کد خبر: 395

تاریخ انتشار: 1393-05-08 - 19:16

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- سیاسی / لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اجتماعی / اقتصاد
0
بازدیدها: 3 153

یک پروژه ناکام دیگر دولت دهم/ زیرساختهای میلیاردی آزاد راه مشهد-قم در حال خراب شدن است

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عدم پیشرفت آ‍زادراه "حرم تا حرم" گفت: 2 سال است هیچگونه اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته است و دولت سعی دارد پروژه را به شرکت های خصوصی غیر دولتی […]

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عدم پیشرفت آ‍زادراه "حرم تا حرم" گفت: 2 سال است هیچگونه اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته است و دولت سعی دارد پروژه را به شرکت های خصوصی غیر دولتی واگذار کند و با توجه به آنکه شرکت های خصوصی توان انجام چنین پروژه ای را ندارند هنوز دولت آنرا به شرکت خاصی تحويل نداده است.
علیرضا خسروی با بیان اینکه سالیانه بیش از 25 میلیون مسافر و زائر به مشهد مقدس می روند گفت: با جاده فعلی متاسفانه همه ساله شاهد تصادف های دلخراشی در این جاده هستیم. البته آمار تلفات حوادث جاده ای در کل کشور همچنان خیلی بالا است و کشته شدن روزانه 120 نفر آمار قابل تاملی است که تنها دیه ی آنها بالغ بر 18 میلیارد تومان می شود.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه می توان هر بخش از آ‍زاد راه را به شرکت خاصی واگذار کرد گفت: تشکیل هلدینگ از شرکت های کوچک عمرانی و یا تقسیم کردن آزاد راه به چند بخش و واگذار کردن هر بخش به شرکتی می تواند راهکاری برای انجام پروژه حرم تا حرم باشد هرچند یکی از مشکلات اساسی که اکنون وجود دارد تامین منایع مالی است.

خسروی ادامه داد: تا کنون میلیاردها تومان برای زیرساخت‌های این پروژه صرف شده است اما به خاطر این‌که بودجه‌ای طی دو‌سال گذشته به این پروژه اختصاص داده نشده است، زیرساخت‌هايی هم که تا کنون به انجام رسیده بود یا به مقدار زیادی از بین رفته است یا روز به روز از بین می رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ٦٠ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم در مسیر سبزوار به نیشابور زیرسازی و آماده آسفالت شده بود گفت: به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار، این 60 کیلومتر آزادراه به صورت کامل تعطیل و حتی یک کیلومتر هم آسفالت نشده است.

او گفت: اقدامات اینچنینی به وضوح هدر رفتن هزینه‌ها و سرمایه‌های ملی رامنجر می شود.

آ‍زادراه "حرم تا حرم" از قم تا مشهد مقدس به طول حدود 1000 کیلومتر در سال 1389 کلنگ زنی شد ومسئولین وقت اعلام کردند طی پنج‌ سال و در سال 1394 تکمیل می‌شود اما با گذشت بیش از 3 سال هنوز 750 کیلومتر از آن هیچگونه پیشرفتی نداشته است.

 

منبع:+++++++++

همچنین در این رابطه:

اطلاعات مرکز آمار ایران از وضعیت صنعت در سال ۹۱ / برآورد آمارهای رسمی از صنعتی که آب رفت

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود