کد خبر: 57

تاریخ انتشار: 1394-09-13 - 17:07

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 2 793

المیادین: پوتین قواعد جنگ را تغییر داد / حریم هوایی سوریه بسته شد / عملیات هوایی ترک ها متوقف شد / استقرار پیشرفته ترین سامانه راداری جنگ الکترونیک در دمشق از سوی روس ها

به نظر می رسد که داعش تنها هدف مسابقه تسلیحاتی در حریم هوایی سوریه نباشد. روسیه تجهیزات نظامی بیشتری برای حمایت از حملات هوایی خود در سوریه ارسال کرده است. پس از این که روسیه سامانه موشکی اس400 را در […]

به نظر می رسد که داعش تنها هدف مسابقه تسلیحاتی در حریم هوایی سوریه نباشد.

روسیه تجهیزات نظامی بیشتری برای حمایت از حملات هوایی خود در سوریه ارسال کرده است. پس از این که روسیه سامانه موشکی اس400 را در سوریه مستقر و شمار بیشتری از جنگنده های تهاجمی سوخو را به این کشور ارسال کرد، سامانه راداری مورمانسک نیز برای ارسال پارازیت به امواج مخابراتی در سوریه ارسال شده است. هدف روسیه بستن تدریجی حریم هوایی سوریه در برابر هر گونه عملیاتی است که با دمشق هماهنگی نداشته باشد.

 المیادین گزارش داد: شمار بیشتری از تجهیزات نظامی روسیه در سوریه مستقر شده است.


به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از«انتخاب»، روسیه تجهیزات نظامی بیشتری برای حمایت از حملات هوایی خود در سوریه ارسال کرده است. پس از این که روسیه سامانه موشکی اس400 را در سوریه مستقر و شمار بیشتری از جنگنده های تهاجمی سوخو را به این کشور ارسال کرد، سامانه راداری مورمانسک نیز برای ارسال پارازیت به امواج مخابراتی در سوریه ارسال شده است. هدف روسیه بستن تدریجی حریم هوایی سوریه در برابر هر گونه عملیاتی است که با دمشق هماهنگی نداشته باشد.

سامانه موشکی اس400 روسیه به عنوان قوی ترین سامانه پدافند هوایی این کشور در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه مستقر شده است. این سامانه موشکی اهداف مورد نظر را در فاصله ششصد کیلومتری زیر نظر دارد. موشک های روسی موجود در این سامانه قادر است هر هواپیمایی را تا فاصله چهارصد کیلومتری هدف قرار دهند. همچنین ناو جنگی روسی مستقر در سواحل لاذقیه به موشک های اس300 مجهز است و برد این موشک ها به دویست و پنجاه کیلومتر می رسد.

ثابت محمد کارشناس امور نظامی سوریه گفت: سامانه های موشکی روسیه که در سوریه مستقر شده است یک سپر موشکی تلقی می شود. این سامانه های موشکی قادر است همه اهداف هوایی را هدف قرار دهد. همچنین می تواند با موشک های بالستیک مقابله کند.

همچنین روسیه سامانه ارسال پارازیت موسوم به مورمانسک را در سوریه مستقر کرده است. تا کنون تصویری از این سامانه در سوریه منتشر نشده است. روس ها پیشرفته ترین سامانه راداری جنگ الکترونیک خود را در سوریه مستقر کرده اند تا ارتباطات میان هواپیمای متخاصم در حریم هوایی سوریه قطع شود. این سامانه قادر است در شبکه های ارتباطی پایگاه های نظامی آمریکا و ترکیه در منطقه اخلال ایجاد کند.

بسته شدن حریم هوایی سوریه از سواحل این کشور به صورت تدریجی به دیگر نقاط سوریه کشیده می شود. عملیات هوایی جنگنده های ترکیه در مرزهای سوریه متوقف شده است و هیچ فعالیت هوایی در غرب سوریه مشاهده نمی شود و تنها جنگنده های روسی و سوریه در این منطقه فعال هستند. هر جنگنده متخاصی که در تیررس موشک های روسیه قرار گیرد هدف قرار گرفته خواهد شد.

پس از اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده بمب افکن سوخوی روسیه،شمال این کشور به میدان مسابقه برای سیطره بر حریم هوایی تبدیل شده است. روس ها پس از استقرار تجهیزات مختلف نظامی خود در پایگاه هوایی حمیمیم، شمار بیشتری از تجهیزات نظامی خود را در پایگاه نظامی شعیرات در استان حمص مستقر کردند. در این دو پایگاه هواپیماهای جنگنده سوخوی24 و جنگنده های هجومی 34 نیز مستقر شده اند. این وضع نشان می دهد قواعد جنگ و درگیری در سوریه تغییر کرده است.

عونی الحمصی کارشناس سیاسی روس گفت:قواعد درگیری باید تغییر کند. زمانی که کشورهای حامی تروریست ها در سوریه برای به دست آوردن امتیازات سیاسی حمایت های خود را از تروریست ها افزایش می دهند، متحدان دولت سوریه نیز حمایت نظامی خود را از این کشور شدت می بخشند.

براساس گزارش المیادین، آمریکایی ها نیز وارد میدان شدند تا بتوانند با روس ها در سوریه به توازن نظامی برسند. شمار زیادی از جنگنده های آمریکا در پایگاه اینجرلیک ترکیه مستقر شده اند. انگلیس نیز مشارکت نظامی خود را با استفاده از پایگاه هوایی در قبرس آغاز کرده است. به نظر می رسد که داعش تنها هدف مسابقه تسلیحاتی در حریم هوایی سوریه نباشد.

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود