کد خبر: 101

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: اخبار کتاب / مطالب دیگران- سیاسی / رسانه مطبوعات
0
بازدیدها: 1 736

انتقاد کواکبیان از موضع دلواپسان در تلویزیون / این دوستان دغدغه‌ی صنفی ندارند، مشکلشان برجام است

این دوستان بالاتفاق با برجام مخالف بودند. بعد دیدند مقام معظم رهبری برجام را تایید فرمودند. دوستان دلواپس دیدند پس فردا انتخابات است و با این کارها می گویند ما نیز هستیم ما را هم ببینید. دکتر انتظامی […]

این دوستان بالاتفاق با برجام مخالف بودند. بعد دیدند مقام معظم رهبری برجام را تایید فرمودند. دوستان دلواپس دیدند پس فردا انتخابات است و با این کارها می گویند ما نیز هستیم ما را هم ببینید. دکتر انتظامی که در دسترس است، بیایند مشکلاتشان را بگویند. اگر بگویند چرا یارانه دولتی نمی گیرند، باید این را هم بگویند چرا روزنامه اطلاعات که بخش غیر خصوصی است و یارانه هم نگرفته به نمایشگاه آمده؟ چرا روزنامه شهروند که دولتی است و یارانه نگرفته آمده؟

 

مصطفی کواکبیان درباره حضور نیافتن تعدادی از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات گفت که این دوستان نه اصولگرا هستند و نه دعدعه‌ی صنفی دارند، آن ها فقط با موضعات برخورد سیاسی می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر مسئول روزنامه «مردمسالاری» که میهمان تلفنی برنامه‌ی گفت و گوی ویژه‌ی خبری بود این سخنان را در پاسخ به صحبت‌های عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان بیان کرد.

کواکبیان با بیان این مطللب که یکی از این روزنامه‌ها در اعتراض به دولت صفحه نخستش را سپید منتشر کرده، گفت: «یک روزنامه پریروز سفید چاپ شده. والله اگر ما در طیف روزنامه های اصلاح طلب این کار را می کردیم در جا توقیف می شدیم. این مثل یک بنده خدایی است هر چه به طرف مقابل می زد هیچکس به او توجه نمی کرد. بعد شروع به خودزنی کرد تا دیگران به او توجه کنند.»

مدیر مسئول مردمسالاری ادامه داد: «این دوستان بالاتفاق با برجام مخالف بودند. بعد دیدند مقام معظم رهبری برجام را تایید فرمودند. دوستان دلواپس دیدند پس فردا انتخابات است و با این کارها می گویند ما نیز هستیم ما را هم ببینید. دکتر انتظامی که در دسترس است، بیایند مشکلاتشان را بگویند. اگر بگویند چرا یارانه دولتی نمی گیرند، باید این را هم بگویند چرا روزنامه اطلاعات که بخش غیر خصوصی است و یارانه هم نگرفته به نمایشگاه آمده؟ چرا روزنامه شهروند که دولتی است و یارانه نگرفته آمده؟»

او با تاکید بر بهتر شدن وضعیت مطبوعات و برگزاری نمایشگاه مطبوعات در دولت یازدهم گفت که دکتر انتظامی به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تلاش کرده تا نمایشگاه مطبوعات با همکاری اصناف برگزار شود و بخش خصوصی عهده دار مسئولیت ها شود.

کواکبیان افزود: «امسال 700 رسانه در نمایشگاه مطبوعات شرکت کرده اند که بیشترین مشارکت در سال‌های اخیر بوده است.»

در ادامه این بحث، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان نیز گفت:‌ «تشکر می کنیم از آقای کواکبیان که زمینه صحبت ما را فراهم می کند. نسبت دادن برجام و نیامدن به نمایشگاه، شبیه جوک است. از آقای دکتر عراقچی معاون وزیر امور خارجه بپرسید شخصا از عملکرد بنده در قصه برجام تشکر کردند. آقای کواکبیان تحلیل ارائه می کنند! این تحلیل شخصی ایشان است. اگر وزارت خارجه چنین نظری دارد ما محترم می داریم. نسبت دادن این مسئله به برجام و سیاسی کردن موضوع دور از انصاف است.»

و کواکبیان هم اظهار داشت: «آخرین جمله آقای آقای گنجی این بود که حرف من دور از انصاف است. عملا ایشان توهین می کند. این که بگویند فلانی جوک می گوید با همین ادبیات به نمایشگاه هم نمی آیند. البته ما به این ادبیات هم احترام می گذاریم.»

مجری برنامه هم با تشبیه سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران به سحنان محمود احمدی نژاد در سال 1391 گفت که دولت ها انگار دوست ندارند نقد شوند و موضع آن‌ها در مورد نقد شدن از سوی رسانه‌های منتقد یکی است.

کواکبیان در پاسخ گفت که ماهیت صحبت های آقای روحانی فرق داشت، ایشان در مراسم افتتاحیه گفتند که تعطیلی و توقیف آخرین مرحله باید باشد. اما در مقابل برخی از دوستان معتقدند دولت محدودیت ایجاد کرده، اما همین دوستان در روزنامه‌های‌شان رییس سازمان انرژی اتمی را بی‌غیرت خطاب کردند و هیچ برخوردی هم با آن ها نشد. آن وقت همین دوستان مدعی هستند در جمهوری اسلامی ایران ازادی بیان وجود ندارد و این خودش، بزرگترین توهین به نظام است.

خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود