کد خبر: 6106

تاریخ انتشار: 1397-06-11 - 17:08

نسخه چاپی | دسته بندی: یادداشت مدیرمسئول / فرهنگی / سازمان های فرهنگی / اخبار کتاب / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / اهل بیت علیهم السلام
+1
بازدیدها: 1 758

غدیر در کتاب و سنت و ادب؛ ترجمه تازه الغدیر

مراسم  رونمایی ترجمه تازه الغدیر، امروز در بنیاد امامت برگزار شد […]

امروز یکشنبه مراسم  رونمایی ترجمه تازه الغدیر، امروز در بنیاد امامت برگزار شد


⬅جلسه باسخنان جناب حجت الاسلام محمدتقی سبحانی مدیر عامل بنیاد امامت بامعرفی اجمالی الغدیر وکار بزرگی که علامه امینی ره، درتکمیل عبقات الانوار انجام داده... و بیان سابقه وسختی های این ترجمه تازه پرداخت..

 

 

 


⬅ نقل خاطرات حجت الاسلام احمد امینی فرزند علامه امینی از ترجمه سابق در زمان حیات علامه و نحوه اغاز ترجمه تازه که از مدرسه ولی عصر ع، وابسته به مرحوم ایت الله املی لاریجانی بخش دوم مراسم بود

 

 

 


⬅مترجم، جناب حجت الاسلام سیدابوالقاسم حسینی ژرفا به اغاز کار ترجمه تازه از ۱۳۸۰ و با بزرگواری، به کمکهای جناب حجت الاسلام سیدمهدی نبوی در تصحیح و تکمیل ترجمه بسنده کرد که عملا بدون تصحیح ها و زحمات فوق العاده ایشان این ترجمه نبودو با بیان ویژگی و قالب هنری الغدیر  که نشان از دشواری ترجمه این اثر بوده است

 

 


⬅درنهایت دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی که برای نقد ۲جلد از ترجمه در جلسه حضور داشت ترجمه کاری هنری مثل الغدیر را بسیار دشوار شمرد که یا باید فاقد زیبایی باشد و یا وفاداربه متن نماند و اضافه کرد که این ترجمه این قاعده را نقض کرده و ترجمه ای هنری و متقن سامان داده، ایشان با تجلیل فراوان از ترجمه و سختی های این کار بزرگ، سروده اش را در ارتحال علامه امینی قرائت کرد.

 

 

⬅پیام پرمحتوای حضرت ایت الله صافی حفظه الله تعالی در باره الغدیر و ترجمه بخش پایانی مراسم بود

 

پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی دامت برکاته بمناسبت رونمایی از ترجمه وزین و ارزشمند موسوعه بزرگ الغدیر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لو لا ان هدانا الله و الصلوه و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین و علی اهل بیته المعصومین سیما بقیه الله فی الارضین و الحمدلله الذی جعل کمال دینه و تمام ‌نعمته بولایه امیرالمومنین علیه افضل صلوات المصلین.
عرض سلام و ادب دارم به همه غدیریان عزیز که در این محفل باشکوه، شرف حضور داشته و همراه ده ها هزار نفری که در غدیر خم در حجه الوداع به فرمان باری تعالی در بهترین موتمر و مقدس ترین اجتماع تاریخ بشریت با امیرالمومنین علیه السلام بیعت نمودند، تجدید عهد و پیمان می نمایند.
 درود خدا بر شما و بر همه شیعیان با اخلاص و موالیان اهل البیت علیهم السلام.
این مجلس مقدس که در ایام نورانی ذی الحجه در این دار العلم و دار الولایه برگزار گردیده، مفتخر است که یکی از مهمترین و باارزش ترین کتاب های ولایی را به زیور طبع رسانده و آن را به جامعه فرهنگی تقدیم نماید.
کتاب شریف و گرانسنگ الغدیر (علی صاحبهِ السّلام من الله القدیر) که بوسیله یکی از رجال و قهرمانان تالیف و تصنیف، شخصیت بزرگ علم و فضیلت و خادم مخلص درگاه آسمانی علوی و احیاگر اسناد محکم و متواتر، مرحوم علامه امینی اعلی الله مقامه الشریف تدوین و مکتوب گردیده، کتاب جاوید و ماندگاری است که برای هر کسی که با هر مذهب و مسلکی بوده و اهل انصاف باشد، حجت کامله بالغه بر خلافت بلافصل امیرالمومنین علی علیه السلام است.
الغدیر، دانشنامه و مجموعه ای از فضائل علی علیه السلام است. درود و رحمت خداوند بر علامه امینی که این فخر بزرگ برای اوست.
نام او و الغدیر، یادآور نام مبارک مولی الموحدین و یعسوب المسلمین امیرالمومنین علی علیه السلام است.
اینجانب توفیق بزرگی را که نصیب بنیاد فرهنگی امامت شده تا این کتاب شریف را ترجمه ای روان و سلیس نمایند، توفیق الهی و عنایت ربّانی می دانم.
خوشا بحال عزیزانی که در این اثر بزرگ نقش داشته و زحمات زیادی متحمّل شده اند که ان شاء الله از صاحب ولایت مطلقه الهیه اجر و پاداش خود را دریافت خواهند کرد.
توفیقات بیشتر اساتید و فضلای محترمی را که در این صراط مستقیم قدم بر می دارند از خداوند متعال مسئلت دارم و ان شاء الله تعالی منظورِ نظر کیمیا اثر قطب عالم امکان حضرت ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرند و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیّدنا محمد و آله الطاهرین.

۲۱ ذی الحجه ۱۴۳۹ ه.ق
لطف الله صافی


در نهایت رونمایی ترجمه تازه.


⬅قابل ذکر است گرچه کار ترجمه با حمایت های غیردولتی انجام شده
 اما معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، باحمایت قبل از چاپ ازکتاب،  و موافقت خرید نیمی از شمارگان ۱۰۰۰دوره ای آن، مساعدتی مهم در انتشار این کار ارزشمند کرده است.


تلاش همه دست اندرکاران ان شاءالله مرضی خداوند و مورد عنایت خاص امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود.

این  گزارش تکمیل می شود

 

 

غدیر در کتاب و سنت و ادب؛ ترجمه تازه الغدیر

 

 

غدیر در کتاب و سنت و ادب؛ ترجمه تازه الغدیر

 

 

غدیر در کتاب و سنت و ادب؛ ترجمه تازه الغدیر

 

 

غدیر در کتاب و سنت و ادب؛ ترجمه تازه الغدیر

 

 

غدیر در کتاب و سنت و ادب؛ ترجمه تازه الغدیر

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود