کد خبر: 6109

تاریخ انتشار: 1397-06-12 - 19:06

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / سازمان های فرهنگی / دانشگاه
+1
بازدیدها: 1 740

انتصاب ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

با حکم رهبر انقلاب حجت‌الاسلام مصطفی رستمی به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها منصوب شد+ رزومه وی […]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها منصوب کردند.

انتصاب حجت‌الاسلام مصطفی رستمی به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها


متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم


جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رستمی دامت توفیقاته


اکنون که پس از یک دوره فعالیت ارزشمند و پرثمر، جناب حجةالاسلام آقای محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی در دانشگاهها کناره‌گیری کرده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ی ایشان، جنابعالی را که از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه میباشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب میکنم.

دانشگاه مهمترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ی چشم‌انداز آینده‌ی کشور و رقم‌زننده‌ی سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن‌بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند -به توفیق و هدایت الهی- خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسانهای بزرگ و مدیران کارآمد آینده‌ی کشور و دانش‌آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. انشاءالله.

لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتهای علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی، حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۲ شهریور  ۱۳۹۷
منبع+

رزومه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی بدین شرح است:

- مصطفی رستمی
- متولد ۱۳۵۱– اسد آباد همدان
-  آغاز تحصیلات حوزوی از سال ۱۳۶۵
- شرکت در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات سبحانی، وحیدخراسانی، شیخ جواد تبریزی، فاضل لنکرانی و... از سال ۱۳۷۵
- دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه مفید و دکتری انقلاب اسلامی در دانشگاه معارف اسلامی
- مدرس علوم حوزوی در حوزه علمیه و معارف اسلامی و حقوق بین الملل در دانشگاه های بوعلی سینا، صنعتی شریف و علوم پزشکی همدان
- تألیف مقالات متعدد علمی پژوهشی و همکاری با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
- مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی، بوعلی سینا همدان، و دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۸۳
- معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سال ۱۳۹۶

منبع+

همچنین

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری حوزه 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در سال 1351 در روستای پیر شمس‌الدین اسد‌آباد به دنیا آمد.

وی در سال 1365 وارد حوزه علمیه قم شده و در مدرسه امام صادق(ع) از محضر اساتیدی همچون حجج اسلام حیدرعلی ایوبی، امین دین، مظلومی، موحدی کاشانی، یزدی، و لمعه نزد آقایان آل‌غفور و یزدی و اصول معالم و اصول فقه نزد استاد ایوبی بهره برد.

حجت الاسلام رستمی از سال 1369 با عزیمت به مدرسه امام محمدباقر(ع) ادامه دروس مقدمات و سطح نزد آقایان آل غفور، مهدوی راد، رسائل و مکاسب نزد آقایان حسینی بوشهری، موسوی تهرانی، بیگدلی، عندلیب‌زاده همدانی و کفایه نزد آقایان دوزدوزانی و موسوی تهرانی گذراند.

او همچنین دروس خارج فقه و اصول را از سال 1375 در محضر حضرات آیات سبحانی، شیخ جواد تبریزی، نوری همدانی و ... تلمذ کرد.

وی علاوه بر تحصیل، همکاری با پژوهشگاه دفتر مطالعات و تحقیقات مهم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در واحد نمایه‌سازی، اصطلاح‌نامه علوم اسلامی در بخش کنترل و نظارت، آموزش و نظارت گروه‌های اصلاح‌نامه اخلاق اسلامی، علوم حدیث و کلام اسلامی را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام رستمی همکاری با واحد پرسش و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از سال 1380 (مرکز مشاوره و پاسخ دانشجویی ـ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد قم) آغاز کرد.

وی همچنین فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته  حقوق بوده و همچنین دارای مدرک دکترای مدرسی معارف اسلامی از دانشگاه معارف اسلامی قم می باشد.

تدریس دروس معارف از سال 1381 به بعد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک، دانشگاه اراک، بوعلی سینا همدان، علوم پزشکی همدان و تدریس حقوق (حقوق بین‌الملل عموم ـ خصوصی ـ سازمان‌های بین‌المللی و حقوق فقه) در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک، پیام نور همدان، امام حسین(ع) از دیگر سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رستمی پیش از این در طول سال‌های 1383 تا 1389 مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، از سال 1389 تا 1395 مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا و دفتر دانشگاه‌های استان همدان را عهده دار بوده و همزمان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا مشغول به امر آموزش و پژوهش بوده است.

وی حدود یک سال به عنوان مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت کرد و آبان ۱۳۹۶ به عنوان معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها معرفی شد

منبع+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود