کد خبر: 6012

تاریخ انتشار: 1395-11-27 - 11:34

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / نقد و معرفی کتاب / چهره ها / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی / جریان شناسی
+1
بازدیدها: 2 017

انتشار جلد اول كتاب دوجلدی روزها و روزگاران سخت و مقدمه آیت الله هاشمی رفسنجانی

دفتر نشر معارف انقلاب، اعلام كرد آخرين كتابي كه ايشان براي آن مقدمه اي كامل نوشته است، همزمان با چهلمين روز ازتحال وي منتشر و به همه دوستداران انقلاب اسلامي و ايران عزيز و به همه همراهان و همفكران […]

دفتر نشر معارف انقلاب، كه ناشر اختصاصي آثار آيت الله هاشمي رفسنجاني است، اعلام كرد آخرين كتابي كه ايشان براي آن مقدمه اي كامل نوشته است، همزمان با چهلمين روز وفات وي منتشر و به همه دوستداران انقلاب اسلامي و ايران عزيز و به همه همراهان و همفكران آيت الله هاشمي رفسنجاني، تقديم مي گردد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل ازانتخاب؛ اين كتاب دوجلدي كه تحت عنوان «روزها و روزگاران سخت» و با موضوع تاريخ شفاهي جنگ ايران و عراق،در بيش از هزار وپانصد صفحه ، تهيه و تنظيم شده است، آخرين كتابي است كه آيت الله هاشمي رفسنجاني،آنرا در چند نوبت به صورت كامل بازخواني و بازنويسي كردند و اصلاحات و نظرات تكميلي خود را حاشيه نگاري نمودند ، تا سرانجام متن نهايي حاصل شد و بر آن مقدمه اي نگاشتند.

 

انتشار جلد اول كتاب دوجلدی روزها و روزگاران سخت و مقدمه آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

 

متن كامل اين مقدمه به شرح زير است :

بسم‌الله الرحمن الرحيم

محققان و انديشمندان حوزه تاريخ معاصر ايران، مي دانند كه من در طي ساليان گذشته، خصوصاً از ده هفتاد به بعد، مصاحبه‌هاي متعدد و متنوعي در خصوص رويدادهاي انقلاب و وقايع بعد از آن داشته‌ام. بخشي از اين مصاحبه‌ها، به مناسبت‌هاي مختلف انتشار عمومي يافته و بخشي ديگر، به دلايل گوناگون ، انتشار نيافته است. اما همه آنها براساس برنامه‌ريزي دفتر نشر معارف انقلاب، به عنوان يكي از كتابهاي جنبي، همراه با كتاب خاطرات هر سال تنظيم و منتشر مي‌شود.

در اين ميان وقتي طرح تدوين تاريخ شفاهي عصر انقلاب و جمهوري اسلامي ، بر مبناي تدوين مجدد و موضوعي اين مصاحبه‌ها و انجام مصاحبه‌هاي تكميلي براي آنها، توسط جناب آقاي بشيري، مطرح شد، انجام آن را با توجه به اقبال محققان و جوانان عزيز، از اين نوع سبك نگارش رويدادهاي تاريخي، مفيد و مناسب ديدم و قول همراهي دادم.

حال آنچه پيش روي شماست، جلد اول از همين مجموعه است كه تحت عنوان «روزها و روزگاران سخت» و با موضوع تاريخ شفاهي جنگ ايران و عراق، تهيه و تنظيم شده است. براي به نتيجه رسيدن اين كار، ابتدا كليه گفته‌هاي من در مورد جنگ، فيش برداري شده و سپس با بررسي مقايسه‌اي آنها با خاطرات، كمبودها ، نواقص و ابهامات موجود در شرح اين رويداد مهم تاريخ معاصر ايران، با انجام چند مصاحبه جديد، برطرف گرديده است.

در نهايت، خودم نسخه اوليه تهيه شده را خوانده‌ام و طي چندين مرحله رفت و برگشت و انجام اصلاحات لازم، نسخه نهايي، تدوين و آماده انتشار شده است.

از حيث محتوا، كتاب حاضر شرح مفصلي است از رويدادها و حوادث مربوط به سالهاي اوليه جنگ تحميلي و دفاع مقدس . تفاوت محتواي اين كتاب با مجموعه كارنامه و خاطرات روزنوشت و مجموعه ديگري كه تحت عنوان كارنامه و خاطرات جنگ تحميلي و دفاع مقدس ، تهيه شده است در اين مي‌باشد كه در آن مجموعه‌ها، خاطراتم را از وقايع و رويدادهاي جنگ آورده‌ام، اما اين كتاب به صورت پرسش و پاسخ است و هدف آن پاسخگويي به كليه ابهامات و شبهات احتمالي در مورد اين رويداد تاريخي مي‌باشد.

خوبست كه خوانندگان گرامي و علاقمندان و اهل نظر، پس از مطالعه اين كتاب، اگر پرسشي و ابهام ديگري در مورد رويدادهاي جنگ تحميلي دارند، مطرح كنند تا انشاءالله در چاپ‌هاي بعدي، به آنها نيز پاسخ داده شود.

اميدوارم اين مجموعه جديد نيز مورد توجه انديشمندان و محققان قرار گيرد و بتواند در بازنويسي رويدادها و وقايع مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ، مفيد واقع گردد.

لازم مي دانم از زحمات جناب آقاي عباس بشيري، در طراحي و تدوين اين مجموعه قدرداني نمايم و از دفتر نشر معارف انقلاب كه حاصل اين كوشش و تلاش مجددانه را ، به زيور طبع آراسته است ، تشكر كنم.

 

انتشار جلد اول كتاب دوجلدی روزها و روزگاران سخت و مقدمه آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

 

منبع: انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود