کد خبر: 430

تاریخ انتشار: 1393-05-01 - 19:59

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / بین الملل / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / یادداشت مدیرمسئول / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 2 622

مجمع ناشران انقلاب اسلامی:ناشران با تولید آثار ضدصهیونیستی از مردم فلسطین و غزه حمایت می‌کنند

مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌مناسبت روز جهانی قدس بیانیه صادر کرد. مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانۀ مردم ستمدیده و روزه‌دار فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای از آحاد مردم و اقشار […]

مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌مناسبت روز جهانی قدس بیانیه صادر کرد.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانۀ مردم ستمدیده و روزه‌دار فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای از آحاد مردم و اقشار مختلف دعوت کرد تا در راهپیمایی روز قدس حضوری پرشور داشته باشند.

در این بیانیه آمده است:

امسال، در حالی به روز قدس نزدیک می‌شویم که جهان حال و هوای دیگری دارد. امسال، مردم روزه‌دار و مظلوم غزه، مورد تهاجم زمینی، دریایی و هوایی غاصبان قدس شریف قرار دارند و با موشک‌های غاصبان گرگ‌صفت و درندۀ صهیونیست افطار کرده و در عین حال، با قطره قطرۀ خون پاک خویش، خط مقاومت و ایستادگی مشق می‌کنند. امسال، هم‌چون گذشته و یک بار دیگر کودکان بی‌گناه فلسطینی، در سکوت وقیحانۀ سازمان‌های جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر، در آغوش مادران خویش پرپر می‌شوند و زنان بی‌دفاع فلسطینی، بی‌اعتنا به خیانت نابرادران عرب، سر بر بالین فرزندان، در خون خویش می‌غلتند و جوانان غیور فلسطینی، با ایمان به پیروزی محتوم خویش، شهادتین گفته و با قامتی افراشته و باگام‌هایی استوار، به مبارزه و جهاد با دشمنان اسلام و بشریت به‌پاخاسته‌اند .

گفتمان مقاومت و جهاد نیز روز به روز در حال گسترش است و فلسطینیان بدون توجه به تمکن مالی و تجهیزاتی دشمن و حمایت‌های سیاسی کشورهای غربی و به‌ویژه امریکا، با توکل به خدا و با تکیه به وعدۀ نصرت الهی، مقاومت می‌کنند.

از سوی دیگر، وقاحت و بی‌شرمی دولت‌های سفاک غربی به‌حدی رسیده است که نه در لفافه و غیرمستقیم که صراحتاً و علنی از خون‌ریزی غاصبان قدس شریف حمایت کرده و مذبوحانه در تلاش‌اند تا این ددمنشی را مشروع جلوه دهند. اما به حول و قوۀ الهی، ذات خبیث ایشان، بیش از پیش بر همگان عیان شده و امروز، مردم، در اطراف و اکناف عالم علیه اقدامات شنیع این رژیم منحوس فریاد برآورده و به خون‌خواهی ستم‌دیدگان فلسطینی به‌پاخاسته‌اند.

فلسطین همواره به‌عنوان عنصری وحدت‌بخش در میان مسلمین جهان به‌شمار آمده و امروز نیز این مسألۀ اول جهان اسلام می‌تواند محور وحدت همۀ مسلمین قرار بگیرد. همۀ مسلمانان وظیفه دارند هر آن‌چه در توان دارند علیه شجرۀ خبیثۀ صهیونیستی به کار بندند و برادران و خواهران دینی خود را تنها نگذارند و در راه آزادسازی فلسطین، از بحر تا نهر، لحظه‌ای از پای نشینند.

سران مرتجع عرب نیز باید بدانند، آتشی که امروز افروخته‌اند و سکوت ذلت‌باری که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در پیش گرفته‌اند، مایۀ بی‌آبرویی ایشان در منطقه و جهان است و روزگاری نه‌چندان دور، دامان خود ایشان را نیز خواهد سوزاند.


در این کارزار مهم و تعیین‌کننده، هر کس بنا به استعداد و حرفۀ خویش، گوشه‌ای از بار این مبارزه را بر دوش می‌کشد. ناشران ضدصهیونیسم و ضدسرمایه‌داری نیز به‌عنوان قشری که با آگاهی‌های مردم سر و کار دارند، پرشورتر و مسئولانه‌تر از پیش، به تولید آثاری با همین مضمون و محتوا دست می‌یازند و به لطف خدا در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد تولید آثار روشن‌گر و آگاهی‌بخش فراوانی در حوزۀ موضوعی فلسطین در اقصی نقاط عالم خواهیم بود. در این میان، ناشران جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی، با دسترسی به منابع و تجربیات ارزنده‌تر و ارزشمندتر مسئولیتی دوچندان در تولید، ترجمه و صادر کردن این محصولات به فرامرزها بر دوش دارند.

دولت جمهوری اسلامی ایران نیز، باید نقش تاریخی خود را در رساندن این پیام ارزنده و تاریخ‌ساز به ملت‌های آزادۀ جهان به انجام برساند.

در پایان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانۀ مردم ستمدیده و روزه‌دار فلسطین از آحاد مردم و اقشار مختلف، علی‌الخصوص اهالی فرهنگ و نشر دعوت می‌کند در راهپیمانی جهانی روز قدس شرکت کرده و یک‌پارچگی و شور انقلابی خود را به رخ ضحاکان زمان بکشند. بر این باوریم که به‌لطف خدا و به‌واسطۀ همه‌گیر شدن نفرت عمومی از این رژیم منحوس، راهپیمایی مردمی روز قدس امسال، جهانی‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.

منبع:منا بازتاب در ایبنا

یادداشت کتاب ناب:

روز 30تیرماه مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با پیامکی از اعضای هیئت مدیره نظرخواهی کرد که آیا ضروری است که امسال به مناسبت روز قدس (سوم مرداد)مجمع بیانیه دهد ومحور های آن چه باشد؟

درپاسخ متن زیر ایمیل شد که خوشبختانه این نوبت مواردی را در بیانیه اشراب کردند.امید انکه دچار روزمرگی نباشیم:

سلام علیکم

باارزوی قبولی عبادات، در مورد بیانیه به مناسبت روز قدس 1435

گرچه به نظر اینجانب وظیفه مجمع باتوجه به اولویت های بایسته اش نباید نمودش صرفا به  کارکرد رسانه ای بسنده شود و به زیر ساخت ها بپردازد.

از جمله در مسئله فلسطین با مطالعه و شناسایی کمبودهای عرصه نشر در این حوزه، ضمن معرفی اثار قبلی،  مولفین را ترغیب کند تا به نوسازی تالیفی اثار بپردازند

 در حوزه تبلیغ وترویج به معرفی ودسته بندی اثار برای مخاطبان گوناگون بپردازد. وهمین گزارش را هم در اعلام کمبودهای تالیفی بهره گیرد.

از جمله عرصه های مغفول توجه به مخاطبان کودک و هم معرفی و هم تالیف اثار در نشان دادن مظلومیت کودکان فلسطین است.

ریشه یابی و علل ادامه حکومت وجنایات رژیم صهیونیستی از دیگر عرصه هاست که کمتر به آن پرداخته شده است.

جنگ 33 روزه و22 روزه دو فرصتی است که کمتر بانگاه تحلیلی به امکان حل اساسی این مشکل در جهان اسلام پرداخته شده است.

اغلب اثار جنبه گزارشی، خبری و انجام وظیفه رسانه ای است. اما وظیفه حوزه کتاب که پس از دریافت کار رسانه، تحلیل و پژوهش است، کم کاری شده است.

نباید مجمع هم در این چرخه بیفتد و همین مسیر را ادامه دهد.

اما باتمام این تفاصیل روز قدس امسال و حجم عظیم جنایات این رژیم و باتوجه به سایر وقایع منطقه به صورت موردی لازم است که مجمع با بیانیه ای به آن بپردازد، محورها ضمن پرداختن به وقایع روز و ضرورت فریاد استغاثه ای از طرف همه مسلمین بلکه انسانهای آزاد اندیش به جلوگیری از این جنایات، با مخاطب قرار دادن پژوهشگران به انجام وظیفه ای که عهده دارند در جهت تالیف و همچنین تلاش در جهت حمایت وترویج اثار قبلی وتازه اقدام کند.

کاری که نباید فقط به این ایام که معمولا حالتی احساسی است بسنده شود، که با فروکش کردن این فضا به فراموشی سپرده شود، بلکه با خلق اثار تازه زیر ساخت تلاش های نو درفرمت های دیگر از قبیل داستان ورمان وفیلم نامه و فیلم را شکل دهد.

اقدامی که ضرورت دارد خود مجمع قبل از همه توجه کند که دچار این غفلت نشود و همراه بقیه دچار رفتار احساسی روزمرگی نباشد وهراز چند گاهی با یادآوری وظایف بخش های مختلفی که باید ایفای نقش کنند به رسالت واقعی خود در یکی از موضوعاتی که باید بپردازد، همت گمارد.

انشاءالله.

930430

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود