کد خبر: 6094

تاریخ انتشار: 1397-06-04 - 12:27

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / چهره ها / هنر / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی / اقتصاد
+1
بازدیدها: 1 050

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است

جهانگیری: به روش هاشمی‌رفسنجانی می‌توانیم از تنگناها عبور کنیم […]

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی سیاست مداری بود که معتقد بود هیچ وقت بن بستی وجود ندارد.

اسحاق جهانگیری عصر شنبه، همزمان با هفته دولت و مصادف با سالروز تولد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در منطقه جماران تهران ضمن افتتاح این خانه موزه، به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی از بخش های مختلف این موزه بازدید کرد و یاد و خاطره آیت الله هاشمی را گرامی داشت. 

در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی تصاویری از گاه شمار زندگی وی مشتمل بر دوران های مختلف زندگی نظیر دوران کودکی، دوران هجرت به قم، دوران مبارزات انقلاب اسلامی، دوران تثبیت انقلاب اسلامی و تشکیل شورای انقلاب، دوران مجلس شورای اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از این خانه موزه طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران، از آیت الله هاشمی بعنوان یکی از شخصیت های بسیار بزرگ و تأثیرگذار در نیم قرن اخیر تاریخ ایران یاد کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در دوران مبارزات انقلاب اسلامی کارهای بسیار بزرگ و مهمی انجام داد و هم در طول حیات جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ای در اتفاقات مختلف نظیر استقرار جمهوری اسلامی، جنگ، صلح، سازندگی و اصلاحات ایفا کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را بررسی کند، با بررسی شخصیت آقای هاشمی می تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد. 

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خانه موزه‌ها یکی از کارهای بزرگی است که در گذشته انجام می‌شده، افزود: در این دوره به همت خاندان هاشمی، همسر فداکارش و فرزندان ایشان و با تصویب هیات وزیران این خانه موزه شکل گرفته است. 

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تأسیس این خانه موزه مهمترین کاری است که می توان از طریق آن میان نسل جوان و جامعه ایران با یکی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و انقلابی کشور ارتباط برقرار کرد. 

وی خاطر نشان کرد: با کارهای خوبی که در این خانه موزه انجام شده و با استفاده از فناوری های نوین که در این خانه موزه بکار رفته، نسل جوان می تواند به ابعاد مختلف انقلاب و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی پی ببرد. 

جهانگیری گفت: شخصیت هایی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی از سرمایه‌های نمادین این کشور هستند و بدون اتکا به سرمایه‌های نمادین توسعه کشور امکانپذیر نیست. 

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: امروز هم وقتی به ابعاد شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان همواره شخصیتی جامع نگر بود و در عین حال که به مطالعات قرآنی می اندیشید و در این زمینه فعالیت داشت، به توسعه ایران فکر می‌کرد و برنامه توسعه تدوین می نمود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نگرانی هایی جدی نسبت به آینده داشت و شخصیتی آینده نگر بود، گفت: ایشان همواره نگران انقلاب، مردم، نظام و کشور بود اما سیاست مداری بود که معتقد بود هیچ وقت بن بستی وجود ندارد. 

جهانگیری بن بست شکنی را از مهمترین ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نه برای نظام و نه برای مردم و نه برای خودش بن بست قائل نبود و در سخت ترین شرایط هم وقتی به او مراجعه می‌شد، برای مشکلات راه حل و راهکار ارائه می کرد. 

وی افزود: امروز هم کشور می تواند با همین روش آیت الله هاشمی رفسنجانی از بسیاری از تنگناهایی که با آن مواجه است، عبور کند. 

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: یکی از مسائل در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی که انسان را دچار رنج و افسوس می کند، مظلومیت ایشان است. آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچگاه برای خودش گله و شکایت نکرد البته آنجا که لازم بود بخاطر مردم گلایه می‌کرد و می‌نالید و هشدار می داد. 

دکتر جهانگیری ادامه داد: امروز هم متاسفانه پس از گذشت دو سال از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنان این مظلومیت برای او وجود دارد که امیدوارم به همت دوست داران انقلاب و دوست داران هاشمی بتوانیم مظلومیت را از چهره او و از این کشور برطرف کنیم.

منبع خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود