کد خبر: 486

تاریخ انتشار: 1393-04-15 - 03:04

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اجتماعی
0
بازدیدها: 1 314

ثبت طلاق در قم به یک چهارم ازدواج رسید

تسنیم نوشت: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: آمار طلاق قم رشد نداشته است و به ازای هر ۴ ازدواج، تنها یک طلاق ثبت می شود که نشان دهنده توجه مردم به سنت حسنه ازدواج است. مدیرکل ثبت احوال استان قم که صبح […]

تسنیم نوشت:

مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: آمار طلاق قم رشد نداشته است و به ازای هر ۴ ازدواج، تنها یک طلاق ثبت می شود که نشان دهنده توجه مردم به سنت حسنه ازدواج است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم که صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: رشد طلاق در قم متوقف شده است هم اکنون به ازای هر 4 ازدواج، یک طلاق در قم ثبت می‌شود.

ولی الله عسگری گفت: از آغاز طرح صدور شناسنامه مکانیزه بزرگسال، 88187 نفر موفق به دریافت شناسنامه جدید شده‌اند که از یک میلیون سیصد هزار نفر، تعداد کمی شناسنامه جدید دریافت کرده‌اند و باید در یک مدت کوتاه این مسئله اصلاح شود زیرا شناسنامه‌های جدید، از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

او گفت: 98.5 درصد وقایع لازم به ثبت، امسال ثبت شده‌اند که رشد خوبی است و مراکز و بیمارستان‌ها از طریق پهنای باند مناسبی به سازمان ثبت متصل هستند.
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان قم از آرشیو دیجیتال تمامی شناسنامه‌های قم خبر داد و گفت: شناسنامه تحت وب هم اکنون صادر می‌شود و روزانه 150 شناسنامه جدید در قم صادر می‌شود که البته سهمیه کمی است.

عسگری خاطرنشان کرد: روزانه امکان صدور هزار کارت هوشمند در قم وجود دارد اما اخیراً به علت هماهنگی کشوری، صدور این کارت در قم متوقف شده است زیرا قبلاً تنها در قم این کارت‌ها صادر می‌شد اما اکنون باید هماهنگی کشوری باشد و تنها کارت‌های اول صادر می‌شود.
او با اشاره به درآمدهای این سازمان، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان از صدور کارت ملی، کارت ملی هوشمند و شناسنامه درآمد داشته‌ایم و از سوی دیگر یک سری هزینه‌های مصرفی الزامی داریم که شامل خطوط دیتا، هزینه چاپگرهای ویژه شناسنامه و سایر هزینه‌های ضروری است که باید تأمین شوند تا خدمات ما بدون مشکل ادامه یابند.
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان قم گفت: هرم سنی جمعیت در حال جابجا شدن است و به سمت کاهش تولد رفته‌ایم که این درسال های اخیر مشخص است و باید اصلاح شود.
عسگری گفت: در زمینه ازدواج، در دو ماه محرم و صفر ازدواجی صورت نمی‌گیرد و در ماه‌های دیگر، ازدواج به خوبی انجام می‌پذیرد که شاهد 4 ازدواج به ازای هر طلاق هستیم.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود