کد خبر: 90

تاریخ انتشار: 1394-08-26 - 20:58

نسخه چاپی | دسته بندی: / مطالب دیگران- سیاسی / رسانه مطبوعات
0
بازدیدها: 2 781

مطهری، نفوذ و تذکر رییس جمهور

به گفته این نماینده مجلس، «وزارت اطلاعات و دادستانی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند ولی وظیفه رئیس‌جمهور اقتضا می‌کرده که ورود و انتقاد کند؛ بنابراین سخنان ایشان کاملاً درست است.»/احتمال نفوذ، اغلب در […]

به گفته این نماینده مجلس، «وزارت اطلاعات و دادستانی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند ولی وظیفه رئیس‌جمهور اقتضا می‌کرده که ورود و انتقاد کند؛ بنابراین سخنان ایشان کاملاً درست است.»/احتمال نفوذ، اغلب در جاهایی بیشتر است که خیلی تظاهر به طرفداری نظام دارند و خطر نفوذ را باید در آن جاها جست‌وجو کرد

علی مطهری از سخنان حسن روحانی که در حمایت از روزنامه‌نگاران و نقد برخی بازداشت‌های اخیر انجام شده بود، حمایت کرد و در تحلیل خود از موضوع «نفوذ»، گفت: اتفاقاً احتمال نفوذ، اغلب در جاهایی بیشتر است که خیلی تظاهر به طرفداری نظام دارند و خطر نفوذ را باید در آن جاها جست‌وجو کرد.

 

روزنامه ایران با انتشار مطلبی که در بخشی از آن با نماینده مردم تهران در مجلس هم گفت‌وگو کرده است، نوشت: علی مطهری سخنان حسن روحانی در نمایشگاه مطبوعات و اظهارات انتقادی وی در جلسه هیأت دولت در مورد بازداشت تعدادی از خبرنگاران را وظیفه قانونی رئیس‌جمهور خواند.

 

طی روز‌های گذشته برخی چهره‌های مخالف دولت و رسانه‌های همسو، مواضع انتقادی علیه سخنان رئیس‌جمهور در نمایشگاه مطبوعات اتخاذ کرده‌اند.

 

در ادامه همین خط خبری، نصرالله پژمانفر یکی از نمایندگان مخالف دولت هم اقدام به جمع‌آوری امضا برای تذکر به روحانی کرده است. این تذکر البته در جلسه دیروز مجلس هم خوانده نشد.

 

پژمانفر در گفت‌وگو با «ایران» مدعی شد که حدود 100 نماینده این تذکر را امضا کرده‌اند اما او به دلایلی آن را مطرح نکرده ولی همچنان پیگیر است. آنچه اعتراض این جریان‌های سیاسی مخالف دولت را برانگیخته، آن بخش از سخنان رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت (13 آبان) است که هشدار داده بود موضوع «نفوذ» به ابزاری جناحی تبدیل نشود.

 

روحانی همچنین در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات، در دفاع از آزادی بیان و حقوق مطبوعات سخنانی بیان کرده بود که به مذاق برخی‌ افراد خوش نیامد.

 

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «ایران» تأکید کرد که آنچه رئیس‌جمهور گفته، وظیفه قانونی او بوده است.

 

نماینده تهران افزود: «آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری و بر اساس اصل 113 قانون اساسی، مسئول اجرای قانون اساسی است و هر جا خلاف قانون اساسی انجام شود، رئیس‌جمهور حتماً باید از حق مردم دفاع کند.»

 

وی ادامه داد: «در مورد بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران هم به نظر من خلاف قانون اتفاق افتاده است. بازداشت خبرنگاران توسط اطلاعات سپاه جزو وظایف قانونی این نهاد نیست. این نهاد حداکثر می‌تواند به موضوع مخالفان نظام مثل «منافقین»، «پژاک» و ... بپردازد ولی موضوع بازداشت خبرنگاران با وظایف این نهاد ارتباطی ندارد.»

 

به گفته این نماینده مجلس، «وزارت اطلاعات و دادستانی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند ولی وظیفه رئیس‌جمهور اقتضا می‌کرده که ورود و انتقاد کند؛ بنابراین سخنان ایشان کاملاً درست است.»

 

مطهری با اشاره به اینکه «نفوذ در هر دستگاهی ممکن است اتفاق بیفتد و اینکه برخی فقط احتمال اشتباه در بین روزنامه‌نگاران و اصلاح‌طلبان را برجسته کنند، درست نیست»، ادامه داد: «قبلاً هم گفته‌ام که اتفاقاً احتمال «نفوذ»، اغلب در جاهایی بیشتر است که خیلی تظاهر به طرفداری نظام دارند و خطر «نفوذ» را باید در آن جاها جست‌وجو کرد.»

 

وی تأکید کرد: کسی که علنی انتقاد می‌کند، بعید است «نفوذی» باشد. کسی که قصد «نفوذ» داشته باشد، ظاهر جذاب و موجهی برای خود درست می‌کند.

 

پاسخ «جوان» به منتقدان

 

روز گذشته روزنامه «جوان» - رسانه نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - در سرمقاله‌ای به قلم مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، انتقادها از نقش سپاه در بازداشت‌های برخی روزنامه‌نگاران را «فضاسازی علیه سپاه» دانست و تأکید کرد که اقدام سپاه در این زمینه، منطبق با وظایف تعریف‌شده برای این نهاد در چارچوب «قانون اساسی، اساسنامه سپاه مصوب مجلس شورای اسلامی و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، سپاه پاسداران» است.

 

یدالله جوانی در بخشی از این سرمقاله نوشت: «براساس این وظایف قانونی، سپاه با رصد و اشراف اطلاعاتی شبکه نفوذ دشمن در عرصه رسانه‌های داخلی را شناسایی کرده، تعدادی از عناصر آن را با حکم مرجع قضایی بازداشت کرده و این امر را به اطلاع عموم ملت ایران رسانده است. بدیهی است که عناصر بازداشت‌شده به اتهام‌هایشان در دادگاه صالحه رسیدگی خواهد شد.»

 

جوانی ادامه داده است: «سؤال این است که چرا برخی از مسئولان، جریان‌های سیاسی و مسئولان به جای قدردانی و تشکر از این هوشمندی، درایت و اقدام به‌هنگام سپاه در مقابله با خطر نفوذ دشمن، این‌گونه فضاسازی علیه سپاه می‌کنند؟ آیا بهتر نیست که برخی از مسئولان به جای نگاه به منافع ملی از دریچه تنگ جناحی، واقعیات را نگریسته، تهدیدات را مشاهده کرده و با کسانی که در خط مقدم مقابله با انواع تهدیدات با دشمنان مبارزه می‌کنند، همراه شوند؟»

عصرایران

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود