کد خبر: 6133

تاریخ انتشار: 1397-07-19 - 17:48

نسخه چاپی | دسته بندی: سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی / بین الملل / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / اقتصاد
+1
بازدیدها: 893

مصوبه مجلس درباره FATF یعنی ما دست از حمایت از لبنان، سوریه و عراق برداریم؛ غیر از این است؟

حجت‌الاسلام شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه: شورای نگهبان وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  «انتخاب»، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در جمع تعدادی از پاسداران در سخنانی پیرامون مسایل اخیر در کشور و انطباق شرایط امروز جامعه با شرایط زمان امام حسین(ع) اظهار داشت: ماه محرم ماه حسین بن علی علیه السلام است. امام حسین در مدینه با یک صحنه روبرو شد. دنبال بیعت گرفتن از حسین بن علی علیه السلام با یزید بودند. امام یک جمله دارند که‎ می‌فرمایند: «اگر مثل منی با یزید بیعت کند فاتحه اسلام خوانده می‌شود.»

وی افزود: این جمله حسین بن علی روشن می کند که اگر جایی اسلام در خطر بود امام جامعه اسلامی باید در مقابل این خطر فریاد بزند و بیان کند. امام حسین علیه السلام چون دید اسلام در خطر است قیام کرد. شبیه این جمله امام حسین توسط امام بزرگوار ما امام خمینی (رحمة الله) در هشتم آبان سال ۱۳۴۳ فرمودند که اسلام در خطر است چون اسلام در خطر است، من فریاد می زنم. امام یک جمله دارد در آن سخنرانی و می فرماید: علمای قم ، علمای تهران، علمای مشهد، علمای نجف، علمای شیراز من اعلام خطر می‌کنم امروز اسلام در خطر است.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به تشابهات انقلاب اسلامی با نهضت حسینی اشاره و اظهار داشت: اینکه می‌گوییم انقلاب امام نشات گرفته از انقلاب حسین بن علی است این تشابه وجود دارد حسین‌بن‌علی فریاد می‌زند اسلام در خطر است، امام هم می فرمایند اسلام در خطر است.

وی درباره تفاوت عصر انقلاب با عصر امام حسین(ع) تصریح می‌کند: یک تفاوت بین عصر امام حسین(ع) و عصر امام(ره) وجود داشت این تفاوت این بود که وقتی امام اعلام خطر کرد مردم حرکت کردند مردم از امام حمایت کردند اما در عصر حسین بن علی بعضی‌ها باور نکردند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه اشاره ای تاریخی به وقایع قبل از شهادت امام حسین(ع) داشت و با ذکر نمونه‎هایی تاریخی از صدر اسلام گفت: شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی می فرمایند، وقتی حسین بن علی کشته شد خبر رسید به مردم مدینه. مردم مدینه اول باور نکردند گفتند مگر می شود کسی پسر پیغمبر را بکشد! امکان دارد! مثل امروز هم نه خبرگزاری و اینترنت و موبایل و امکان تماس گرفتن و خبر گرفتن نبود. گفتند یک هیئتی را بفرستیم شام تا بررسی کنند. یک هیئتی را فرستادند شام، چند نفر رفتند بررسی کردند و برگشتند و آمدند مدینه و خبر پیچید در مدینه که هیئت برگشته است و اعلام کرد که مردم جمع شوید که هیئت خبر را اعلام کند، گفتند حسین بن علی به دستور یزید بن معاویه کشته شده است.

 

 

وی ادامه داد: مردم مدینه وقتی این خبر را شنیدند گفتند عجب حسین‌بن‌علی در مدینه گفت اگر یزید حاکم شود فاتحه اسلام باید خوانده می شود ما باور نکردیم تصور نمی‌کردیم این جور اتفاقی بیافتد. اگر مردم مدینه در همان زمانی که حسین بن علی در مدینه بود بیعت می‌کردند و تسلیم به مبارزه با یزید می‌گرفتند و همراه حسین‌بن‌علی حرکت می‌کردند، نیاز به حادثه ای مثل حادثه عاشورا نبود،کسی جرأت نمی‌کرد حسین بن علی را بکشد.

شیرازی تصریح کرد: اگر آن روزی که مسلم آمد کوفه، مردم با مسلم بودند اگر در کنار مسلم مانده بودند یا از ترس جان یا به بهانه دنیا و زندگی و پول و مقام تسلیم عبیدالله نمی‌شدند حسین بن علی کشته می‌شد؟ اگر مردم کوفه آن زمانی که آمدند اطراف دارالاماره برای آزادی هانی (هانی از بزرگان کوفه بود آمدن دستگیرش کردند و بردند به دارالاماره)، شریح قاضی خیانت کرد. مردم به او اعتماد داشتند. داخل کاخ کوفه هانی بن عروه را کتک زدند و مجروح کردند؛ اما شریح قاضی آمد بالای دارالاماره به مردم گفت: من هم اکنون از پیش هانی می آیم و با عبیدالله الان جلسه دارد، جلسه تمام شد بیرون می آید، نگران نباشید بروید خانه‌هایتان. مردم هم به حرف این قاضی اعتماد داشتند و حرف او را باور کردند و برگشتن به خانه هایشان، آیا اگر مردم در اطراف دارالاماره مانده بودند، جمعیت آن روز می توانست کاخ عبیدالله را زیر و زبر کند. چه اتفاقی افتاد؟

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اظهار داشت: خیانت خواص چه کرد. اگر آن روزی که علی بن ابیطالب ۴ ماه با معاویه جنگید و معاویه با کمک عمروعاص نیرنگ کرد و قرآن ها را بر سر نیزه بردند، یک عده فریب خوردند گفتند ما با قرآن بجنگیم با مسلمان بجنگیم آنها مسلمان ما هم مسلمان. جریان حکمیت را به وجود آوردند! کار به جایی رسید که علی بن ابیطالب دستور داد به مالک بگویید برگردد؛ زیرا همین هایی که الان بر علیه معاویه می جنگند علی بن ابی طالب را به قتل خواهند رساند.

وی با بیان اینکه اینها تجربه‌های تاریخی ماست، گفت: در عصر امام حسن(ع) یک عده به امام خیانت کردند، چه کسی خیانت کرد؟ فرمانده لشکر امام حسن(ع) رفت ملحق شد به معاویه، اگر این خیانت در پرونده فرمانده امام حسن نبود آیا می توانستند بر امام حسن صلح را تحمیل کنند. یا اینکه این لشکر عظیم می توانست کاخ معاویه را زیر و زبر کند.

شیرازی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان گفت: امام خامنه‌ای در جمع بسیجیان یک جمله فرمودند این جمله را خوب دقت کنید. مقام معظم رهبری روز پنجشنبه در اجتماع بسیجیان سراسر کشور فرمودند: یک عده‌ای در درون کشور می‌گویند حل مسائل کشور به این است که ما پناه ببریم به آمریکا، پناه ببریم به دشمن. بعد یک جمله فرمودند: تا من زنده ام اجازه امضای چنین تعهدی را به هیچکس نمی‌دهم.

وی ادامه داد: من سوال دارم آیا اتفاق خاصی در کشور افتاده یا در حال افتادن است. معلوم می شود که رهبر انقلاب فریاد می‌زند یک اتفاقی دارد، می‌افتد. این که امام حسین می فرماید یزید حاکم شود یک اتفاق دارد می‌افتد اینکه امام می فرماید علمای قم علمای مشهد علمای نجف من اعلام خطر می‌کنم معلوم است که سال ۴۳ دارد یک اتفاق در کشور می افتد. می خواهند ایران را وابسته به آمریکا کنند. سال ۴۳ قانون تصویب کردند. قانون کاپیتولاسیون که زیر و بم ایران را آمریکایی کنند، خیانت به کشور است. آن روز امام برای این مسئله فریاد زد وقتی امام علیه آمریکا فریاد زد امام را از کشور تبعید کردند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: یک عده ای در این کشور تا بن دندان آمریکایی بودند و تا به اربابشان برخورد، امام را تبعید کردند، اگر امروز مقام معظم رهبری فریاد می‌زنند که مواظب باشید که عده‌ای می‌خواهند کشور را به سمت آمریکا ببرند، وظیفه ما چیست؟ باید بنشینیم نگاه کنیم که بعد از حادثه بزنیم پشت دستمان که وا مصیبتا اگر ما در مهرماه سال ۹۷ آگاه بودیم این اتفاق نمی افتاد بعد هیئت بفرستیم بررسی کنند که چه کار می‌خواهد بکند چه کردند بعد از وقوع واقعه بررسی فایده ای ندارد! مردم مدینه بعد از واقعه بر سرشان زدند اما فایده ای نداشت!

شیرازی درادامه به تبیین وظایف نیروهای انقلابی در ابطه با حوادث اخیر و خاصاً FATF پرداخت و تاکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری چند ماه قبل به صراحت فرمودند چیزی که استکبار می‌خواهد بر ملت ایران دیکته کند ملت ایران این پیمان را نباید امضا کند. مجلس شورای اسلامی دیروز تصویب کرد که جمهوری اسلامی به کنوانسیون اف ای تی اف بپیوندد، یعنی ما دست حمایت از لبنان ، سوریه و عراق برداریم. غیر از این است؟!

وی تاکید کرد: شما حرفهای مقام معظم رهبری را دقت کنید عبارت را نگاه کنید چه خبر است! وظیفه ما در قبال این قانون چیست؟ شورای نگهبان امروز وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد. شما عبارت دیروز وزیر امور خارجه را نگاه کنید، می گوید؛ من و رئیس جمهور هیچ نامه و تعهدی را امضا نمی کنیم که با پیوستن به این قانون به اصطلاح استکباری مشکلات کشور حل شود. اگر این قانون را امضا نکنیم فشار آمریکایی‌ها بر ما بیشتر می شود یعنی ما با فشار آمریکایی‌ها این کار را انجام می‌دهیم. غیرت ما کجا رفته؟ نباید فریاد بزنیم؟

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: هر چه علمای قم پیغام دادند، همین سه روز قبل نامه نوشتن به رئیس مجلس که این ننگ را از دامان مجلس پاک کنید. در این کشور دارد یک اتفاق می افتد فردا هم می گویند ورود شما به کشورهای دوست ممنوع است. هر جایی که قرار است از مظلوم حمایت بشود حق ندارید اسم لبنان و حزب الله را ببرید شما حرف های آمریکایی ها را مرور کنید، این حرف بنده نیست!

شیرازی درباره راهبردها و برنامه های آمریکا علیه ایران در منطقه تصریح کرد: سران آمریکا و اسرائیل و سازمان سیا اعلام می‌کنند که باید ما جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیریم ما باید جلوی قدرت ایران و قدرت موشکی ایران را بگیریم. ما امروز اعلام می‌کنیم که پشت سر ولایت ایستاده‌ایم. من قبلا ًدر جمع مردم گفتم تا زمانی که زنده هستیم اجازه نخواهیم داد هیچکس رابطه با آمریکا را برقرار کند. اجازه نخواهیم داد مبانی انقلاب، مبانی امام‌ و مبانی اعتقادی زیر سوال برود. حاضریم جان بدهیم، حاضریم خانواده مان قطعه قطعه شود، اما انقلاب آسیب نبیند. شکست انقلاب یعنی شکست اسلام، شکست جمهوری اسلامی یعنی شکسته قدرت مسلمانان در دنیا و پیروزی آمریکایی‌ها.

وی در ادامه با تبیین فشار آمریکایی‌ها و راهبردهای آنها با برخی افراد داخلی در جهت عدم حمایت ایران از مقاومت تاکید کرد: آمریکایی‌ها تصور نکنند که با این حرکت ها ملت ایران سست خواهد شد. این ملت در مسیر انقلاب ایستاده است حتی اگر یک عده خواص اشتباه بر‌وند! سال ۷۸ خواص اشتباه کردند. مردم انقلاب را نگه داشتند. سال ۸۸ خواص مردود شدند. ملت ایران انقلاب را نگه داشت. سال ۹۰ برخی از مسئولین در همین کشور گفتند کسی حق ندارد به سوریه برود ملت ایران حمایت کردند جوانان بسیجی این کشور آمدند، شهید هم دادند. استکبار جهانی را شکست دادند. آمریکایی ها در عراق شکست خوردند، در سوریه شکست خوردند، در لبنان شکست خورد، در یمن شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس به توانمندی‌های ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۴ است که در یمن نتوانسته‌اند انصارالله را شکست دهند. این یعنی قدرت اسلام این یعنی عصبانیت آمریکایی‌ها. دشمنان بدانند آینده هم همین است به لطف الهی ملت ایران زیر پرچم ولایت حرکت خواهد کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گوش به حرف ولایت است. آینده قدرت جمهوری اسلامی از این محکم تر است.

وی افزود: این دشمنان باید منتظر باشند مردم و مسئولان پشت مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا ایستاده است. حالا تصور نشود با این معاهده می‌توانند ملت ایران را به بیراهه ببرند.

شیرازی در ادامه به تکلیف مردم و مسئولان پرداخت و تصریح کرد: من و شما تکلیف داریم، وظیفه داریم فریاد بزنیم، ولایتمداری یعنی چه؟ دوران جنگ اگر امام دستور می داد بروید جبهه، پاسداران، بسیجی ها، عامه مردم به دعوت امام لبیک گفتند. دوران جنگ اعلام کردند ما در خطوط مقدم نیاز به نان داریم. پشتیبانی جنگ در کرمانشاه مشغول بار زدن نان برای خط مقدم بود که در موقع مناسب به جبهه ها برسد. هنگامی که خواستند آن را خالی کنند، مشاهده کردند که یک جوان ۱۳ و ۱۴ ساله بیرون از داخل بار کامیون بیرون آمد. گفتند تو کجا بودی؟ گفت: امام فرمودند هرکس می‌تواند باید برود جبهه. من در توان خودم دیدم اینجا بیایم. من رفتم ستاد اعزام اما آنها من را قبول نکردند. هنگام حمل بار که شما حواستان نبود، سوار کامیون شدم و آمدم جبهه تا به فرمان امامم عمل کنم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اظهار داشت: من بارها دیدم فرزندان شهدا محضر مقام معظم رهبری می آیند، التماس می‌کنند که بگذارید ما برویم جهاد کنیم. بعضی وقتها می‌گویند مادرمان راضی نمی‌شود شما به مادرمان بگویید راضی بشود. این ملت ایران است.

شیرازی تاکید کرد: هدف ما خدمت به انقلاب اسلامی است. یعنی اجازه نمی‌دهیم انقلاب آسیب ببیند. اجازه نمی دهیم انقلاب ما از اسلام ناب محمدی فاصله بگیرد. تقاضای من این است این حرف های امام را، این حرف های مقام معظم رهبری را در تبیین اسلام ناب بروید بررسی کنید ببینید اسلام ناب محمدی چیست، اسلام آمریکایی چیست. امام می‌فرمایند: اسلام حامی ظالم، اسلام حامی آمریکا، اسلام حامی استکبار، این اسلام آمریکایی است. اسلام حامی مظلوم، اسلام مظلوم، اسلام دفاع از حق اسلام ، مدافع مردم فلسطین و سوریه و عراق و لبنان این اسلام ناب است، اسلام حسینی است، این اسلام محمدی است.

وی تصریح کرد: این انقلاب شکل گرفت تا طاغوت را بیرون بیندازد، استکبار را بیرون بیندازد. سپاه اجازه نخواهد داد که دوباره طاغوت به این کشور برگردد، آمریکا به این کشور برگردد. سپاه اجازه نخواهد داد اسلامی غیر از اسلامی که امام و رهبری تبیین کردند در این کشور حاکم شود.

شیرازی ادامه داد: ملت ایران این مسیر را پیموده است. در آینده هم همین است ما هم به این بیان مقام معظم رهبری با گوشت و پوست و استخوان ایمان داریم که فرمودند آینده از امروز بهتر است. آینده از امروز بهتر است دلیل آن هم مشخص است چون انقلاب حامی دارد، سرباز دارد، جان فدایی دارد، یاران حسینی دارد، پای این انقلاب ایستاده اند.

وی اظهار داشت: هنگامی که مقام معظم رهبری در روز پنجشنبه فرمودند تا من زنده‌ام اجازه نخواهم داد کسی این انقلاب را به بیراهه ببرد به پشتوانه این ملت و به پشتوانه سپاه و پشتیبانی بسیج بود و به حول قوه الهی این انقلاب می ماند و پرچم این انقلاب به دست امام زمان داده خواهد شد. خدا اراده کرده است که حق بماند و باطل برود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان خاطرنشان کرد: حزب الله پیروز است تا من و شما راهمان را از راه حزب‌الله جدا نکردیم، هیچ قدرتی قوی تر از آمریکا هم باشد هیچ غلطی نمی تواند بکند و انشاءالله ملت ایران خون شهدا را خون شهدای جنگ و خون شهدای مدافع حرم را حفظ خواهد کرد ، راه شهدا را حفظ خواهد کرد و از مسیر شهدا پاسداری خواهد کرد.

منبع +

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود