کد خبر: 22

تاریخ انتشار: 1394-10-21 - 20:47

نسخه چاپی | دسته بندی: اقتصاد / بین الملل / مطالب دیگران- سیاسی
+1
بازدیدها: 4 110

دکتر روحانی رییس جمهور:با دعوا، اختلاف و افراطی گری به هیچ جا نمی رسیم

تحریم درست کردن کار ساده ای است و با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود. خرابکردن و آتش زدن که کاری ندارد، ساختن کار مهمی است. کسی نمی تواند در بلندمدت به مردم دروغ بگوید چرا از خوشحالی مردم شاد نیستیم؟ […]

تحریم درست کردن کار ساده ای است و با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود.

خرابکردن و آتش زدن که کاری ندارد، ساختن کار مهمی است.

کسی نمی تواند در بلندمدت به مردم دروغ بگوید چرا از خوشحالی مردم شاد نیستیم؟

سال آینده با عبور از تحریم‌ها سال رونق اقتصادی خواهد بود.

بعضی ها نیایند از رکود صحبت کنند. دولت کشور را درشرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند نه اقتصاد 147 دلاری.

با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود. تحریم برداشتن سخت است

امسال بودجه را درشرایطی تقدیم مجلس می‌کنیم که اتکا به نفت ۲۵ درصد خواهد بود.

دولت آنچه نسبت به فضای باز سیاسی وعده داده بود در انتخابات به آن عمل خواهد کرد و شورای نگهبان هم در همین مسیر خواهد بود ان‌شاءالله.

چند روزی هوا نامناسب بود و برخی از دستگاه‌های تبلیغاتی داخلی ما هم بُل گرفتند، اما نگفتند همان ایام در برخی از کشورهای همسایه و حتی اروپایی هوا چگونه بود.

 

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه تحریم درست کردن کار ساده ای است و با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود گفت:‌ برداشتن تحریم و تعامل سخت است. خراب کردن و آتش زدن که کاری ندارد، ساختن کار مهمی است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از مراحل 15 و 16 پارس جنوبی با اشاره به اینکه با دعوا، اختلاف و افراطی گری به هیچ جا نمی رسیم افزود :همه باید متحد شویم تا انتخابات صحنه رقابت آزاد ،‌اخلاقی و درست و عاقلانه باشد.

وی در ادامه افزود: انتخابات جای تهمت و تحقیر نیست چرا واقعیت را به مردم نگوییم؟ برای چه دولت منتخب مردم را تخریب کنیم؟ دروغ که واضح می‌شود. کسی نمی‌تواند در بلندمدت به مردم دروغ بگوید چرا از خوشحالی مردم شاد نیستیم؟ اختلاف به طور طبیعی پیش می آید اما اختلافات کوچک را نبایدبه شکاف های بزرگ تبدیل کنیم. منفعت کشور مال همه است.

رئیس دولت یازدهم همچنین با اشاره به اینکه افتتاح فاز 15 و16 پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دولت و نهادهای کشور از جمله سپاه پاسداران است، خاطر نشان کرد: ان شاء الله سال آینده شاهد افتتاح فاز 17 و 18 پارس جنوبی هم خواهیم بود.

وی ادامه داد:افتتاح فاز 15 و 16 به این معنا است که توطئه تحریم‌ها نمی تواند ملت ما را شکست دهد ما در شرایط تحریم توانستیم در سال گذشته فاز 12 و امسال هم فاز 15 و 16 را افتتاح کنیم. این‌ها به معنای همت این ملت برای توسعه و سازندگی کشور است.

رییس جمهورخاطر نشان کرد: بعضی ها نیایند از رکود صحبت کنند. دولت کشور را درشرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند نه نفت 147 دلاری. دولت کشور رادر شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی. دولت با وجود همه توطئه ها بر سر قول های خود پابرجا است و در روزهای آینده ما شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم‌ها خواهیم بود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با ایستادگی و مقاومت و رهبری رهبر انقلاب توانست از مسیر بسیار سختی عبور کند، افزود:‌بعد از روز اجرای برجام و پایان تحریم‌ها عظمت کار بزرگ مردم را توضیح می دهم تا مردم بدانند چه کار بزرگی انجام داده اند. همسایگان ما در دنیا هم بداند این ملت بزرگ و غیور می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که همه تولید کنندگان و صادرکنندگان نفت در مشکلات عجیبی گرفتار شده اند بودجه سال 95 در شرایطی تقدیم مجلس می‌شود که اتکای ما به نفت 25 درصد خواهد بود. در حالیکه سایر کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام منطقه نود تا 100 درصد اتکایشان به نفت است.اگر خواستند به ما ضرر بزنند اول خودشان ضرر می‌کنند . کسر بودجه امسالشان هم 100 میلیارد دلار است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در این شرایط دولت افتخار دارد که توانسته تورم را مهار کند و رشد اقتصادی کشور در امسال هم مثبت است، تصریح کرد: سال آینده با عبور از تحریم‌ها سال رونق اقتصادی خواهد بود. ما بسیار خوشحالیم که یکی از قول هایمان در زمینه انرژی ، نفت، گاز و پتروشیمی در حال تحقق است. در سال 96 همه فازهای پارس جنوبی به پایان خواهد رسید.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه دولت به قول خود درباره ایجاد فضای سیاسی باز متعادل و غیر امنیتی عمل کرده است افزود: ان شاء الله شورای نگهبان هم در این مسیر خواهد بود و ما شاهد نشاط سیاسی در کشور خواهیم بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: اینکه ما قدم به قدم جلو می رویم یعنی کشور را به سمت استقلال کامل اقتصادی می بریم. آن روزهایی برای ما خوشحال کننده است که ثروت کشور در سایه فناوری، بهره وری، بازار کار ، احیای استعدادها و تلاش جوانان به دست آید. پارس جنوبی در روزهای پایانی خود می‌تواند سالی 100 میلیارد دلار دستاورد داشته باشد. اتکای ثروت ما باید به فناوری داخلی، کار و تلاش و تعامل سازنده با جهان باشد، نه رشد قیمت نفت. زمانی چین و هند رشد می‌کند و به نفت نیاز دارند و نفت ما 140 دلار می‌شود و بعد می گوییم چه روزهای خوشی. قشنگ نیست که کسی بخواهد ریزه خوار سفره دیگری باشد. وابستگی قیمت نفت ما به رشد چین وهند می‌شود اقتصاد مقاومتی؟ ما باید اقتصادی داشته باشیم که روی پای خود بایستد.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با بیان اینکه تعامل ما با جهان باید بر مبنای ابتکار سیاسی خودمان باشد ،‌خاطر نشان کرد: فناوری که فقط در نفت ، گاز ،‌صنعت،‌معدن و آی تی نیست ما در سیاست خارجی هم به فناوری نیاز داریم. در گفت‌وگو با جهان هم به فناوری و هنر نیاز داریم علم فقط مربوط به صنعت نیست در مسائل سیاسی هم به علم و دانش نیاز داریم. ما باید پیچ و خم های پیش روی خود را با خرد ،‌علم ، منطق ، استعداد ، همکاری، هماهنگی، انسجام و اتحاد حل کنیم.

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اگر پارس جنوبی نهایی شود منفعت آن به همه مردم و حتی سایر کشورها هم می‌رسد گفت:‌ لوله گاز، لوله صلح، ارتباط و تعامل با جهان است. اگر تولید گاز ما از یک هزار میلیون بشکه عبور کند، ما آن را صادر می‌کنیم و صادرات گاز به کشورهای همسایه و غیر همسایه یعنی ارتباط با جهان. همانطور که شما در اجلاس سران کشورهای گازی در تهران دیدید، گاز مایه نزدیکی و وحدت کشورها است.

 

وی افزود: با وجود همه شرایط سخت ما در زمینه انرژی ،آب ، حمل و نقل، ترانزیت، علم و فناوری،صنایع و معادن و کشاورزی پیشرفت خوبی امسال داشتیم و در زمینه تولید محصولات کشاورزی ما به سمت خوداتکایی حرکت کرده و کسری تراز مواد غذایی ما سال به سال پایین می‌آید. این‌ها نشانه رشد و حرکت است.

 

روحانی با بیان اینکه گاز تنها پول، تعامل با جهان و خوداتکایی نیست، تصریح کرد: گاز یعنی هوای پاک، محیط زیست و نجات از آلودگی که این‌ها از معضلات بزرگ جهان است. ما شاهد آلودگی در شهرهای بزرگ بودیم و در این ایام برخی دستگاه‌های تبلیغاتی هر چه خواستند گفتند ولی نگفتند در همین ایام وضع آلودگی هوا در شرق آسیا،‌ هند و یا اروپا چگونه بود.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید به سمت هوای سالم برویم خاطر نشان کرد: رفع آلودگی‌ها در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. ما بسیاری از آلودگی‌ها را در این دولت کم کردیم. برخی آلودگی‌ها هم دیگر وجود ندارد و برخی از آن‌ها هنوز وجود دارد. اصلاح سوخت ماشین‌ها و خانه‌ها و به روز کردن شرایط حمل و نقل بخشی از کارهایی است که باید انجام بگیرد. توسعه تولید گاز هم می‌تواند آلودگی‌ها را کم کند.

 

روحانی با تشکر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، وزیر اقتصاد و همه دست‌اندرکاران پارس جنوبی اظهار کرد: وقتی تحریم‌ها رفع می‌شود موانع برداشته می‌شود و ما آنوقت آماده رقابت با جهان هستیم. ان شاءالله در بخش نفت و گاز تحول بزرگی ایجاد می‌شود. من به قرارگاه خاتم الانبیاء گفته‌ام چند ابرپروژه بزرگ را مدنظر بگیرد و به نتیجه برساند. البته تاکید هم کرده‌ام که مردم بوشهر هم باید خیر این پروژه‌ها را حس کنند که استاندار بوشهر هم گفته برنامه‌ای در این راستا تهیه کرده و ما آن را در دولت بررسی خواهیم کرد.

 

رئیس دولت تدبیر و امید در پایان گفت:‌ من تاکید دارم تا پروژه صد در صد کامل نشده نباید آن را افتتاح کرد. یک بار باید کلنگ زد و یک بار هم افتتاح کرد نه اینکه صدبار کلنگ بزنیم و صدبار افتتاح کنیم. من از آقای زنگنه سوال کرده ام که آیا همه بخش های فاز 15 و 16 تکمیل شده است که ما برای افتتاح می‌رویم که خوشبختانه امروز این دو فاز کامل بود.

 

 

 

 

ایسنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود