کد خبر: 51

تاریخ انتشار: 1394-09-22 - 23:28

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / علمی آموزشی
+1
بازدیدها: 3 239

اوج عصبانیت از اعلام کاندیداتوری یادگار حضرت امام "ره"

  باگذشت چند ساعت از اعلام اعلام کاندیداتوری یادگار حضرت امام ره برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، جریان رسانه ای مخالف دولت که معروف به جریان دلواپسان هستند، از کیهان تا وطن امروز و خبرگزاری […]

 

باگذشت چند ساعت از اعلام اعلام کاندیداتوری یادگار حضرت امام ره برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، جریان رسانه ای مخالف دولت که معروف به جریان دلواپسان هستند، از کیهان تا وطن امروز و خبرگزاری فارس و....به صورتی هماهنگ مواضع تندی نسبت به این رویدار اتخاذ کردند.

اختلاف نظر در جریانهای سیاسی نه تنها بد نیست بلکه درصورتی که براساس معیار و رعایت قواعد عقلایی و شرعی باشد، باعث شور و نشاط بیشتر انتخابات و زمینه درک بهتر مردم در گزینش منتخبان خواهد بود.

اوج عصبانیت از اعلام کاندیداتوری یادگار حضرت امام "ره"

اما متاسفانه در این چند روز نه تنها شاهد اهانت از طرف این جریان بودیم که حتی اصول و هنجارهای مورد قبول خود را برای تخطئه این اقدام به کار بستند.

از جمله این اقدام یادداشتی بود ازگروه تلگرامی "نه ده" وابسته به این جریان که خبر حمایت آقای محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام، از کاندیدتوری یادگار امام را به صورت زیر آورده است:

حمايت عامل ترور سيد حسين فاطمي از كانديداتوري سيد حسن مصطفوي

 

عبدخدایی:

 

حسن آقای خمینی از سلاله پاکی هستند و از نوادگان نابغه حضرت امام خمینی ایشان هستند.

 

به نظر بنده، حضور حاج سیدحسن آقا در انتخابات مجلس خبرگان ضرورت دارد. هویت ما فرمان می دهد که در انتخاباتی شرکت کنیم که بهترین نوه امام در آن حضور دارد.

 

ایران را همه با نام امام خمینی می شناسند، حسن آقا هم نوه امام هستند، در واقع باید بگویم ما اهل کوفه نیستیم که نواده ی امام کاندیدا بشود و به ایشان رای ندهیم.

 

وفای ما به امام (ره) طوری است که باید به حاج حسن آقا رای دهیم.

 

پ. ن :حسین فاطمی در بهمن ۱۳۳۰ ، مورد اصابت گلوله‌ای قرار گرفت که محمدمهدی عبدخدایی ۱۵‌ساله آن را شلیک کرده بود. اسلحه را صرافان مامور سیدضیا طباطبایی(یکی از نزدیک‌ترین افراد به انگلیس) دراختیار ايشان قرارداده بود.

 

  @nohedah

 

*******************

قابل ذکر است دکتر سیدحسین فاطمی وزیر امورخارجه دکتر مصدق و مدیر روزنامه باختر امروز پس از کودتای 28 مرداد 1332 مخفی شد، اما در اسفند 1332 دستگیر و در 19 آبان 1333 توسط دولت کودتا اعدام شد.

 

پیشتر از کودتا و به دلیل اختلاف نظر فدائیان اسلام به رهبری شهید سیدمجتبی نواب صفوی، این جمعیت در25 بهمن 1330 اقدام به ترور ناموفق دکتر فاطمی کرد که در آن زمان وی نماینده مجلس از طرف جبهه ملی بود. ضارب وی نیز  محمدمهدی عبدخدایی ، دبیرکل فعلی این جمعیت بود.

 

بدیهی است جریان تبلیغات رسمی کشور هیچ اشاره ای و محکومیتی نسبت به این اقدام فدائیان اسلام ندارد بلکه همیشه از اقدامات آنها تجلیل می شود. در تقویم رسمی شورای فرهنگ عمومی کشور نیز حتی به سال روز اعدام دکترفاطمی اشاره ای نشده است و در برنامه های صداوسیما نیز هیچ اشاره ای به سال روز اعدام وی نمی شود.

 

اما اکنون این گروه فقط به خاطر طعن بر یادگار امام، با چنین تعبیراتی از عبدخدایی و اقدامش یاد می کند، مهمتر آنکه اسلحه ای که  ترور صورت گرفته،  دریافتی از وابستگان انگلیس معرفی می کند که علی القاعده این اقدام تشکیلاتی فدائیان اسلام بوده است، و به یک معنا فدائیان اسلام و رهبران شهید آن را زیر سوال می برد.

اگر گفته می شد که تاکنون اقدامات فدائیان اسلام مورد تایید بوده است، اما این رفتار دبیرکل فعلی مورد تایید جریان ما نیست، جای اشکالی نبود.

اما به دلیل تنقیص یادگار حضرت امام ره، چنین بیان شده که حامیان وی را این گونه باهزاران چسب به گونه ای ملکوک نشان دهد.

چرا باید هر اقدام و حرکت را فقط به اقتضای منافع زودگذر مقطعی بیان کرد؟

این شیوه ها که اختصاص به این مورد ندارد و متاسفانه از سال 1384 به بعد شاهد آن از طرف این جریان نوظهور در عرصه سیاسی کشور هستیم که به محض نپسندیدن فرد یا جریانی، باتوسل به هر وسیله ای، فقط می خواهند حریف را از میدان به در کنند و بدون توجه به تبعات آن.

شاید در کوتاه مدت بتوان به هدفی رسید، اما همیشه نمی توان مردم را فریب داد....

برای ملاحظه تصویر این ممطلب در این گروه و صفحه تقویم ابان 1394 کشور که فاقد یادکردی از دکتر فاطمی است روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

انتشار مطلب در وبلاگ نویسنده در خبرانلاین

بازتاب در

اینجا   اینجا  اینجا  اینجا    اینجا   اینجا   اینجا   اینجا   اینجا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود