یا اشعار و  خطبه هایی که ایراد می شود نتیجه ای جز تضعیف عقائد به همراه ندارد. […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار مسؤلان و دست اندرکاران مؤسسه وارث الانبیاء(ع) پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسؤول این مؤسسه، تلاش و فعالیت در زمینه تبیین ابعاد قیام اباعبدالله الحسین(ع) و ابعاد شخصیتی ایشان را اقدامی ارزنده خواند.

او بیان کرد: مساله امام حسین و عزای سیدالشهدا(ع) از جمله موضوعاتی است که هرچه در این زمینه تلاش و جهاد شود نتیجه بهتری بدست خواهد آمد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم پرهیز از عجله در تدوین موسوعه های علمی مرتبط با اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: ممکن است در این موسوعه ها اشکالات و ابهاماتی باشد که نیاز به تامل و مداقه دارد و عجله در تهیه و تدوین آن می تواند از اعتبار کار بکاهد.

او در ادامه با تاکید بر این که عشق و ارادت به اهل بیت(ع) بویژه اباعبدالله الحسین(ع) حد و مرز نمی شناسد، گفت: علاقه مندان و دوست داران حضرت در سراسر عالم هستند و هر یک طبق آیین و رسوم خود نسبت به اقامه عزا و برگزاری مجالس سوگواری اقدام می کنند.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه کار مدون و منسجمی صورت نگرفته و شایسته است در این زمینه کار مستندی صورت گیرد تا گوشه هایی از عشق و دلدادگی آزادیخواهان در تمام عالم به حضرت سیدالشهدا(ع) به تصویر کشیده شود.

او بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار را به آسیب هایی که مجالس عزاداری را تهدید می کند، اختصاص داد و گفت: بعضا در مجالس تعزیه و چگونگی آن اشکالات و نقایصی وجود دارد؛ برخی قصص که در منابر مطرح می شود و یا اشعار و  خطبه هایی که ایراد می شود نتیجه ای جز تضعیف عقائد به همراه ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: ما روایات صحیح و مناسب کم نداریم؛ خطبا باید به این قبیل روایات تمسک کنند؛ نباید برای جلب نظر مستمع به هر وسیله ای تمسک کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پاسخگویی دقیق، عالمانه و مستدل به شبهات درباره اباعبدالله الحسین(ع) و قیام ایشان تاکید کرد و گفت: طرح شبهه به صورت علنی بدون این که پاسخ دقیق و جامعی به شبهه داده شود، باعث ایجاد شک و تردید در جامعه می شود.

این مرجع تقلید شیعه خطاب به مسؤولان مؤسسه وارث الانبیاء تصریح کرد: در خصوص شبهات باید حداکثر توجه و دقت را داشته باشید؛ توصیه می کنیم در این زمینه تامل بیشتری صورت دهید و حساب شده عمل کنید.

شفقنا

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود