کد خبر: 83

تاریخ انتشار: 1394-09-01 - 20:14

نسخه چاپی | دسته بندی: یادداشت مدیرمسئول / سیاسی اجتماعی / بین الملل / اقتصاد
+3
بازدیدها: 4 187

حمایت، یافشار بیشتر به دولت

چون هنوز برجام اجرایی نشده، هیچگونه تحریمی برداشته نشده؛ به همین دلیل بازار به دلیل انتظار رفع تحریم ها، در حالت رکود بیشتر وانتظار شرایط بهتر پس از تحریم است   امروز اول آذر، پس از اتمام اخبار […]

چون هنوز برجام اجرایی نشده، هیچگونه تحریمی برداشته نشده؛ به همین دلیل بازار به دلیل انتظار رفع تحریم ها، در حالت رکود بیشتر وانتظار شرایط بهتر پس از تحریم است

 

امروز اول آذر، پس از اتمام اخبار ساعت 13 شبکه خبر، گوینده اعلام کرد که در ادامه به مصاحبه هفته ای سخنگوی قوه قضائیه توجه کنید.

ایشان در حال بیان نکاتی بود.حمایت، یافشار بیشتر به دولت

ازجمله آن ها به عنوان بیان حمایت قوه قضائیه از دولت، و حتما درجهت همدلی و هم زبانی بیشتر که به صورت طبیعی وظیفه قوای کشور است، گفت:

مردم از جهت اقتصادی در فشار هستند....

 تا اینجا بسیار جای خوشوقتی بود که پس از تغییر دولت، این قبیل مسئولان و ایضا صداوسیما اذعان می کنند که مردم در مشکل هستند، مسئله ای که در دولت قبل که عامل این مشکلات مردم است، چنین اذعان هایی بیان نداشتند، هم مردم مشکل داشتند و هم نباید بازگو می شد....نه خبری از این دست دست روشنگری های صداوسیما بود و نه سوال از مسئولان و نه حتی بازخواستی در مجلس که اکنون همان نمایندگانی که دائم درصد سوال و استیضاح دولت هستند، همه حامیان دولت قبل بودند.

ایشان اضافه کرد که:

 خصوصا باوعده هایی که به مردم داده شده، حالا که پس ازتوافقات هستیم، انتظار این است که دولت در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کند. و قوه قضائیه در این جهت آماده کمک است.

بسیار بعید می دانم جناب سخنگو که معاون اول قوه قضائیه هم هستند و با سوابق طولانی مسئولیت های قضایی و اجرایی با شرایط توافق و برجام آشنا نباشند.

حتما مطلع هستند که شرایط مالی دولت اگر بدترین شرایط بعد از انقلاب نباشد، بدون تردید در بدترین شرایط پس از سالهای پس از خاتمه جنگ است.

سقوط قیمت نفت به یک سوم زمان دولت قبل و رکود شدید ناشی از وضعیت اقتصادی ارث رسیده، که به صورت طبیعی بردرآمد مالیاتی نیز موثر است...

از طرفی چون هنوز برجام اجرایی نشده، هیچگونه تحریمی برداشته نشده؛ به همین دلیل بازار به دلیل انتظار رفع تحریم ها، در حالت رکود بیشتر وانتظار شرایط بهتر پس از تحریم است.

یعنی در شرایط فعلی و این روزها، تصویب برجام، بدون اجرای آن، عامل سوم فشار مالی بر دولت برای کاهش درآمدهایش شده است.

ایشان بعید است که ندانند تامادامی که زمینه وشرایط اجرای برجام فراهم نشود، زمان اجرا نرسیده و رفع یا تعلیق تحریم ها پس از این مراحل است.

گرچه دولت با همت بالا توانست تورم لجام گسیخته به ارث رسیده از دولت قبل را از بالای 45درصد به کمتر از یک سوم آن کاهش دهد تا حداقل رشد قیمت ها کمتر شود و از این طریق فشار کمتری متوجه مردم شود.

واقعا این نوع سخنان عنوان حمایت از دولت دارد و یا با ایجاد توقع بیشتر، زمینه فشار به دولت  و توقع بیشتر را فراهم می کند؟!

گرچه مردمی که درانتخابات خرداد 1392 به تغییر شیوه اداره کشور رایی قاطع دادند؛

 بیش از 90درصد رای دهندگان تغییر مسیر را خواستار شدند

و بیش از 50 درصد هم به دولت منتخب رای دادند، برای تکمیل اصلاح روش های گذشته،

 در انتخابات اسفند از دولت منتخب خود حمایت می کنند.

 اما بدون تردید این نوع تبلیغات که صداوسیما هرچه درتوان دارد برای فشار بردولت، وبا انگیزه ناامیدی مردم از راهی که انتخاب کرده اند را هدف گرفته اند تا شاید در بخشی از جامعه موثر شود.

 ولی باعنایت الهی راه اعتدال و باپایبندی به اصول و ارزشهای مورد حمایت اکثریت جامعه، در اسفند ماه زمینه شرایط کار سهل تر برای دولت منتخب و خدمتگزار فراهم خواهد شد.

بمنه وکرمه.

این مطلب هم زمان در وبلاگ نویسنده (درخبرانلاین) نیز منتشر می شود.

 

بازتاب در +    +    +    +    +

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود