کد خبر: 263

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 1 428

آیت‌الله استادی: آیت‌الله امینی پرنویس و کتابساز نبوده است/ نگارش 30 کتاب در 50 سال

آیت الله رضا استادی در دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر حوزه دین گفت: آیت‌الله امینی در حوزه علمیه همواره کاری را انجام داده‌اند که برای مردم و حوزه مفید بوده است و در طول 50 سال، 30 […]

آیت الله رضا استادی در دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر حوزه دین گفت: آیت‌الله امینی در حوزه علمیه همواره کاری را انجام داده‌اند که برای مردم و حوزه مفید بوده است و در طول 50 سال، 30 کتاب عرضه کرده است و این نشان می‌دهد که ایشان پرنویس نیست و دچار کتابسازی نیز نشده است.
 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، آیت‌الله رضا استادی (چهارشنبه 6 خرداد 1394) در دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر حوزه دین که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) در قم برگزار شد، اظهار کرد: ساده‌زیستی آیت‌الله امینی از گذشته تا به حال زبانزد همگان بوده است. این ویژگی‌ها و مطالعه آنها می‌تواند برای همه مردم به‌ویژه طلاب و پژوهشگران دینی آموزنده و الگو باشد.

 عضو شورای عالی حوزه علمیه با بیان این که اعتدال در همه عرصه‌های زندگی، مبارزه، سیاست، تحصیل و آموزش علوم دینی و حوزوی آیت‌الله امینی کاملا دیده می‌شود، گفت: این شخصیت حوزوی، همواره در مسیر اعتدال حرکت کرده است و چه زمانی که در دبیرخانه خبرگان بودند و چه در کسوت امام جمعه قم یا دیگر مسئولیت‌ها، هیچ‌ گاه مشی اعتدال را کنار نگذاشته است.

آیت‌الله استادی افزود: ایشان همواره مورد اعتماد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید بوده‌اند زیرا همواره در خط انقلاب و نظام حرکت کرده‌اند. برخلاف بسیاری که پس از چندی از راهی که رفته‌اند، پشیمان می‌شوند، ایشان همواره در مسیر خود حرکت کرده است و در این راه صراحت، شجاعت و تفکر لازم را داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به استادان و پیشینه علمی و عقیدتی آیت‌الله امینی خاطرنشان کرد: آیت‌الله امینی از استادان خوبی بهره‌مند شدند که به اخلاق اسلامی متخلق بودند و از سوی دیگر دوستان خوبی نیز با ایشان همراه شدند.

آیت‌الله استادی صراحت و شجاعت را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله امینی دانست و تصریح کرد: او در هیچ همایش و جلسه‌ای، مبلغ تمام و کمال دیگران نبوده و علاوه بر این در حوزه علمیه یک مقلد صرف نبوده است. عامل دیگر برجسته شدن ایشان، تحمل مشکلات است چرا که با وجود مشکلات و دست و پنجه نرم کردن با فقر و نداری، مناعت طبع خود را حفظ کرده و به بهترین شکل ممکن به ادامه تحصیل پرداخت.

وی گفت: ایشان در حوزه علمیه همواره کاری را انجام داده‌اند که برای مردم و حوزه مفید بوده است و در طول 50 سال، 30 کتاب عرضه کرده است و این نشان می‌دهد که ایشان پرنویس نیست و دچار کتابسازی نیز نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: افراط و تفریط در امور سیاسی و در سایر امور جواب نمی‌دهد و باید اساس و بنیانی مانند قرار داشتن در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را رعایت کرد و از افراط و تفریط دوری گزید.

منبع: ایبنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود