کد خبر: 424

تاریخ انتشار: 1393-05-04 - 11:25

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 1 155

آیت الله شيخ عزیز الله عطاردی قوچاني، مولف بیش از 100 اثر علمی و دینی درگذشت

آیت الله شیخ عزیز الله عطاردی قوچاني چهره ماندگار و استاد برگزیده اخلاق و نیایش و نویسنده بيش از يكصد مجلد كتاب مجموعه 70جلدی مسانید اهل بیت (ع) و آثار بسيار ديگر شب گذشته سوم مردادماه درگذشت. به […]

آیت الله شیخ عزیز الله عطاردی قوچاني چهره ماندگار و استاد برگزیده اخلاق و نیایش و نویسنده بيش از يكصد مجلد كتاب مجموعه 70جلدی مسانید اهل بیت (ع) و آثار بسيار ديگر شب گذشته سوم مردادماه درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطاردی قوچاني در پنجم آذرماه 1307 ش. در روستای بگلر از توابع شهرستان قوچان به دنیا آمد. آموزش‌های اولیه و روخوانی قرآن را در روستا از پنج سالگی آغاز کرد. در سال 1325 وارد حوزه علمیه قوچان شد. پس از دو سال در سال 1327 به حوزه علمیه مشهد پاي نهاد. در آذرماه 1331 مشهد را برای ادامه تحصیل به مقصد تهران ترک کرد و در فضای تهران، کار تصحیح متون و همکاری با ناشران و محقّقان را آغاز کرد. 

نخستین اثر منتشرشده آیت الله عطاردي قوچاني، استخراج غلطنامه فروع کافی است که در سال 1334 به انجام رسیده و منتشر شده است. 

شادروان عطاردی در نیم قرن تلاش علمی، بیش از 60 عنوان کتاب در بیش از 100 مجلّد به جامعه علمی تقدیم کرد. آثار علمی چاپ‌شده حجت‌الاسلام عطاردی، از نظر موضوعی، سه حوزه حدیث، تاریخ و جغرافیا و ادبیات را در بر مي‌گيرند.
 
مسند الامام امیرالمومنین (ع)، مسند فاطمه الزهرا (س)، مسند الامام المجتبی (ع)، مسند الامام الحسین الشهید (ع)، مسند الامام الباقر (ع)، مسند الامام الصادق (ع)، مسند الامام الکاظم (ع)، مسند الامام الرضا (ع)، کتاب المضمرات و المرفوعات، مصادر تاج العروس، تاریخ بجستان در یک هزار عنوان، دعبل الخزاعی شاعر اهل البیت، موسوعه الشیعه الامامیه، اللغات الفارسیه فی الحدیث و الادب العربی، الشریف الرضی مولف نهج البلاغه، مخطوطات فارسی در مدینه منوره، آثار علمای خراسان در کتابخانه‌های جهان، گردآورندگان سخنان علی (ع) قبل از سید رضی، ترجمه زندگانی امام سجاد (ع) تالیف مقرم، تصحیح و مقابله شرح نهج البلاغه از علی بن ناصر سرخسی و دهها کتاب دیگر از جمله آثاری است که از این عالم بزرگ شیعی منتشر شده است.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود