کد خبر: 5917

تاریخ انتشار: 1395-04-09 - 20:48

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / رسانه مطبوعات / چهره ها / آسیب ها / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی
+2
بازدیدها: 1 375

مسیح مهاجری: چرا اجازه نمی‌هند هاشمی رفسنجانی و فرزندان شهید بهشتی درباره هفتم تیر سخنرانی کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر در محل مجمع فرهنگی سرچشمه در ابتدای سخنان خود از برگزاری تشریفاتی مراسم سالگرد هفتم تیر با محوریت کسانی که کمترین ارتباطی با این […]

 

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در این مراسم با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح (اشداء على الکفار رحما بینهم) گفت: ویژگی بارز شهید بهشتی نمونه‌ای از این آیه قرآن است. به یاد دارم که به شهید بهشتی خبر دادند که منافقین به دختران یک دبیرستان اسید پاشیده‌اند و بسیاری را مجروح کردند. ایشان به‌شدت ناراحت شدند اما صبر کردند وقتی جلسه‌شان تمام شد دستور دادند که مسئله را از طریق قضایی پیگیری کنند. همچنین وقتی که خبر دستگیری دختر و همسر بنی‌صدر به ایشان رسید، بسیار ناراحت شدند و با آیت‌الله موسوی اردبیلی که دادستان کل بودند، تماس گرفتند و گفتند که همسر و فرزند آقای بنی‌صدر آزاد شوند. آیت‌الله موسوی اردبیلی در ابتدا در برابر این خواسته شهید بهشتی مقاومت کرد اما شهید بهشتی استدلال کرد که ما با بنی‌صدر و منافقین طرفیم نه با خانواده‌هایشان اما باز هم آیت‌الله اردبیلی نپذیرفتند

چرا باید کسانی در مراسم سالگرد حادثه هفتم تیر سخنرانی کنند که کوچکترین ارتباطی با این حادثه و شهدای آن ندارند. چرا اجازه نمی‌هند افرادی به مانند آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندان شهید بهشتی درباره هفتم تیر سخنرانی کنند؟ مگر کفر می‌گویند یا شخصیت بهشتی را منحرف می‌کنند یا واقعیت‌هایی را می‌گویند که برای شما خوش نیست؟

که در نهایت ایشان گفتند من به عنوان رئیس دیوان عالی کشور دستور می‌دهم آن‌ها را آزاد کنید.

مهاجری ادامه داد:‌ در جلسه‌ای در دفتر سیاسی حزب که مهندس موسوی هم به عنوان دبیر حاضر بود به شهید بهشتی گفتند که اخیرا نهضت آزادی پیشنهاد صحبت داده‌اند؛ همه ما با این مذاکره مخالفت کردیم ولی آقای بهشتی اعتقادشان این بود که با نهضت آزادی صحبت کنیم تا ببینیم نظرشان چیست ولی چون به نظر جمع احترام می‌گذاشتند، قبول کردند که صحبت نکنند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به لیست انتخاباتی حزب جمهوری اسلامی برای انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، یادآور شد: در آن مقطع زمانی شهید بهشتی توصیه کرد آقای حبیب‌الله پیمان در لیست انتخاباتی قرار بگیرد البته خود آقای پیمان این پیشنهاد را نپذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به مراسم‌هایی که در سالگرد شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود، گفت: در این مکانی که امروز جمع شده‌ایم (یادمان شهدای انقلاب-سرچشمه تهران) کوچکترین اثری از شهید بهشتی نمی‌بینیم و باید بگویم بهشتی حتی در قتلگاه خودش هم مظلوم است.

مهاجری ادامه داد: چرا باید کسانی در مراسم سالگرد حادثه هفتم تیر سخنرانی کنند که کوچکترین ارتباطی با این حادثه و شهدای آن ندارند. چرا اجازه نمی‌هند افرادی به مانند آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندان شهید بهشتی درباره هفتم تیر سخنرانی کنند؟ مگر کفر می‌گویند یا شخصیت بهشتی را منحرف می‌کنند یا واقعیت‌هایی را می‌گویند که برای شما خوش نیست؟

 

 

 

مسیح مهاجری: چرا اجازه نمی‌هند هاشمی رفسنجانی و فرزندان شهید بهشتی درباره هفتم تیر سخنرانی کنند؟

 


مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در پایان نسبت به خطر بازتولید داعش در داخل کشور هشدار داد و گفت: با این همه بی‌اخلاقی در کشور به کجا می‌خواهیم برسیم؟ باید خانواده شهدای انقلاب از جمله شهدای هفتم تیر با ایجاد یک تشکل قوی و ماندگار زمام امور را به دست بگیرند.

مهاجری با بیان اینکه «منافقین داعش بودند و خط آنان را دنبال می‌کنند»، گفت: این افراطی که برخی جاها می‌بینیم، اینکه تک بعدی قرآن را دیدن و امت وسط را نشناختن و درباره هرکسی هرگونه که می‌خواهند قضاوت می‌کنند و حکم تکفیر و اعدام صادر می‌کنند، این نطفه تکفیر و داعش است.

وی تأکید کرد:‌ اگر می‌خواهیم منافقین با چهر‌ه‌ای دیگر بین ما معرفی نشوند، باید بهشتی را معرفی کنیم،‌ چون بهشتی مظهر اعتدال بود. اگر بهشتی زنده بود وضع بهتری داشتیم و این بداخلاقی‌ها نبود.

منبع: دین آنلاین

تگ های مطلب:
دیدگاه کاربران

کل نظرات : 1

    1. علی حیدری

      تاریخ : 24 تیر 1395 19:55

      برای اینکه آدمهای چون تونام اسلام را در زوزنامه ضد اسلامیت مصادره کرده ای .این روزنامه را باید یکی از روزنامه های فتنه گران نامیدو بس.


      نقل قول

      پاسخ

ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود