کد خبر: 5870

تاریخ انتشار: 1395-02-22 - 13:36

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / آسیب ها / فرهنگ و تربیت / سیاسی اجتماعی / بین الملل
+1
بازدیدها: 2 386

حجت الاسلام والمسلمین دکترهادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه: از امام حسین(ع) درس حقوقی سیاسی بگیریم

برخی به دولت پیشنهاد می‌کنند در ماجرای برجام فورا همه چیز را زیر پا بگذارند ، این منطبق با اسلام نیست. […]

گاهی شاهد آن هستیم برخی از دوستان البته متعهد در موضوع برجام به دولت پیشنهاد می کنند فورا همه چیز را زیرپا بگذارید که این اصلا پسندیده نبوده و منطبق با سیره اسلامی نیست و بر خلاف سیره‌ نبوی و ائمه اطهار(ع) است که با وقوع کوچک‌ترین تخلفی از طرف مقابل پیمان ها را زیر پا بگذارند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: گاهی شاهد آن هستیم برخی از دوستان البته متعهد در موضوع برجام به دولت پیشنهاد می‌کنند فورا همه چیز را زیر پا بگذارید که این اصلا پسندیده نبوده و منطبق با سیره اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین دکترهادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه: از امام حسین(ع) درس حقوقی سیاسی بگیریم

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب به نقل از «انتخاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی که در مراسم تجلیل از حقوقدانان و وکلای شرکت‌کننده در طرح خدمت جهادی فجر 94 سخن می‌گفت، ضمن تبریک ایام شعبانیه و میلاد امام حسین(ع)، گفت: ما بسیجی‌ها باید ایشان را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.
وی ضمن اشاره به سیر زندگی آن بزرگوار، ایشان را نماد تعهد و پایبندی به حقوق و قرارداد دانست و اظهار کرد: آن حضرت 10 سال بر همان معاهده‌ای که برادرشان حضرت امام حسن(ع) با معاویه امضا نمودند پایبند بود، در حالی که معاویه به هیچ یک از مفاد آن عمل نکرد و ایشان می‌توانستند تعهدی به آن قرارداد نداشته باشند که این برای جامعه امروز ما درس بسیار آموزنده‌ای است.
معاون دستگاه قضا تاثیر تاسی به این رفتار امام حسین(ع) را سعه‌ صدر در برخورد با مخالف تبیین کرد و گفت: باید در برخورد با مخالفین حوصله داشته باشیم و به محض وقوع اتفاقات و بروز تخلف، کل تعامل ایجاد شده را زیر پا نگذاریم و در واقع باید از امام حسین(ع) درس حقوقی سیاسی بگیریم.
صادقی تاکید کرد: گاها شاهد آن هستیم برخی از دوستان البته متعهد در موضوع برجام به دولت پیشنهاد می کنند فورا همه چیز را زیرپا بگذارید که این اصلا پسندیده نبوده و منطبق با سیره اسلامی نیست و بر خلاف سیره‌ نبوی و ائمه اطهار(ع) است که با وقوع کوچک‌ترین تخلفی از طرف مقابل پیمان ها را زیر پا بگذارند.
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه در مسایل سیاسی اجتماعی و بین المللی باید با حوصله، درایت و با لحاظ جمیع جهات اقدام کرد، گفت: اکیدا از هرگونه رفتار و اقدام شتاب زده و بر اساس ملاحظات جناحی و بعضا دم دستی باید پرهیز کرد.
وی ادامه داد: آن بزرگواران، اولا محکم می‌ایستادند، سپس با رعایت جوانب طریق مدارا در پیش می‌گرفتند و البته بعضا به حسب شرایط هم با جدیت برخورد می‌کردند و هنگامی که امکان پایبندی نبود معاهده را فسخ کرده و به مقابله می پرداختند.
صادقی گفت: با اخذ چنین تصمیمات شتاب‌زده، طرف مقابل با ابزارهای مختلفی اعم از بازی های رسانه‌ای و تبلیغاتی، کشور را متهم به پیمان‌شکنی خواهد کرد.
معاون قوه قضاییه با اشاره به تاثیر تبلیعات بر افکار عمومی گفت: تبلیغات ابزار بسیار قدرتمندی است که می‌تواند سیاهی را سپیدی جلوه داده و واقعیت‌ها را برعکس کند؛ منتهی باید ابتدا واقعیتی وجود داشته باشد که رسانه‌ها بتوانند آن را طرح کرده و دامن بزنند.
صادقی به اشاره به غول‌های رسانه‌ای وابسته به جریان صهیونیستی آمریکایی متذکر شد: این رسانه‌ها به قدری در قدرت نرم و مقولات رسانه‌ای قدرت یافته‌اند که واقعیات را رقم می‌زنند و از هیچ خبر می‌سازند و در چنین فضایی اگر دست به اقدامی شتاب‌زده نظیر آنچه که به دولت پیشنهاد می کنند بزنیم، محکوم به پیمان شکنی خواهیم شد و موج روانی منفی و بی دلیلی بر علیه کشور ایجاد می شود.
معاون فرهنگی دستگاه قضا با بیان این نکته که به لحاظ حقوقی حق داریم اقداماتی انجام دهیم، گفت: اما باید توجه داشته باشیم همه چیز مساله حقوقی نیست و باید ابعاد سیاسی را در نظر گرفت؛ چرا که این فضای سیاسی بسیار متاثر از فضای رسانه‌ای است و ما باید توان رقابت با قدرت نرم آنها بسنجیم؛ لذا باید حوصله بیشتر به خرج دهیم.
صادقی در ادامه سخنان خود خطاب به اعضای بسیج حقوقدانان گفت: از شما و جامعه حقوقی کشور می‌خواهم تا ضمن آنکه با پیروی از امام حسین (ع) روحیه بسیجی را تقویت می‌کنید، در مسیر تخصص و رسالت‌تان که بالا بردن سطح آگاهی‌های حقوقی مردم است، با رعایت جمیع جهات وارد میدان شده و صرفا دانش حقوق را به مردم یاد ندهید؛ چرا که این باعث افزایش درگیری‌ها، اختلافات، تشکیل پرونده‌های بی‌مورد و خودخواهی است و حقوق را باید با اخلاق همراه کرد و آن را در جامعه ترویج کرد.
منبع: انتخاب
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود