کد خبر: 6079

تاریخ انتشار: 1397-05-27 - 17:13

نسخه چاپی | دسته بندی: حوزه علمیه / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی / اجتماعی / بین الملل / جریان شناسی / اقتصاد
+1
بازدیدها: 1 252

حاشیه های پر رنگ تر از متن یک تجمع در قم

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به پلاکاردی در تجمع مدرسه فیضیه روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهور، […]

 

روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهور، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد. بر روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت». کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است. البته انتساب آن استخر به فرح دروغی است که معاندان ساخته‌اند. نکته جالب اینکه روی دسته تابلوهای این مراسم نوشته شده بود «بعد از مراسم تابلوها را برگردانید» جمله‌ای که برنامه ریزی شده بودن این تجمع توسط یک جریان خاص را برملا کرد

منبع ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی

 

پلاکارد مورد اشاره

حاشیه های پر رنگ تر از متن یک تجمع در قم

 

حاشیه های پر رنگ تر از متن یک تجمع در قم

شفقنا- چندی است که برخی طلاب حوزه های علمیه در تهران، قم و مشهد نسبت به مسایل جاری کشور و عمدتا نسبت به دولتمردان انتقاداتی را مطرح و طی تجمعاتی اعتراض خود نسبت به سیاست های موجود از سوی برخی قوه ها و مسولان را در قالب طرح شعارها و پلاکاردهایی اعلام می دارند. اما در این میان آنچه بیش از همه حاشیه ساز شده است طرح شعارهایی است که نوک پیکان آن عمدتا شخص رییس جمهور را نشانه گرفته و انتقاداتی که نسبت به طرح مذاکره یا برجام مطرح می شود همچنان طی این سال های اخیر در اولویت این اعتراضات است. اما اعتراضات طلاب در روز پنجشنبه هفته گذشته در مدرسه فیضیه قم وارد فاز جدیدی شد و نکته مهم آن حاشیه ای بود که از این مراسم یک عکس ایجاد کرد و البته واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی و رسانه ها موجب گشت و تحلیل های مختلفی را از این تصویر برانگیخت. این عکس که یکی از تصاویر گزارش تصویری شفقنا از این مراسم بود مربوط است به یک پلاکاردی که توسط یک روحانی بر بالای سر گرفته شده با شعاری با این مضمون: «ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت» اشاره تلویحی به استخری که در آن آیت الله هاشمی رفسنجانی دچار سکته قلبی و سپس درگذشت. کنایه ای که بسیار قابل تامل و سوال انگیز شده است. اما از طرفی نوشته ای بر روی دسته این پلاکارد وجود دارد -«بعد از مراسم تابلوها را برگردانید»- که گفته می شود شاهدی بر یک نوع برنامه ریزی های هدایت شده برای جریان انداختن یک سری اقدامات است.

به گزارش شفقنا، در همین رابطه برخی از واکنش هایی را که در رسانه ها در رابطه با حاشیه های تجمع اساتید و طلاب حوزه علمیه در مدرسه علمیه فیضیه منتشر شد را ملاحظه می کنید:

«سرنخی» که مطهری از شعارهای تجمع حوزه علمیه قم گرفت: بخشی از حوزه علمیه قم دچار انحطاط شده/

وزارت اطلاعات نتیجه را به اطلاع ملت برساند/ شاید ماجرای فوت ناگهانی مرحوم هاشمی هم روشن شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع روز گذشته حوزه علمیه و سردادن برخی شعارها در این تجمع خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت اطلاعات شد. به گزارش ایسنا، علی مطهری در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری دانشجویان قرار داد، نوشت: «شعارهای طلاب علوم دینی در تجمع آخر هفته گذشته در مدرسه فیضیه قم موجب نگرانی برای حوزه علمیه قم از نظر سطح فکر و سیاست بخشی از طلاب این حوزه شد، همان چیزی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موضوع نگرانی شهید آیت‌الله مطهری بود که مبادا سیاسی شدن طلاب حوزه علمیه قم منجر به انحطاط علمی و فکری و سیاسی آنها شود و به همین جهت حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که هفته ای دو سه روز در این حوزه تدریس می‌کرد قصد مهاجرت دائم به قم و تربیت طلاب و اصلاحات در حوزه علمیه قم را داشت و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اندکی قبل از شهادت نیز از امام خمینی (ره) درخواست کرد که مسئولیت شورای انقلاب را رها کند و به کار اصلی خود یعنی تحقیق و تعلیم و تربیت طلاب و خصوصا مهاجرت به حوزه علمیه قم بپردازد. امروز می‌بینم نگرانی آن شهید به‌جا بوده است. شعارهایی که در تجمع مدرسه فیضیه قم سر داده شد یا روی تابلوها حمل  می شد، نشان می‌دهد که لااقل بخشی از حوزه علمیه قم از نظر بینش اجتماعی و سیاسی دچار انحطاط شده است. در نهادی که مرجع فکری و دینی مردم شناخته می‌شود شعارهایی متناسب با اقشار فرومایه جامعه سر داده شد و تاسف انسان افزایش می‌یابد زمانی که در می‌یابیم که این افراد ابزار دست یک گروه سیاسی واقع شدند و روی دسته پلاکاردهای آنها نوشته شده بود: « لطفا تابلوها را بعد از مراسم تحویل دهید.» تاسف بیشتر زمانی به انسان دست می‌دهد که می‌بیند یکی از شعارهایی که روی تابلو حمل می شد، این بود: ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت، اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی. این شعار می‌تواند سرنخی برای نحوه فوت آن مرحوم باشد که برای بسیاری از اذهان به صورت یک معما باقی مانده است. در واقع مفهوم این شعار این است که آقای رئیس‌جمهور، ما همانطور که سر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد. وزارت اطلاعات باید این موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع ملت برساند. شاید ماجرای فوت ناگهانی و غیرقابل باور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روشن شود.»

روزنامه جمهوری اسلامی: اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی؟ 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شعار «استخر فرح در انتظارت»، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است. بر روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت – استخر فرح در انتظارت». کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است. البته انتساب آن استخر به فرح دروغی است که معاندان ساخته‌اند. نکته جالب اینکه روی دسته تابلوهای این مراسم نوشته شده بود «بعد از مراسم تابلوها را برگردانید» جمله‌ای که برنامه ریزی شده بودن این تجمع توسط یک جریان خاص را برملا کرد.

حسین مرعشی: بازی خطرناک/ تجمع طلاب در قم، خودجوش بود؟!

حسین مرعشی، فعال سیاسی در یادداشتی در روزنامه ایران هم نوشت: انگیزه‏‌های جماعتی که روز پنجشنبه در مدرسه فیضیه قم تجمع کرده و پلاکارد به دست، هجمه‎های زیادی را علیه دولت شکل داده‎اند حداقل برای من قابل فهم نیست. البته گمان هم نمی‎برم که برای بسیاری دیگر نیز قابل تحلیل باشد تا دریابند که چرا باید در شرایط فعلی کشور، چنین حرکاتی را از یک اجتماع خاص شاهد باشیم. اما می‎توان برای همین اقدام غیرقابل فهم هم دو فرض را در نظر گرفت. فرض نخست اینکه، دوستانی که برگزاری چنین اجتماعی را ساماندهی کرده و شعارهایی را علیه دولت و مسئولان دولتی سرداده و اقدامات چندین ساله آنان را نقد می‎کنند، اساساً درکی از شرایط ایران چه در داخل مرزهای کشور و چه بیرون از آن ندارند. گردانندگان اینگونه اجتماعات آنقدر به مسائل واقعی و فشارهای بین‎المللی و از همه مهمتر خستگی مردم در داخل کشور و ضعیف شدن پشتوانه مردمی همه نهادهای نظام بی‎توجه هستند که بدون در نظر گرفتن عواقب رفتارها‌شان محکم بر طبل اختلافات می‎کوبند.

فرض دومین تحلیل از اتفاقات نامیمون روز پنجشنبه مدرسه فیضیه می‎تواند هدف طلاب از تجمع‌شان باشد. بعید نیست که گردانندگان این اجتماعات دنبال این هستند تا فضا را برای کنار زدن آقای دکتر روحانی و دولت دوازدهم مهیا کنند. چه کسی می‎تواند باور کند آنچه که در مدرسه فیضیه قم رخ داده همچون ادعاهای پیش از این برخی تجمع کنندگان، اقدامی خودجوش بوده و هیچ دستی از پشت پرده در کار نبوده باشد؟ قطعاً اینگونه است و چه زود و چه دیر در جایی دیگر خود را نشان خواهد داد. اگر قرار بر خودجوش بودن چنین اقداماتی بوده باشد، این حق مردم بی‎پناه است که دست به چنین اعتراضاتی بزنند نه طلاب حوزه علمیه. معنا و مفهوم این اقدام این است که حتماً در جایی تصمیمی گرفته شده و به مرحله عملیاتی درآمده و تصمیم‎گیرندگان نیز قصد دارند کشور را به سمتی هدایت کنند تا تغییرات سیاسی زودهنگامی در رده‎های مدیریتی آن رخ دهد.البته اگر فرض دوم ما، قصد و نیت معترضان حوزوی باشد، فکر می‎کنم که طلاب بازی خطرناکی را شروع کرده‎اند. بازی‌ای که قطعاً شروع آن با آقایان است اما پایان آن را ممکن است خدای نکرده دشمنان ایران رقم بزنند.من به‌عنوان یک هشدار به دوستان می‎گویم که ادامه حرکت در این مسیری که از سرگرفته‎اند، هزینه‎های بسیار سنگینی را در کشور خواهد داشت و خسارات زیادی به ملت ایران تحمیل خواهد کرد. به‌گونه‎ای که شاید بتواند همه دستاوردهای انقلاب را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

بروجردی: افراد حاشیه ساز تجمع طلاب شناسایی شوند/ اگر مبنایی غیر از قانون حاکم باشد هرج و مرج می شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره عکسی که اخیرا از تجمع طلاب در قم حاشیه‌ساز شد، گفت: یکی از وظایف مسئولان امنیتی شناسایی این افراد و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده است. علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تجمع اخیر برخی از طلاب قم در اعتراض به گرانی‌ها و در دست داشتن پلاکاردهایی با این مضون که «ای آن‌که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت»، که برخی تحلیل‌ها حکایت از توهین به رییس‌جمهور در این پلاکاردها داشت، اظهار کرد: ما در جمهوری اسلامی ساختاری را در چارچوب قانون اساسی برای مدیریت جامعه پذیرفته‌ایم که آن ساختار برگزاری انتخابات و انتخاب رییس‌جمهور است. وی با تاکید بر این‌که «باید مبنا در کشور قانون باشد»، گفت: اگر مبنایی غیر از قانون در کشور حاکم باشد شاهد هرج و مرج خواهیم بود. برهمین اساس طبق قواعد دموکراسی در کشورمان انتخابات برگزار می‌شود. افتخار ما این است چون این همان مردم سالاری با حاکمیت اراده مردم در مدیریت جامعه است.

وی با بیان این‌که «رییس جمهوری بعد از تایید صلاحیت شورای نگهبان و در رقابت سالم انتخاب می‌شود» خاطرنشان کرد: انصافا ما رقابتی پرشور و آزاد داریم به طوری که تقریبا هیچ کدام از مراحل انتخابات ریاست جمهوری قابل پیش‌بینی نبوده است، حتی پیش‌بینی‌ها برعکس از آب در می‌آمد. طبیعتا بعد از روی کار آمدن یک دولت باید همه برای موفقیت‌اش تلاش کنند که اگر این کار رخ ندهد یک نوع خودزنی است.این عضو کمیسیون امنیت ملی در عین حال انتقاد را ضروری خواند و گفت: برای طرح انتقاد ساختارهای متعددی تعریف شده که همه جزئی از روند حاکمیتی است. در این راه مجلس شورای اسلامی با طرح سوال تذکر و دعوت از ارکان قوه مجریه آن‌ها بر امور نظارت دارد. ولی این‌که بخواهد در کف جامعه در حضور رییس جمهور و یا وزیر اهانت صورت گیرد دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند.وی ادامه داد: این‌که رییس مجلس یا مقام دیگری جایی رفته که افرادی از حضورش ناخوشنود باشند و دست به حرکت‌های هنجارشکنانه بزنند جزو بخش نامطلوبی است که در جامعه داریم. البته این بدان معنا نیست که عناصر جوان انقلابی اعم از روحانیون و دانشجویان حرف‌شان را نزنند.

وی گفت: آنقدر فضا در رسانه‌های متعدد در ایران برای طرح انتقادات هست که می‌توانند آن را بیان کنند منتهی قرار نیست از خطوط قرمز عبور کرده و بی‌احترامی شود.بروجردی با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از مجلس به خاطر فریادهای دو دو به نشانه نظر منفی به موضوعی، گفت: زمانی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خدمت مقام معظم رهبری رفتند که ایشان از دو دو گفتن نمایندگان در بیان مخالفت‌شان انتقاد کردند چون وقتی دو دو گفته می‌شود انگار آن فرد هو می‌شود. این دو دو گفتن در زمان صحبت‌های رییس جمهور بوده است و ایشان از این موضوع انتقاد داشته این نشان می‌دهد حفظ حرمت مسئولان امری ضروری است.وی تاکید کرد: این رفتارها باعث موج‌سواری دشمنان و ضد انقلاب می‌شود. از طرف دیگر انگیزه را از مسئولان گرفته و یا کاهش می‌دهد. دولت‌ها در ادوار مختلف کار خستگی‌ناپذیری انجام دادند و تمامی تلاش‌شان خدمت به مردم بوده، لذا اگر قرار بر برخورد با مسئولان در سطح جامعه باشد، به نفع جامعه نخواهد بود.وی درباره این که چرا این افراد شناسایی نشده و با آنها برخورد نمی‌شود و آیا این رفتارها به دلیل برنامه‌ریزی از قبل است؟ اظهار کرد: در هر صورت این یکی از وظایف مسئولان ذیربط امنیتی شناسایی‌ها و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده است. برای کشور ما خوب نیست که یک مقام عالی‌رتبه در سطح رییس جمهور یا یک وزیر به منطقه‌ای رفته و مورد تعرض یدی قرار گیرد.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  درباره محتوای پلاکارد « ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» و به دنبال آن ایجاد شبهاتی درباره رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اینها ادبیات دشمن است، چون فوت آقای هاشمی رفسنجانی اتفاق طبیعی بود که ممکن بود هر کسی دچار چنین عارضه‌ای شود، ولی استفاده از این ادبیات باعث سوء‌استفاده دشمن می‌شود، چون دشمن به دنبال القای این موضوع است که نگاه ملت به حاکمیت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران با دهه‌های اول و دوم متفاوت است و مردم فاصله گرفته‌اند.

فاضل میبدی: برخی با پلاکارد اعلام کردند آقای هاشمی رفسنجانی را ما کشته‌ایم!

این افراد همان حامیان دولت احمدی نژاد بوده اند

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی از امام جمعه های ما که ادبیات سیاسی و دیپلماسی درست ندارند، از نزاکت خارج و این حرکات را توجیه می کنند.«فاضل میبدی»، در گفت و گو  با برنا، در این باره گفت: با برخورد با این افراد موافق نیستم موضوع این است که چرا به تجمع کنندگان مجوز داده می شود؟ برخورد با تجمعات این چنینی کار یک جناح بوده و آن جناح هم صاحب برخورد است، مواقعی که صلاح ببیند برخورد و زمانی که صلاح نبیند ورود نمی کند. برخورد کار یک جریان است و کار دولت، ملت و دستگاه نظامی و انتظامی نیست.او ادامه داد: آنهایی که در مدرسه فیضیه جمع شدند، دردشان مردم نیست. دردشان این است که دولت آنها روی کار نیامده و موفق نشده است.او با بیان اینکه “این افراد همان حامیان دولت احمدی نژاد بوده اند” گفت: پایه اقتصاد کج و تورمی که امروز شاهدش هستیم از زمان دولت نهم و دهم شکل گرفت.او ادامه داد: اگر دقت کنیم می بینیم هیچ کار اینها، علمی و ریشه ای نیست، این افراد کسانی هستند که از روی شعار و احساسات حرف می زنند و از جای دیگر تحریک می شوند.میبدی در خصوص پلاکاردی با این عنوان” ای انکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت”  مطرح کرد: این پلاکارد بسیار وحشتناک است و عقلشان نرسیده که چه می گویند؛ این یعنی اقای هاشمی را ما کشته ایم.او ادامه داد: دستگاه قضایی ما اگر می خواهد در راه حفظ منافع ملی و ابروی نظام کار کند باید با این مسئله برخورد کند. وقتی روی یک پلاکارد علنا اعلام رئیس جمهور تهدید می شود، این یعنی ترور کور؛ یعنی قدرتی در کشور است که رییس دولت را می کشد و نابود می کند که با اقای هاشمی هم این کار را کرده اند.عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی از امام جمعه های ما این حرکات را توجیه می کنند مانند امام جمعه مشهد که دیروز از ادبیات برجام لعنتی استفاده کرد. برجام را خود رهبر اذن داده که انجام شود. میبدی در خصوص اینکه چرا به تاکیدات رهبری توجه نمی کنند، بیان کرد: این افراد متاسفانه به حرف هایشان فکر نمی کنند و هدف آنها سقوط نظام است. این افراد علیه نظام هستند نه دولت نه روحانی.

کرباسچی: اطلاع دارم که بزرگان حوزه با این کارها مخالفند

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره تجمع ضددولتی جمعی از طلاب در قم که در آن شعارهایی علیه دولت داده شد، به روزنامه ایران گفت: اولین آسیب این رفتارها در وهله اول به خود حوزه‎ها می‎رسد. تا آنجایی که من اطلاع دارم شخصیت‎ها و مراجع بزرگی که در حوزه هستند عمدتاً با این نوع حرکات مخالفند. این شخصیت‌ها به هیچ وجه نسبت به توهین و افترا نظر مساعدی ندارند.باز هم تأکید می‌کنم که نقد دولت یا دستگاه اجرایی خودبه‌خود کار منفی نیست ولی اگر حالت تخریبی و اتهام داشته باشد بی‎فایده است.

غرویان: توهم اختلاف دیدگاه دولت با رهبری، اشتباه است

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی براساس تصور و توهم فکر می‌کنند مقام معظم رهبری اختلاف دیدگاه شدید با دولت دارند که بیانات اخیر رهبری نشان داد که این چنین نیست و افراطیونی که چنین ذهنیتی را القا می‌کنند کاملا در اشتباه هستند. حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: سه نکته مهم در بیانات رهبری در حوزه مسائل داخلی وجود داشت؛  نکته اولی که در بیانات ایشان مطرح شد حمایت قاطع و برای چندمین بار از دولت آقای روحانی بود که برخی براساس تصور و توهم فکر می‌کنند مقام معظم رهبری اختلاف دیدگاه شدید با دولت دارند این بیانات نشان داد که این چنین نیست و افراطیونی که چنین ذهنیتی را القا می‌کنند کاملا در اشتباه هستند. این مدرس حوزه علمیه افزود: نکته دوم درباره آقای احمدی‌نژاد هست؛  برای چندمین بار بود که رهبری نظرشان را درخصوص احمدی‌نژاد و تحرکات او علیه نظام، دولت، مجلس و قوه قضاییه بیان می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند.وی ادامه داد: احمدی‌نژاد حرف‌های تندی را بیان کرده که از نظر من در راستای اهداف اسرائیل و آمریکا و ترامپ بوده و در جهت براندازی کل نظام است. او ناسپاسی می‌کند که کلیت نظام و اصلا ولایت فقیه را زیر سوال می‌برد؛ بیانات اخیر رهبری پاسخ کوبنده‌ای به اظهارات احمدی‌نژاد بود.غرویان در خصوص نکته سوم بیانات مقام رهبری هم گفت: رهبری همه قوا را به اتحاد فراخواندند و همچنین به قوه قضاییه گفتند در مسائل اقتصادی به عدالت رفتار کند و از افراط و تفریط بپرهیزد. بنده معتقد هستم پس از این سخنان مقام معظم رهبری، سران سه قوه باید جلسات مشترک بیشتری بگذارند تا منویات ایشان را دنبال کنند.

تصویر شفقنا و یک دنیا پرسش و غوغا

در همین رابطه روزنامه قانون نیز با تمجید عکس شفقنا نوشت: هر رسانه ماموریتی دارد و هدفی برای خود متصور است. برخی رسانه ها برای لحظه هایی خاص ساخته شده اند. یعنی در حالی که کار عادی خود را انجام می دهند ناگهان مثل یک نورافکن بر نقطه ی تاریکی می تابند یا مثل شهاب در دل آسمان خود را به همه نشان می دهند تا پیام خاصی را منتقل کنند و همان یک لحظه درخشش کافی است تا فلسفه ی وجودی شان را بفهمیم و از وجودشان لذت ببریم. به گزارش قانون، اگر هر رسانه ای نه هر روز و هر هفته و هر ماه که هر سال یک لحظه ی درخشان داشته باشد و یکی از تاریکی ها را به ما نشان دهد تا بدانیم چه تباهی ها و خطراتی ما را تهدید می کند،  آن گاه دیگر تاریکی نمی ماند که از آن بی خبر بمانیم و جامعه به سوی روشنایی خواهد رفت. تصویر ویژه شفقنا از تجمع حوزویان در قم، پیام بسیار مهمی دارد و نمونه ای از همان تاباندن نورافکن بر تاریکی است. این عکس حرف ها و پیام های هشدار دهنده بسیار مهمی دارد و حقایقی مهم و خطرناک را به همه گوشزد می کند. این عکس از نظر امنیتی، سیاسی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.براستی داستان درگذشت آقای هاشمی و استخر چه بوده است؟ چرا از تهدید سیاسی و امنیتی در این تصویر استفاده شده است؟ چه افراد و جریانی پشت این پلاکارد هستند؟ کدام جریان فرهنگی و یا تفسیر مذهبی به خود اجازه می دهد از چنین ادبیات و یا شیوه ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند؟ و ده ها پرسش دیگر که این تصویر به همه ما یادآوری می کند.شفقنا با این تصویر و در این لحظه، رسالت رسانه ای و فلسفه ی وجودی خود را به انجام رساند و باید بابت وجود این گونه رسانه ها خوشحال باشیم.

حاشیه های پر رنگ تر از متن یک تجمع در قم

 

حاشیه های پر رنگ تر از متن یک تجمع در قم

 

حاشیه های پر رنگ تر از متن یک تجمع در قم

 

 

منبع شفقنا

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود