کد خبر: 93

تاریخ انتشار: 1394-08-25 - 23:34

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / اجتماعی / اقتصاد / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 901

جهانگیری:اگرحل مسئله ایران با قدرت های دنیا افتخار نیست، لابد فشار روی ملت افتخار است

وي با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در گذشته و ایجاد رکود در اقتصاد به دلیل سوء مدیریت‌ها که در دوره‌های قبل انجام گرفته است، گفت: رئیس جمهور کشور به خاطر دفاع از مصالح کشور شنونده‌ توهین‌های بسیاری […]

وي با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در گذشته و ایجاد رکود در اقتصاد به دلیل سوء مدیریت‌ها که در دوره‌های قبل انجام گرفته است، گفت: رئیس جمهور کشور به خاطر دفاع از مصالح کشور شنونده‌ توهین‌های بسیاری است. در تاریخ کشور این رویه سابقه ندارد چراکه همین افرادی که در هشت سال گذشته، رئیس جمهور به هر صورت که می‌خواست حرف می‌زد و هر کاری که می‌خواست با منابع کشور انجام می‌داد، یک بار لب به اعتراض علیه آن رئیس جمهور نگشودند،‌ امروز با این تعابیر راجع به رئیس جمهور حرف می‌زنند و به او اهانت می‌کنند

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی انتقادات و توهین‌هایی که به رئیس جمهور می‌شود، اظهار کرد: ما برای حل مشکلات مردم و کشور باید این مسائل را تحمل کنیم و نباید از کوره در برویم و ناراحت شویم؛چراکه آمده‌ایم مشکلات را حل کنیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی که صبح امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه فکر می‌کنم آینده اقتصادی کشور بسیار خوب، روشن و امیدوارکننده است، اظهار کرد: مردم در انتخابات سال 92 با حرکتی که انجام دادند مدیریت کشور را وارد ریل صحیح خود کردند.

وي با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در گذشته و ایجاد رکود در اقتصاد به دلیل سوء مدیریت‌ها که در دوره‌های قبل انجام گرفته است، گفت: رئیس جمهور کشور به خاطر دفاع از مصالح کشور شنونده‌ توهین‌های بسیاری است. در تاریخ کشور این رویه سابقه ندارد چراکه همین افرادی که در هشت سال گذشته، رئیس جمهور به هر صورت که می‌خواست حرف می‌زد و هر کاری که می‌خواست با منابع کشور انجام می‌داد، یک بار لب به اعتراض علیه آن رئیس جمهور نگشودند،‌ امروز با این تعابیر راجع به رئیس جمهور حرف می‌زنند و به او اهانت می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت و همت بخش خصوصی و همچنین دلگرمی و امید به آینده حتماً از مشکلات عبور کنیم و دوران خوب رونق اقتصادی داشته باشیم و در این دوران نیز بخش خصوصی محور فعالیت‌های اقتصادی کشور قرار بگیرد.

اهم سخنان وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:
• در گذشته فقط اتلاف درآمدهای حاصل از نفت صورت نگرفت بلکه در نظام مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور نیز شاهد اتلاف بودیم. آثار حتی یک ریال که مدیران کشور خرج می‌کنند باید در زندگی مردم دیده شود. مردم ایران باید بدانند که در طول هشت سال گذشته 950 میلیارد دلار درآمد حاصل از نفت چه شد؟ مردم ایران در سال 92 با اتخاذ این تصمیم که مدیریت کشور به ریل صحیح خود بازگردد، باعث شدند که افرادی مجرب، کاردان و تحصیلکرده که سطوح مدیریتی مختلف را طی کرده بودند در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند.

• اصلی‌ترین مسأله‌ای که نسبت به مسائل کشور در اولویت قرار داشت موضوع تعامل با دنیا و حل مسأله ایران با قدرت‌های دنیا بود که دولت توانست این اولویت را با سربلندی و افتخار تمام کند و تیم مذاکره کننده نیز به گونه‌ای عمل کرد که ایران به همه اهداف مورد نظر خود دست یابد.

• { با اشاره به اظهارات برخی که می‌گویند کجای این کار افتخار دارد} اگر این نتایج افتخار نیست حتماً فشارهای روی ملت افتخار است، اظهار کرد: در همه نظرسنجی‌هایی که درباره توافق هسته‌ای صورت گرفته است بیش از 85 درصد مردم از این موضوع حمایت کرده‌اند. مراجع، مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز این توافق را تأیید کرده‌اند.
• حل مسائل اقتصادی کشور در اولویت بعدی دولت یازدهم قرار گرفت. در دوره گذشته اقتصاد کشور با آسیبی جدی مواجه شد که دولت یازدهم با توجه خاص به سیاست‌های کلی اصل 44 درصدد رفع این مشکلات برآمد. همگان به این واقعیت رسیده‌اند که راهی جز ورود بخش خصوصی به اقتصاد وجود ندارد. در همین راستا نیز بخش خصوصی باید خود را آماده کند تا اقتصاد را در دست گرفته و با اشتغال‌زایی و یافتن شرکای خارجی کاری قابل عرضه در عرصه بین‌الملل انجام دهد. شرایط قانونی نیز برای این اقدامات وجود دارد.

• پیش از تحریم‌ها بیش از 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز صادر می‌شد که پس از تحریم‌ها این میزان به کمتر از 1 میلیون بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت نیز از 107 دلار به مبلغی حدود 40 دلار کاهش یافت و درآمدهای ارزی دولت که از محل نفت و گاز که در سال 90، 118 میلیارد دلار بود در سال جاری و در بهترین حالت خود به 25 میلیارد دلار رسید. این بخش از کاهش درآمد در یک سال می‌توانست ثبات اقتصاد را بهم بزند، اما این اتفاق نیفتاد؛ چرا که مردم به آینده امیدوار بودند و به تیم مدیریتی خود اعتماد داشتند و این تیم نیز تدابیر خوبی اتخاذ کرد تا ثبات اقتصاد بهم نخورد.

• در دولت سعی کرده‌ایم که در سال جاری و با لحاظ همه محدودیت‌های بودجه‌ای با اتخاذ راهکارهایی حدود 15 هزار میلیارد تومان بودجه به بخش عمرانی تخصیص دهیم.
• در دوران پساتحریم توان مهندسان ایرانی نادیده گرفته نمی‌شود. دولت حتماً در این زمینه قوانین را رعایت می‌کند و نمی‌گذارد حق بخش خصوصی در دوران پساتحریم ضایع شود.
خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود