کد خبر: 318

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 2 985

اعلام خبر انتصاب رییس جدید اداره ارشاد قم

در تاریخ 15مهر ماه 1393 بعد از 8 ماه ویک هفته از انتصاب مسئولیت ارشادقم، در فاصله یک ساعت ابتدا به عنوان معاونت دانشگاه قران و بعد تودیع مسئولیت ارشاد قم برگزارشد ولی بنا نداشتم خبر رسانه ای شود. […]

در تاریخ 15مهر ماه 1393 بعد از 8 ماه ویک هفته از انتصاب مسئولیت ارشادقم، در فاصله یک ساعت ابتدا به عنوان معاونت دانشگاه قران و بعد تودیع مسئولیت ارشاد قم برگزارشد ولی بنا نداشتم خبر رسانه ای شود.

باگذشت بیش از24 روز از خبرگزاری فارس تماس گرفتند و تلاش کردم تا همچنان به دلایل این تغییر در ارشاد قم فعلا اشاره ای نکنم

خبر فارس و بازتابهای بعد از خبر فارس ذیلا امده است.

فارس گزارش می‌دهد
«کاظم شمس» استعفا کرد/ «اسماعیلیان» ریاست اداره ارشاد قم را بر عهده گرفت

9 بهمن 92 بود که حجت الاسلام سید محمدکاظم شمس به سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم منصوب شد اما وی پس از 8 ماه استعفا کرد.

خبرگزاری فارس: «کاظم شمس» استعفا کرد/ «اسماعیلیان» ریاست اداره ارشاد قم را بر عهده گرفت
 

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نهم بهمن سال گذشته بود که حجت الاسلام سیدمحمدکاظم شمس را به سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی رئیس سابق این اداره قدردانی شد. اما به یک سال هم نرسید که شمس از این سمت استعفا کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد کاظم شمس پیش از این ریاست موسسه بوستان کتاب را عهده دار بود، و عضو هیئت انتخاب و خرید کتاب ارشاد قم هم بوده است.

بر اساس این گزارش دلیل استعفای حجت‌ الاسلام شمس اختلاف‌ نظر با برخی مسئولین حال حاضر در وزارت ارشاد عنوان شده است.

حجت‌الاسلام شمس در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ضمن تایید این خبر و با اعلام اینکه تنها 8 ماه و نیم در این سمت فعالیت داشتم گفت: در کارهای مدیریتی و خصوصا مدیریت فرهنگی باید دیدگاه واحد داشت و با مجموعه تحت فعالیت یکسان به کارها نگریست، در ارشاد معتقد بودم با توجه به اهمیت و پتانسیل موجود در حوزه علمیه باید به کتاب و موسسات فرهنگی بیشتر توجه داشت اما برخی مسئولین به هنر و فیلم توجه نشان می دادند.

وی با تاکید بر اینکه در مسئولیت جدید مشغول به فعالیت است و تودیع هم صورت گرفته گفت: روز 15 مهر مراسم تودیع من از ارشاد و معارفه‌ام در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم صورت گرفت و من در بخش معاونت توسعه مشغول فعالیت شدم.

وی در پاسخ به اینکه جایگزین شما در ارشاد قم چه فردی است، ابراز داشت: حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ارشاد به جای بنده معارفه و مشغول فعالیت شدند.

بر اساس این گزارش، از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به مسئول دانشنامه آثار شیعه در موسسه کتابشناسی شیعه از آبان 1390 ، معاون علمی موسسه کتابشناسی آثار شیعه از پنجم دی ماه 1391، عضو هیئت بررسی کتاب معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، عضو هیئت مدیره انتشارات دارالحدیث، عضو هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از18 آذر 92، عضو هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران به انتخاب معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از  19آذر 1392  هم اشاره کرد.

- منبع:
فارس:+

مدير‌كل سابق ارشاد لرستان، سكاندار فرهنگ و ارشاد اسلامي شهر قم شد

 حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نهم بهمن سال گذشته بود که حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم شمس را به سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی رئیس سابق این اداره قدردانی شد، اما به یک سال هم نرسید که شمس از این سمت استعفا کرد.
علي اسماعيليان مدير كل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستانبه گزارش يافته به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شمس پیش از این ریاست موسسه بوستان کتاب را عهده‌دار بود، و عضو هیأت انتخاب و خرید کتاب ارشاد قم هم بوده است.
بر اساس این گزارش، دلیل استعفای حجت‌‌الاسلام شمس اختلاف‌ نظر با برخی مسوولان حال حاضر در وزارت ارشاد عنوان شده است.
حجت‌الاسلام شمس ضمن تایید این خبر و با اعلام این که تنها 8 ماه و نیم در این سمت فعالیت داشتم گفت: در کارهای مدیریتی و خصوصاً مدیریت فرهنگی باید دیدگاه واحد داشت و با مجموعه تحت فعالیت یکسان به کارها نگریست، در ارشاد معتقد بودم با توجه به اهمیت و پتانسیل موجود در حوزه علمیه باید به کتاب و موسسات فرهنگی بیش‌تر توجه داشت اما برخی مسوولین به هنر و فیلم توجه نشان می دادند.
وی با تاکید بر این که در مسوولیت جدید مشغول به فعالیت است و تودیع هم صورت گرفته گفت: روز 15 مهر مراسم تودیع من از ارشاد و معارفه‌ام در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم صورت گرفت و من در بخش معاونت توسعه مشغول فعالیت شدم.
وی در پاسخ به این که جای‌گزین شما در ارشاد قم چه فردی است، ابراز داشت: حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ارشاد به جای بنده معارفه و مشغول فعالیت شدند.
بر اساس این گزارش، از دیگر مسوولیت‌های وی می‌توان به مسوول دانش‌نامه آثار شیعه در موسسه کتاب‌شناسی شیعه از آبان 1390‌، معاون علمی موسسه کتاب‌شناسی آثار شیعه از پنجم دی‌ماه 1391، عضو هیأت بررسی کتاب معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، عضو هیأت مدیره انتشارات دارالحدیث، عضو هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 18 آذر 92، عضو هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران به انتخاب معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از  19آذر 1392 هم اشاره کرد.
قابل ذكر است حجت‌الاسلام علي اسماعيليان كه اصالتاً اصفهاني بيش از 3 و نيم عهده‌دار مديريت فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان بود و به شيخ خوش‌مشرب شهرت داشت. وي 30 مردادماه 1393 جاي خود را اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان به حجت‌الاسلام حميدرضا حنان داد.
منبع:+
 
بازتابها:
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود