کد خبر: 336

تاریخ انتشار: 1393-08-29 - 21:26

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 721

ناشری که در یک هفته سه بار برگزیده شد

مدیر انتشارات خرسندی از کسب سه جایزه در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و از عدم وجود برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بلندمدت در حوزه نشر گلایه کرد.    هادی طالع خرسند، مدیر انتشارات خرسندی با بیان این که […]

مدیر انتشارات خرسندی از کسب سه جایزه در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و از عدم وجود برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بلندمدت در حوزه نشر گلایه کرد.   

هادی طالع خرسند، مدیر انتشارات خرسندی با بیان این که این انتشارات در هفته جاری سه جایزه متفاوت فرهنگی دریافت کرده گفت: ما در اولین دوره جشنواره کتاب سال محیط زیست، به عنوان یکی از ناشران برگزیده معرفی شدیم  و همچنین در اولین دوره جشنواره نویسندگان جوان در جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یکی از پرکارترین ناشران انتخاب شدیم که با نویسندگان جوان همکاری دارد.

 

خرسند با اشاره به موفقیت این انتشارات در بیست‌و‌یکمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی نیز گفت: با حدود 15 اثر در این جشنواره شرکت کردیم و دو کتابمان نیز به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

 

به گفته خرسند این انتشارات در پنج دوره آخر جشنواره کتاب سال دانشجویی به عنوان ناشر برتر انتخاب شده است. کتاب‌های «حقوق محیط زیست و توسعه پایدار» در جشنواره محیط زیست، کتاب «دلیل الکترونیکی در نظام ادله اثبات دعوا» در جشنواره  نویسندگان جوان و «مطالعات امنیتی معاصر» و همچنین کتاب «رویه کیفری بین‌المللی» نیز در جشنواره کتاب سال دانشجویی  به عنوان آثار برتر این انتشارات شناخته شدند.

 

مدیر انتشارات خرسندی در ادامه یکی از دلایل موفقیت این انتشارات را در جشنواره کتاب سال دانشجویی توجه ویژه به محتوای اثر دانست و گفت: کتاب دانشجویی خوب و موفق باید مطابق با سرفصل های جدید دانشگاهی بوده و همچنین حرف‌های جدیدی برای زدن داشته باشد. علاوه بر این اگر اثری قرار است ترجمه شود تاریخ انتشار آن اهمیت دارد. به عنوان مثال ما در حوزه حقوق بین‌الملل فقط روی کتاب‌هایی کار می‌کنیم که بعد از سال 2010 منتشر شده‌اند چون این حوزه دائما در حال تغییر و تحول است و اطلاعات مدام به‌روز می‌شود.

 

وی درباره معضلات و آسیب‌های نشر دانشگاهی نیز گفت: مهم‌ترین نکته این است که متاسفانه مردم هزینه‌ای برای ارتقای فرهنگی خود نمی‌کنند زیرا این منش جزو اخلاق و عادت فرهنگی ایرانیان نیست و حتی این عادت در قالب مد هم وجود ندارد. به نظرم ما اساسا مد کتابخوانی هم نداریم، در حالیکه این عادت باید به صورت ریشه‌ای در فرد وجود داشته باشد تا به‌صورت خودجوش به مطالعه بپردازد. امروز حتی کتابخانه داشتن هم نوعی پرستیژ محسوب می‌شود و یک عادت کاربردی نیست.

 

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی در این سال‌ها کار ریشه‌ای و اساسی برای فرهنگ  نکردند و مدیریت و برنامه‌ریزی  طولانی‌مدت و استراتژیک برای این حوزه وجود ندارد. ما هیچ سیاست طولانی‌مدتی در حوزه فرهنگ نداریم، درحالیکه هزینه‌های تولیدمان در این حوزه بسیار بالا و دیربازده هست و استراتژی زمان‌داری را می‌طلبد. متاسفانه در حال حاضر نشر هیچ توجیه اقتصادی‌ای ندارد.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود