کد خبر: 35

تاریخ انتشار: 1394-10-03 - 20:46

نسخه چاپی | دسته بندی: حوزه علمیه / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 844

سید ضیاء مرتضوی: مجلس خبرگان باید برآیند خواست عمومی جامعه باشد

مجلس خبرگان علاوه بر مسئولیت بسیار مهم گزینش رهبری، نظارت کلی بر بقای شرایط و عملکرد کلی رهبری نظام را برعهده دارد و از همین طریق، نظارت غیرمستقیم بر روند کلی نظام اسلامی را نیز بر دوش دارد. زیرا […]

مجلس خبرگان علاوه بر مسئولیت بسیار مهم گزینش رهبری، نظارت کلی بر بقای شرایط و عملکرد کلی رهبری نظام را برعهده دارد و از همین طریق، نظارت غیرمستقیم بر روند کلی نظام اسلامی را نیز بر دوش دارد. زیرا دایره اختیارات رهبری ملازم با مسئولیت برابر اختیارات است.
آیت الله مرتضوی با تأکید بر اینکه «ما خواهان آنیم که خبرگان همواره در همان جایگاهی باشد که مورد نظر امام(ره) بود»، تأکید کرد: «گاه گفته می‌شود جایگاه مجلس خبرگان برتر از حضور جریان‌های سیاسی است، اما به نظر ما طبق قانون خبرگان، باید همه جریان‌های فکری و سیاسی امکان حضور در آن را داشته باشند.»
 
آیت الله سید ضیاء مرتضوی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان که امروز برای ثبت نام در حوزه استان در ستاد انتخابات کشور حاضر شد، در جمع خبرنگاران گفت: مجلس خبرگان رهبری تنها نهاد بالادستی بر نهاد رهبری جمهوری اسلامی ایران است. این مجلس علاوه بر مسئولیت بسیار مهم گزینش رهبری، نظارت کلی بر بقای شرایط و عملکرد کلی رهبری نظام را برعهده دارد و از همین طریق، نظارت غیرمستقیم بر روند کلی نظام اسلامی را نیز بر دوش دارد. زیرا دایره اختیارات رهبری ملازم با مسئولیت برابر اختیارات است.
 
این استاد برجسته حوزه و پژوهشگر مسائل دینی افزود: اگر در قانون اساسی از ولایت مطلقه فقیه سخن رفته، لازمه آن، مسئولیت مطلق نیز هست.
 
مرتضوی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) نیز اهتمام ویژه‌ای به مجلس خبرگان داشتند و ما نیز خواهان آن هستیم که خبرگان همواره در همان جایگاهی باشد که مورد نظر امام خمینی(ره) بود.
وی با بیان اینکه «حضرت امام(ره) بخشی از دیدگاه خود درباره جایگاه خبرگان را در پیام افتتاحیه اولین دوره این مجلس مطرح فرموده است»، تصریح کرد:‌ مجلس خبرگان تنها یک راهکار قانونی برای گزینش رهبری نیست؛ بلکه در عمل باید برایند خواست عمومی جامعه باشد و به‌رغم اینکه گاه گفته می‌شود جایگاه آن برتر از حضور جریان‌های سیاسی و سلایق گروهی است، به نظر ما باید همه جریان‌های فکری و سیاسی امکان حضور در آن را داشته باشند و شرایط مذکور در قانون خبرگان نیز همین را می‌گوید.
 
مرتضوی ادامه داد: راهکار نهایی تحقق این مهم نیز تنها و تنها رأی و گزینش مردم است و اقتضای این مجلس جلب حداکثر آرای مردم و نمایندگی هرچه بیشتر و جامع‌تر از سلایق و جریان‌های مختلف فکری و سیاسی موجود است.
 
مرتضوی افزود: مرحله بعد نیز حضور حداکثری مردم است که البته وابستگی مستقیم به نوع عملکرد مسئولان اجرایی و نظارتی دارد و امیدواریم در این دوره این امر مهم با حسن تدبیر و شرح صدر مسئولان امر به خوبی برگزار شود و مجلسی جامع،‌ قوی و برخوردار از حمایت عمومی شکل گیرد.

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود