کد خبر: 5888

تاریخ انتشار: 1395-02-27 - 14:10

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / بایسته های فرهنگ / آسیب ها / فرهنگ و تربیت / سیاسی اجتماعی / بین الملل / اقتصاد
+4
بازدیدها: 2 146

آشنا: ملت بزرگ ایران برجام دو را در 7 اسفند 94 کلید زدند

«برجام دو» همان اقدام مشترک ملی در داخل کشور است که با وحدت، آشتی و با همدلی شروع خواهد شد؛ برجامی که قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز می‌شود. […]

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با انتشار یادداشتی به تذکر شفاهی جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسام الدین آشنا در بخش‌هایی از این مطلب آورده است:

 

آشنا: ملت بزرگ ایران برجام دو را در 7 اسفند 94 کلید زدند

 

برادر گرامی جناب آقای جواد کریمی قدوسی

نماینده محترم دوره دهم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

 

یک خبرگزاری در تاریخ 26 اردی‌بهشت 1395 با نقل بخش‌هایی از تذکر شفاهی جنابعالی نوشته است:

آقای حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای می‌گوید رئیس‌جمهور می‌خواهد برجام داخلی را ادامه دهد، آقای رئیس‌جمهور! شما در پیام تبریک سال نو موضوع طرح برجام 2 را مطرح کردید، اما 12ساعت بعد از آن، رهبر معظم انقلاب در بیانات حکیمانه‌شان در مشهد مقدس از برجام 2، 3 و 4 رمزگشایی و نقشه دشمن را در این زمینه افشا کردند. ... آقای رئیس‌جمهور! مشاور شما مدعی است شما می‌خواهید برجام داخلی را ادامه دهید، آقای رئیس‌جمهور! به صراحت موضع بگیرید، جواب بدهید که نظر شما از برجام داخلی چیست؟

 

لازم می‌دانم برادرانه نکاتی را به استحضار جنابعالی و عزیزان دیگری برسانم که این شبهات را از طریق امثال شما به افکار عمومی خصوصا مومنان و متدینان و انقلابیان القاء می کنند.

 

دکتر روحانی در 14 بهمن 1394در مراسم روز ملی فضایی طی سخنانی گفت:

 

اکنون زمانی است که باید برجام دو شروع شود، برجام همان برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و گروه 1+5 بود و امروز نیازمند برنامه جامع مشترک ملی هستیم ... همه ، موافق و مخالف دولت و منتقد باید دست به دست هم دهیم. ما برای اهداف ملی و توسعه کشور اختلاف نداریم، ما برای حل معضل آب، محیط زیست، تسلط به فضا، موفقیت در بیو، نانو، آی تی و آی سی تی اختلاف نداریم. خوشبختانه در مشکلات اصلی کشور نظرات به هم نزدیک است. ما به دنبال اشتغال و رونق اقتصادی هستیم؛ در این موضوع که اختلافی نداریم."

 

سپس در تاریخ 24 بهمن 1394 در جریان مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سال تاسیس بانک مرکزی گفت:" و اکنون که از دوران تحریم عبور کرده‌ایم و وارد دوران پسابرجام شدیم امروز روزی است که باید برجام 2 یعنی برنامه جامع اقدام مشترک ملی تدوین کنیم و همه هم باید در کنار یکدیگر باشیم."

 

در پیام نوروزی سال 1395 خود نیز چنین گفت:" ما می‌توانیم با تلاش و کوشش همگانی به رشد 5 درصدی برسیم؛ رشدی که نسبت به همه کشورهای همسایه‌مان، ان‌شاءالله بیشتر باشد، رشدی که بتواند رونق اقتصادی را بسازد و کارگران بیکار ما را به کارخانه‌ها و مزارع برگرداند و رشدی که بتواند جوانان عزیز فارغ التحصیل ما را به بنگاه‌های اقتصادی بکشاند. آنچه برای همه ملت ما مهم است اشتغال پایدار است و این کار در سال آینده با «برجام دو» ان‌شاءالله شروع خواهد شد.

 

گرچه ملت بزرگ ما که همیشه پیشگام بودند، «برجام دو» را در 7 اسفند سال گذشته کلید زدند. «برجام دو» همان اقدام مشترک ملی در داخل کشور است که با وحدت، آشتی و با همدلی شروع خواهد شد؛ برجامی که قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز می‌شود. انقلاب ما برای اسلام و اخلاق بود، بعثت پیامبران ما برای اخلاق بود. پیامبر ما فرمود بعثت من فقط برای تکمیل مکارم اخلاقی بود. در جامعه انقلابی ما نباید اثری از دروغ، اتهام، بدگمانی، بدزبانی و تندخویی باقی بماند. در جامعه ما نباید اثری از فساد باقی بماند."

 

تحلیل این سخنان نشان می دهد که دکتر روحانی منظور کاملا مشخصی از بیان برنامه جامع اقدام ملی داشته است. این برنامه یک روش و 10 هدف دارد. روش آن وحدت، آشتی، همدلی واجماع سازی بر سر مشکلات و راه حل‌ها در داخل کشور میان نخبگان، دولتمردان و اقشار مختلف مردم است و اهداف آن به شرح زیر است:

 

1-حل معضل آب ، 2- محیط زیست ، 3- تسلط به فضا ، 4- موفقیت در بیو ، نانو ، آی تی و آی سی تی 5- اشتغال 6- رونق اقتصادی 7- رشد 5 درصدی 8- رشد فضائل اخلاقی در جامعه 9- مبارزه با دروغ، اتهام، بدگمانی، بدزبانی و تندخویی 10- مبارزه با فساد

 

مقام معظم رهبری نیز در سخنان نوروزی خود در اول فروردین 1395 فرمودند:" حرفشان این است ... در قضیه‌ی هسته‌ای توافق شد و اسم این را گذاشتیم «برجام»؛ برجام دیگری در قضایای منطقه، برجام دیگری در قضایای قانون اساسی کشور؛ برجام 2 و 3 و 4 و الی‌غیرذلک بایستی به‌وجود بیاید تا ما بتوانیم راحت زندگی کنیم."

 

همان گونه که ملاحظه می فرمایید نظر ریاست محترم جمهور اساسا معطوف به مسائل داخلی اصلی کشور است که همگان در اهمیت آن متفق هستند و برای حل آن ها نیاز به ایجاد عزم ملی و یک برنامه ریزی مشترک است در حالی که نگرانی مقام معظم رهبری معطوف به ترفند روانی دشمن است که بدنبال تحمیل خواسته های خود بر ملت ایران است.

منبع: ایسنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود