کد خبر: 286

تاریخ انتشار: 1394-03-07 - 23:27

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / مطالب دیگران- سیاسی / بایسته های فرهنگ
0
بازدیدها: 1 550

رهبر معظم انقلاب: هر حنجره ای که در جهت اختلاف حرف بزند، بلندگوی دشمن است، چه خودش بداند و چه نداند

شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن صبح شنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.   به گزارش انتخاب ؛ ایشان با بیان اینکه امیدواریم خداوند ما را اهل قرآن قرار دهد، فرمودند: نگذاریم جاهلت خود را بر […]

شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن صبح شنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

 

به گزارش انتخاب ؛ ایشان با بیان اینکه امیدواریم خداوند ما را اهل قرآن قرار دهد، فرمودند: نگذاریم جاهلت خود را بر جوامع ما تحمیل کند که کرده است. امروز دنیای اسلام در چنبره فشار نظامهای جاهلی رنج می برد و درد می‌کشد.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: امروز دنیای اسلام دچار ضعف ، فقر و اختلاف و جنگ‎های داخلی است.

ایشان فرمودند: برای حرکت به سمت اهداف قرآنی باید عزم و اراده به خرج دهیم اگر یک قدم جلو برویم خداوند متعال به ما نیروی مضاعف می‎بخشد این همان چیزی است که ملت های مسلمان باید آن را درک کنند. یک قدم برداریم و تجربه کنیم.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: ما ملت ایران تجربه کردیم در مقابل دشمنان اسلام و قرآن تسلیم نشدیم و مقاومت کردیم خداوند هم به ما نیرو داد هر چه بیشتر مقاومت کردیم نیروی ما بیشتر شد. توانایی های ما بیشتر شد. امید ما به آینده بیشتر شد این همان نسخه علاج دنیای اسلام است.

ایشان افزودند: یکی از چیزهایی که دشمنان اسلام در درون امت اسلامی دنبال می کنند ایجاد اختلاف است که باید جلوی آن را گرفت.

رهبر معظم انقلاب ، اختلاف مذهبی ، اختلاف شیعه و سنی ، اختلاف عرب و عجم و اختلاف کشورهای گوناگون و قومیت ها ، ملیت ها و تعصبات ناسیونالیستی را از جمله اختلاف افکنی های دشمنان در میان جوامع اسلامی دانستند که سعی دارند آن را مشتعل کنند و باید جلوی اینها ایستاد.

ایشان افزودند: گفتن این حرف آسان ، اما عمل کردن به آن دشوار است لکن راه عمل وجود دارد و راه باز است.

رهبر معظم انقلاب گفتند: عامل اصلی برای مقابله با این اختلاف افکنی ها ،‌ عزم و اراده و بصیرت است و باید با بصیرت، دوست و دشمن را از هم شناخت.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: امروز در کشورهای اسلامی ، کشورهایی هستند که مسئولان آنها دچار خطای باصره اند و نمی توانند دوست را از دشمن تشخیص دهند و آنان دشمن را دوست و دوست را دشمن می دانند و ضربه می خورند.

رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود در جمع قاریان و حفاظ قرآن کریم خاطرنشان کردند: یک چنین کشوری با چنین نگاه و بینشی دچار ضربه می‌شود، بصیرت لازم است، قل انما ادعو الی الله علی بصیره أنا و من اتبعنی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر بصیرت وجود داشته باشد، انسان راه را درست بشناسد، آنوقت عزم و اراده به خرج دهد، راه آسان پیموده می‌شود، نصرت الهی یعنی همین؛ ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم، از این واضح‌تر، بهتر و صریح‌تر چه می شود گفت! نصرت خدا یعنی همین، راه خدا را شناختن، پیدا کردن، دنبال آن رفتن و به توطئه، تحمیق و تحمیل دشمن تن ندادن، قرآن این را برای ما تعیین می‌کند.

ایشان خاطرنشان کردند: این اجتماع قرآنی، هر ساله بحمدالله اجتماع موفقی است، به‌تدریج قرآن در جامعه ما حیات مجدد خودش را پیدا کرده است، علاقه‌مندان و متمسکین به قرآن، کسانی که با قرآن خود را مأنوس می‌کنند، روز به روز در جامعه ما گسترش پیدا می‌کنند، اینکه می بینید اصرار می ورزیم قرآن را حفظ کنید، بر حفظ قرآن و تلاوت قرآن ایراد نکنند که اینها اصل نیست، ما می‌دانیم اینها اصل نیست، اینها وسیله است، بدون این وسایل نمی‌شود به قرآن نزدیک شد.

حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: کسی که با معارف قرآن آشنا نیست، در قرآن تدبر نمی‌کند، با قرآن مأنوس نیست، چطور می‌تواند در جامعه ای که می‌خواهد براساس قرآن حرکت ‌کند در این جامعه راهنمایی بدهد؟ روشنفکران و جوانان ما باید با قرآن آشنا شوند، انس با قرآن زیاد کنند، وقتی ذهن ظرف معارف قرآن شد آنوقت از کوزه همان تراود که در اوست، ذهن وقتی از معارف قرآنی غنی شد، این اثر خود را در زبان، در عمل، در تصمیم‌گیری، در تصمیم گیری‌های کلان و رفتار نشان خواهد داد، این هدفی است که باید آن را دنبال کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: مسئولان کشور همچنان به مسئله قرآن با جدیت بپردازند. این مسئله را کوچک نگیرید. شما جوانان عزیزی که در صراط آموختن قرائت قرآن و انس با قرآن هستید، پی بگیرید و دنبال کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: قرآن آینده را برای ما روشن می کند. قرآن راه مستقیم و صراط مستقیم را برای ما آشکار می‌کند، ما را سعادتمند می‌کند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: دنیای اسلام امروز دچار ضعف‌های زیادی است، اما حرکت به سمت اسلام و قرآن در جوامع اسلامی، این بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه خودش را نشان داد، این از بین رفتنی نیست، این بیداری خودش وجود خواهد داشت ان‌شاءالله، ‌بیداری اسلامی یک حقیقتی است که این حقیقت به طور روز افزونی ان‌شاء‌الله نشان خواهد داد.

ایشان افزودند: البته علما و ‌روشنفکران وظیفه مضاعف دارند، نویسندگان و دانش‌پژوهان از جمله شما قراء مورد توجه مردم هستید وظیفه مضاعف دارید، باید بتوانید مردم را امیدوار کنید به آن راهی که قرآن شما را بشارت می‌دهد. ان‌شاءالله خداوند متعال شما را موفق بدارد و تأییداتش را شامل حال شما بکند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: ان‌شاءالله کشورها و ‌ملت‌های مسلمان، از قرآن بهره‌مند شوند، ان‌شاءالله دولت‌ها و حکام مسلمان قدری با قرآن در عمل، نه فقط در ادعا نزدیک شوند و ان‌شاءالله دنیای اسلام هم آینده سعادتمند خود رادر سایه قرآن تجربه کند

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود