کد خبر: 471

تاریخ انتشار: 1393-04-21 - 23:24

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 253

آیت الله هاشمی رفسنجانی: افراط و تندروی پایه اصلی تروریسم است/

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اتفاقات اخیر نوار غزه تابلویی از بدترین خشونت ها و ظلم های صهیونیست هاست به گزارش خبرآنلاین به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص […]

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اتفاقات اخیر نوار غزه تابلویی از بدترین خشونت ها و ظلم های صهیونیست هاست

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام  در دیدار اعضاي هيأت مديره و مديران سازمان تأمين اجتماعی، این سازمان را از جمله مهمترين خدمتگزاران به طيف وسيعي از اقشار نيازمند كشور نام برد و افزود: از جمله كارهاي بزرگ و قابل توجه جمهوري اسلامي ايران تأسيس سازمان تأمين اجتماعي براي دوران سخت بازنشستگي، بي سرپرستي، درمان و بيكاري است كه نيروي كار، كارفرما ودولت در منابع مالي آن سهيم هستند.

وی به آسيبهاي وارده بر پيكر سازمان تأمين اجتماعي در دولتي كه با شعار عدالت برسر كار آمد، اشاره و تصريح كرد: اگر به همين ترتيب ادامه پيدا ميكرد، معلوم نبود دچار چه سرنوشتي ميشد و چطور بايد احيا ميشد.

 هاشمي رفسنجاني با اشاره به الكترونيكي شدن فرايند فعاليتها در سازمان تأمين اجتماعي خاطر نشان كرد: اجرايي شدن فرآيند كارها منجر به بالا رفتن سرعت عمل گرديد كه نه تنها كارگشا بود بلكه موجبات راحتي و آسايش ارباب رجوع و مخاطبان اين سازمان را فراهم كرد.
وی از تلاشهاي دكتر نوربخش و همكاران در ترميم بخش زيادي از آسيبها تشكر كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه انسانها بايد از زمان تولد تا آخر عمر خيالشان از تأمين ضرورتهاي زندگي همچون تغذيه، تحصيل، بهداشت و درمان و شغل آسوده باشد، گفت: سازمان تأمين اجتماعي وظيفه¬ي بزرگي در زمينه خدمت رساني به مردم و تأمين مواردي كه اشاره شد را برعهده گرفته است كه اميدوارم همواره موفق باشد و لازم است براي اين هدف و تأمين بيمه عمومي دولت و مجلس اقدام كنند.

وی در ادامه سخنان خود با بيان حوادث تلخ و اندوهبار غزه گفت: اتفاقات اخير نوار غزه تابلويی از بدترين خشونتها و ظلمهاي صهيونيستهاست كه لكه ننگ جديدي در پرونده قدرتهاي بزرگ جهاني و سازمان ملل از خود برجاي گذاشته است.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به بمباران نقاط مختلف غزه توسط اسرائيل، تكرار حادثه خونين بار اخير غزه در ماه مبارك رمضان و سكوت مجامع بين¬المللي را تأسف بار خواند و افزود: اسرائيل هراز چندگاهي با حمايت و كمك جريان تروريستي، سازمان ملل و آمريكا كما في السابق مردم فلسطين را از وطن و سرزمين خود بيرون و آنها را آواره كشورهاي همسايه، ميكند.

 هاشمي رفسنجاني همچنين طي سخناني به جنايات گروه تكفيري در عراق اشاره كرد و گفت: اينها به خيال خودشان مي خواهند اسلام ناب و خلافت جهاني اسلام را تأسيس كنند، اما در واقع به دنبال از بين بردن آبروي اسلام هستند، چرا كه جهان رفتارهاي آنان را به اسلام نسبت مي دهند و در اين ميان رسانه هاي معاند خارجي از كردار و گفتار آنان در راستاي اهداف خود سوء استفاده مي¬كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تفرقه را عامل اصلي پيشروي گروهك تروريستي در عراق خواند و افزود: همانطور كه آيت الله العظمي سيستاني تأكيد مي كنند، همدلي و اتحاد دولت و مردم عراق در اين زمينه راهگشا و زمينه ساز شكست و خروج نيروهاي داعش وجدائي طلبان از عراق است.

وی  با تأكيد بر اينكه بين حادثه غزه و فعاليت گروهك تروريستي داعش در عراق رابطه تنگاتنگي وجود دارد، خاطر نشان كرد: در هر دو مورد نقش صهيونيستها بسيار برجسته و پررنگ است و بايد مواظب اين گونه رفتارها كه تهديدي براي جهان اسلام به شمار مي روند، باشيم.

هاشمي رفسنجاني تندروي و افراط را پايه اصلي تروريست ها برشمرد و گفت: وجود ژن هاي افراطي، عقده ها، اشتباهات و خيالات در نيروهاي افراطي مانع بزرگي براي استقلال و قيام ملت هاست.

وی ادامه داد: تروريسم يك ضلع مثلث از سلطه گري خارجي و استبداد داخلي است كه نمي گذارد ملتها آزاد باشند و در تبديل بهار عربي به خزان عربي نقش بسزائي ايفا مي كنند.

در ابتداي اين ديدار، دكتر نوربخش مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: اين سازمان با 5 هزار و 100 ميليارد تومان كسري بودجه تحويل دولت تدبير و اميد شد.

وي ادامه داد: سازمان تأمين اجتماعي حق الناس و يك نهاد خدمت رسان است كه ظرف 8 سال گذشته دچار مسايل و خسارت فراواني شده است از جمله اساسنامه آن طي 5 سال اخير سه بار تغيير كرده است.

دكتر نوربخش، تأمين اجتماعي را زيرساخت، هدف و از ملزومات پيشرفت و تعالي جامعه خواند و گفت: به عبارتي سازمان تأمين اجتماعي ترجماني از شعار تدبير و اميد است چرا كه با تأمين معيشت و سلامت بيمه شدگان و مستمري¬بگيران آرامش خاطر را براي آنها به ارمغان مي¬آورد.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود