کد خبر: 157

تاریخ انتشار: 1394-08-02 - 23:07

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- اهل بیت (علیهم السلام) / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / اهل بیت علیهم السلام / هنر
0
بازدیدها: 3 042

روایتی تصویری از حماسه عاشورا در کربلا

در مراسم روایت گری عاشورا راوی از آغاز و چگونگی حرکت امام حسین (ع) سخن می‌گوید و به زائر مظلومیت آن حضرت را که از مظلومیت امیرمؤمنان (ع) در مدینه حکایت دارد نشان می‌دهد و به چرایی عزیمت ایشان از […]

در مراسم روایت گری عاشورا راوی از آغاز و چگونگی حرکت امام حسین (ع) سخن می‌گوید و به زائر مظلومیت آن حضرت را که از مظلومیت امیرمؤمنان (ع) در مدینه حکایت دارد نشان می‌دهد و به چرایی عزیمت ایشان از مدینه به مکه پاسخ می‌دهد.

ورود امام حسین (ع) به مکه، ماندن چهار ماه و پنج روز در این شهر و تبلیغ برای قیام، حرکت از مکه به طرف کوفه، استقرار در کربلا، چگونگی خیمه زدن، عدم آغاز حمله تا عصر تاسوعا و علت یابی آن، بخش دیگری از مطالب ارائه شده به زائران است که در روایتگری عاشورا صورت می‌گیرد.

بعد از طرح این مسائل چگونگی رخداد عاشورا توضیح داده می‌شود و زائر درباره بنی هاشم که تنها از مدینه آن هم به صورت خاص همراه امام حسین (ع) بودند، بیشتر می‌داند.

در روایت گری عاشورا ۳۰ اسلاید شامل مرگ معاویه، حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه، مکه، رفتن خانه عباس بن عبدالمطلب، رسیدن نامه‌های کوفیان، حرکت آن حضرت از مکه به طرف کوفه با ذکر منازل، رسیدن به منزل خزیمه، رسیدن به منزل زباله، رسیدن به منزل جبل ذوحسم و رسیدن به کربلا، برای زائران به تصویر در می‌آید و شرح هر کدام به تفصیل ارائه می‌شود.

 

 

اتفاقات روز دوم محرم الحرام سال ۶۱ هجری و چینش خیمه ها، روزهای سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، صبح نهم و عصر نهم محرم الحرام، شب عاشورا، صبح عاشورا، ظهر عاشورا، عصر عاشورا، بنی هاشم و شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، شهادت حضرت علی اصغر (ع) و شهادت امام حسین (ع) از دیگر اسلایدهای حماسه مصور عاشورا است.

 

 

 


منبع:+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود