کد خبر: 72

تاریخ انتشار: 1394-09-10 - 12:55

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / اجتماعی / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / / مطالب دیگران- سیاسی / بین الملل
0
بازدیدها: 1 733

روزنامه جمهوری اسلامی: اگر نمایندگان شجاعت مدرس را داشتند در برابر تخلفات احمدی‌نژاد می‌ایستادند

چکیده:ساده زیستی مدرس، ویژگی دیگر او بود. آن دسته از نمایندگانی که با خانه‌هائی چون قصر، خودروهای گران قیمت و زندگی اشرافی سروکار دارند و خو کرده‌اند، هرگز نمی‌توانند مدرس را الگوی خود قرار دهند و از […]

چکیده:ساده زیستی مدرس، ویژگی دیگر او بود. آن دسته از نمایندگانی که با خانه‌هائی چون قصر، خودروهای گران قیمت و زندگی اشرافی سروکار دارند و خو کرده‌اند، هرگز نمی‌توانند مدرس را الگوی خود قرار دهند و از شجاعت و صراحت و آزادگی او بهره‌مند باشند.

این ویژگی‌ها به همراه ایمان و اخلاصی که آیت‌الله مدرس داشت، از او انسان معتدلی ساخته بود که در گفتار و رفتار و حتی زندگی شخصی همواره با اتقان عمل می‌کرد و به راه صواب می‌رفت. در زمان مدرس هم افراطیونی وجود داشتند که با روش غیرعادی خود تلاش می‌کردند کشور را دچار ناملایمات کنند ولی مدرس با اعتدال سرچشمه گرفته از علم، ایمان، اخلاص و شخصیت ممتاز خود همواره جامعه را به اعتدال سوق می‌داد تا افراطیون مجال میدان‌داری و یکه‌تازی پیدا نکنند

[caption id="attachment_11272" align="alignleft" width="800"]پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب[/caption]

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به مناسبت روز مجلس، به بررسی ویژگی های مدرس پرداخته و آن را با ویژگی های نمایندگان امروز کشور مقایسه کرد.

اهم مطالب این یادداشت را بخوانید:

مدرس در تمام دوران نمایندگی هرگز فراموش نکرد که باید به وظیفه‌ای که قانون برعهده او گذاشته است عمل کند و برای انجام این وظیفه وقت لازم را بگذارد. این ویژگی مدرس، برای کسانی که مجلس را ابزاری برای راه یافتن به مراکز پول‌ساز و کارساز قرار می‌دهند و به جای انجام وظیفه قانونی و ذاتی خود در قوه مقننه به اهداف مادی خود می‌اندیشند و می‌رسند، یک هشدار است و به آنها می‌گوید تا زمانی که مدرس را الگوی رفتاری خود قرار ندهید نمی‌توانید خود را نماینده مردم در مجلس بدانید.

ویژگی‌ دیگر شهید مدرس شجاعت او بود. شجاعت شهید مدرس اگر در نمایندگان مجلس ما وجود داشت، در برابر بی‌قانونی‌های رئیس دولت نهم و دهم می‌ایستادند و اجازه آنهمه اقدامات خلاف قانون و پدید آمدن مفاسد اقتصادی را نمی‌دادند. آنچه بیشتر مایه تاسف است اینست که اگر یک نماینده مجلس در برابر تخلفات و نارواها فریاد می‌زند عده‌ای تلاش می‌کنند او را ساکت کنند و به جای اینکه شجاعت او را الگوی خود قرار دهند، به سرکوب او می‌پردازند تا هیچکس جرات نکند راه مدرس را در مجلسی که همه باید همچون مدرس باشند بپیماید.

ترغیب مسئولین اجرائی و قضائی به انجام وظایف قانونی و برخورد آشکار با کسانی که از مسیر قانون و حق و اخلاق منحرف می‌شدند، از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس بود. این ویژگی را مقایسه کنید با شیوه زشت بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما که یک وزیر را با طرح سوال به مجلس می‌کشانند و در نیمه راه به او می‌گویند اگر به این خواسته شخصی من عمل کنی سوال را پس می‌گیرم و از تو حمایت می‌کنم! این نماینده مجلس، جایگاه نمایندگی را برای سوءاستفاده شخصی و کار چاق کنی می‌خواهد درحالی که مدرس به مجلس به عنوان جایگاه قانون‌گذاری و صیانت از قانون و منافع ملت و کشور و تربیت کننده کارگزاران صادق و لایق نگاه می‌کرد.

ساده زیستی مدرس، ویژگی دیگر او بود. آن دسته از نمایندگانی که با خانه‌هائی چون قصر، خودروهای گران قیمت و زندگی اشرافی سروکار دارند و خو کرده‌اند، هرگز نمی‌توانند مدرس را الگوی خود قرار دهند و از شجاعت و صراحت و آزادگی او بهره‌مند باشند.

این ویژگی‌ها به همراه ایمان و اخلاصی که آیت‌الله مدرس داشت، از او انسان معتدلی ساخته بود که در گفتار و رفتار و حتی زندگی شخصی همواره با اتقان عمل می‌کرد و به راه صواب می‌رفت. در زمان مدرس هم افراطیونی وجود داشتند که با روش غیرعادی خود تلاش می‌کردند کشور را دچار ناملایمات کنند ولی مدرس با اعتدال سرچشمه گرفته از علم، ایمان، اخلاص و شخصیت ممتاز خود همواره جامعه را به اعتدال سوق می‌داد تا افراطیون مجال میدان‌داری و یکه‌تازی پیدا نکنند.

اکنون که در آستانه انتخابات مجلس دهم قرار داریم، این مردم هستند که باید با استفاده از فرصت باقیمانده برای شناسائی افرادی که زمینه الگو قرار دادن شهید مدرس را در خود دارند تلاش کنند مجلس را از وضعیت غیرقابل قبول کنونی نجات دهند و کاری کنند که مجلس دهم با نمایندگانی ساده زیست، شجاع، معتدل، قانون‌گرا، با ایمان، وظیفه شناس و با اخلاص تشکیل شود تا هم بتواند در راس امور باشد و هم بتوان آن را عصاره ملت دانست. امروز که سالروز شهادت مدرس و روز مجلس است، جای مدرس بیش از هر زمان دیگری خالی است.

انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود