کد خبر: 6113

تاریخ انتشار: 1397-06-18 - 16:49

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار کتاب / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب
+4
بازدیدها: 852

تغییر قیمت کتاب حق طبیعی ناشران است

محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ارسال نامه‌ای به محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ نظر این اتحادیه را درباره قیمت‌گذاری کتاب اعلام کرد/تنها […]

 
به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی اطلاعیه‌ای با توجه به افزایش روز افزون قیمت مواد مصرفی تولید کتاب و مشکلات ناشی از ضرورت تغییر قیمت کتاب بین همکاران صنف و نهادهای نظارتی بویژه سازمان تعزیرات، نظر خود را درباره قیمت‌گذاری کتاب اعلام کرد.
 
در این اطلاعیه آماده است که اعضای هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد و نشست هم‌اندیشی با موسسه خانه کتاب، جمع‌بندی و نظرنهایی خود را در نامه‌ای به معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و درخواست کرد تمهیدات لازم برای همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های نظارتی فراهم آید. 
 
 
متن این نامه که به امضای رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران رسیده و در 12 شهریور به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده، به شرح زیر است.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 
معاونت محترم امورفرهنگی  
جناب آقای دکتر جوادی
 
با سلام و احترام
 
با توجه افزایش روز افزون قیمت مواد مصرفی تولید کتاب و مشکلات ناشی از ضرورت تغییر قیمت کتاب ما بین همکاران صنف و نهادهای نظارتی بویژه سازمان تعزیرات، اعضای هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد و نشست هم اندیشی با موسسه خانه کتاب، جمع بندی و نظرنهایی خود را به زیر اعلام می‌دارد:
 
تغییر قیمت کتاب حق طبیعی ناشران است و تنها مرجع رسمی اعلام آن، ناشر ذینفع (تولیدکننده) است. ناشر با اعلام رسمی تغییر قیمت در سایت شخصی خود و اعلام آن به مراجع مرتبط و واحدهای ذی‌ربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله اداره کتاب و موسسه خانه کتاب، اطلاع رسانی لازم را انجام داده و به این ترتیب نباید مسئولیتی متوجه ناشر شود.
لذا خواهشمند است ترتیبی فراهم آورید با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان موسسات و مراکز مرتبط مانند موسسه خانه کتاب و سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، زمینه های لازم برای انعقاد تفاهمنامه و ایجاد بستر قانونی لازم فراهم آید. 
 
با احترام مجدد
رئیس هیئت مدیره - محمود آموزگار
منبع ایبنا
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود