کد خبر: 503

تاریخ انتشار: 1393-04-14 - 00:52

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 443

داعش از چند منظر/صادق خرازی

ماجراي اشغال كنسولگري تركيه در موصل يك فريب بيش نبوده است. كنسولگري تركيه در موصل مركز و اتاق فرماندهي داعش در حمله اشغالي اين شهر است و افراد كنسولگري بازداشت نشده اند بلكه در حفاظت داعش قرار گرفته […]

ماجراي اشغال كنسولگري تركيه در موصل يك فريب بيش نبوده است. كنسولگري تركيه در موصل مركز و اتاق فرماندهي داعش در حمله اشغالي اين شهر است و افراد كنسولگري بازداشت نشده اند بلكه در حفاظت داعش قرار گرفته اند و آنهايي كه بازداشت شده و اعلام كردند هماناني هستند كه با تريلي ها و كاميون هاي سنگين سلاح هاي كشنده و موشك به داعش و نيروهاي آنها ارسال مي كردند.
مدت زماني است كه عراق و شامات در آتش دروغ و تباني، خيانت و توطئه مي سوزد. مردماني مسلمان گرفتار قهر زمين شده اند. گويي بر تارك آنان خون، بدبختي، درد و حرمان نقش بسته است. آنچه اين روزها در عراق اتفاق افتاده و مدتي قبل در سوريه رخ داد گويي جنايت انسان خونريز در متن بشريت امري متعارف شده است. پيدايش داعش طي بيش از يك سال نيازمند آسيب شناسي جدي است.

اگر به عمق آن توجه كنيم و فارغ از هرگونه تعصب يا تعلق فكري به اين واقعه و حادثه تلخ بنگريم، بي تفاوتي قدرت هاي جهاني نسبت به مردم مظلوم سوريه و عراق، تباني شرم آور برخي دولت هاي منطقه از جمله تركيه، عربستان سعودي و امارات عربي متحده، رفتار پارادوكسيكال ايالات متحده امريكا و انگلستان، جاه طلبي هاي تفكر بعثي در دو جامعه شامات و بين النهرين همه و همه داراي نقش جدي بوده است.

مناسب است تا صبورانه به برخي از حوادث پيراموني و حاشيه مهم تر از متن اين واقعه بنگريم. سيستم سياسي، نظامي و امنيتي ايالات متحده يا با هم اختلاف دارند يا آنكه مبنايشان بر رفتار پارادوكسيكال است. پرزيدنت اوباما خيلي بي تفاوت در اوج قتل عام موصل در شبكه هاي تلويزيوني امريكا رسما ظاهر مي شود و مي گويد اين موضوع مساله داخلي عراق و نتيجه اختلافات سياسي است و تا زماني كه اختلافات سياسي حل نشود و عدم رضايت اهل سنت و فقدان مشاركت اجتماعي ايشان در صحنه اجتماعي بازتعريف نشود، نمي شود نسبت به يك طرح جدي خوش بين بود اگرچه گزينه هاي مبتني بر همكاري از جمله نظامي و امنيتي وجود دارد. پس از چند ساعت از اين مصاحبه پرزيدنت اوباما فاجعه بيشتر مي شود، في الواقع گروهك تكفيري و تروريستي داعش، از ايالات متحده برداشتي ديگر مبتني بر پشتيباني از داعش با تاكتيك استراتژي سكوت مي كند و از اينجا دامنه جنايات عليه مردم را به اوج مي رساند.

بالفور وزير دفاع ايالات متحده امريكا با نگراني حادثه داعش را مورد بررسي قرار مي دهد و سخنگوي پنتاگون از همه كشورهاي منطقه و همسايه عراق از جمله ايران دعوت مي كند تا از دولت قانوني حمايت و عليه پيشروي داعش ونيز نسبت به رفتار آنها موضع گيرند و وارد عرصه و صحنه درگيري شوند. هگل ضمن دستور به سرفرماندهي نيروهاي امريكايي در منطقه در اقيانوس عمان و درياي خليج فارس به دو پايگاه اينجرليك در تركيه و پايگاه مركزي در كويت آماده باش كامل و به ناو امريكا دستور مي دهد به خليج فارس و به سمت عراق حركت كنند.

ناوي كه علاوه بر داشتن جنگ افزارهاي كنترل از راه دور هوا، فضا، دريا، موشك هاي دوربرد و 560 نيروي عملياتي و 256 نيروي گارد ويژه ديگر براي دفاع و حمايت از سفارت امريكا در بغداد گسيل مي شود. سرفرماندهي نيروهاي امريكايي براي كمك به ارتش عراق دستور مي دهد تا پهپادهاي امريكايي زمان حمله به مواضع داعش را عملياتي كنند. بلافاصله جان كري، وزير خارجه ايالات متحده ضمن تاييد آماده باش امريكا نسبت به آينده مذاكرات ايران و امريكا براي برخورد با داعش رسما موضع مي گيرد.

نيروهاي امنيتي- نظامي امريكا كاملانگران پديده القاعده جديد به عنوان داعش و شعارهاي راديكال و تند ايشان مي شوند كه خيانت يا بي توجهي و بازي سياستمداران دام ديگري براي امنيت ايالات متحده در برون و درون اين كشورها و منطقه خواهد شد. تاريخ نشان داده است كه گروهك هاي تكفيري به هيچ وجه قابل اعتماد نيستند و تعجب اينجاست چگونه رييس جمهور ايالات متحده و نخست وزير انگلستان و برخي از مقامات غرب در برابر اين همه رخداد تلخ كه هدف نخست آن سركوب نيروهاي منطقه يي ايشان است تحت تاثير و فريب و حركت ايذايي سازمان هاي اطلاعاتي- امنيتي عرب به ويژه سعودي-تركيه و امارات عربي متحده قرار مي گيرند.

اين مواضع زماني در پاكستان و افغانستان هدايت شده از سوي ISI و سيستم امنيتي اعراب و نيروهاي القاعده و طالبان نيز باعث شد تا جرج بوش و سيستم امنيتي – نظامي امريكا و عليه ايران موضع گيري كنند. تاسف جدي اين بود كه آنها در آن ايام نتوانستند نسبت به ظرفيت فرامرزي ايراني واقف شوند و خوب مي دانند كه اگر ايران گوشه چشمي به سركوب القاعده و طالبان نداشت، امريكا در حمام خون افغانستان نفس مي كشيد. نكته مهم ديگر حمايت سيستم اطلاعاتي عربستان-تركيه از تجهيز داعش و حمايت تبليغاتي از داعش و ايجاد جنگ و عمليات رواني براي احياي روحيه داعش است.

جالب اينجاست كه ماجراي اشغال كنسولگري تركيه در موصل يك فريب بيش نبوده است. كنسولگري تركيه در موصل مركز و اتاق فرماندهي داعش در حمله اشغالي اين شهر است و افراد كنسولگري بازداشت نشده اند بلكه در حفاظت داعش قرار گرفته اند و آنهايي كه بازداشت شده و اعلام كردند هماناني هستند كه با تريلي ها و كاميون هاي سنگين سلاح هاي كشنده و موشك به داعش و نيروهاي آنها ارسال مي كردند. بيمارستان مرزي يايلاق تركيه با عراق، بيمارستان درماني كل نيروهاي داعش و حركت فزاينده تسليحاتي از سوي تركيه امري مبرهن شده و ماجراي اشغال دروغ محض بيش نيست.

جالب اينجاست در سوريه طي اين مدت تركيه با همه وجود از جبهه النصره و داعش حمايت كرده است. چند روز قبل نيروهاي ارتش سوريه در جنوب شرقي دمشق به پايگاهي حمله مي كنند كه با ورود نيروهاي امنيتي سوريه به محل به اسنادي دست مي يابند كه نشان مي دهد اعضاي جبهه النصره به كمك يك افسر ارشد امنيتي تركيه از بازار سياه بلغارستان 16 لوله گاز شيميايي سارين تهيه كرده اند كه هر كدام از آنها توانايي مسموميت 500 مترمربع را دارند و قرار بوده است روز تحليف بشار اسد با حمله خمپاره هاي ميانبرد به مركز دمشق مورد استفاده قرار بگيرند.

عربستان سعودي با همه امكانات مالي- تسليحاتي و تبليغاتي همه جوره عليه دولت نوري المالكي را نشانه رفته است و عجيب توسط رسانه هايي كه تحت الحمايه سعودي هاست مثل العربيه، الحدث، شبكه معروف الشرقيه يا بابليه و الرافدين با قدرت تمام سه خط فكري را تبيين مي كند كه داعش گروهك نيست اين قيام و انقلاب محرومان و عشاير و طوايف عراق است. مدام هم با آنها مصاحبه مي كنند و با تبيين دروغ به جنگ رواني عشاير انقلابي موصل دامن مي زنند. جالب است طي چهار روز گذشته مدام اعلام مي كند تل عفر شهر استراتژيك بين سوريه و موصل توسط عشاير انقلابي با جمعيتي حدود 200 هزار نفر سقوط كرده است.

جالب است كه بدانيم اين شهر بالاي 45 درصد شيعه و 42 درصد سني و 7 درصد كرد و غيرمسلمان دارد كه اين تلقي مبني بر اينكه داعش گروهك نيست. جالب است بدانيم كه منافقين در عراق، رسانه هاي عربي در منطقه، عربستان سعودي، بي بي سي و بخشي از رسانه هاي تركيه در حالي مدعي هستند كه اين يك انقلاب مردمي است كه جنايتكاران داعش در تكريت بيش از 1700 نفر كه بخش عمده آن دانشجويان دانشكده هوايي ارتش عراق و اهل سنت بودند طي چند ساعت قتل عام مي شوند در حالي كه سانسور خبري درباره اين واقعه به روشني ديده مي شود. از هنگام ورود نيروهاي تروريستي- بعثي داعش 12 خطيب مساجد اهل سنت در موصل اعدام شده اند.

اكثر سران عشاير اهل سنت اينك همگام با ارتش و نيروهاي دولت شده اند. فرمان جهاد مرجعيت در عراق باعث شد تا ارتش اعتماد به نفس خود را به دست آورد بيش از دو ميليون نفر تحت عنوان بسيج علوي ثبت نام كنند با اين فرمان و اتفاقات جديد ديگر در عراق و از دست دادن برخي موقعيت هاي داعش فرقه بعثي كه با نام جديد گروه نقشبندي به فرماندهي عزت ابراهيم الدوري، معاون اول صدام و هم اكنون رهبر حزب بعث عراق با سلفي هاي داعش درگير شده اند و بيش از 24 نفر از نيروهاي ارشد داعش و پسر و داماد عزت ابراهيم نيز كشته شده اند در يكي از حملات ارتش برادر كوچك ابومصعب الزرقاوي نيز دستگير شده است.

علي غيدان، فرمانده نيروي زميني و عبود گنبر، فرمانده عمليات ارتش عراق كه به اتفاق 500 نفر از موصل فرار و به اربيل رفته بودند در آنجا دستگير و تحت الحفظ به بغداد منتقل شده اند. جالب اينجاست كه هر دو فرمانده بازداشتي كه به دولت و ملت عراق خيانت كردند از فداييان صدام تا 2003 ميلادي محسوب مي شدند. خواننده محترم را به دقت در اين نكته مهم دعوت مي كنم: گروهك داعش كه داراي بينش ناصبي، سلفي و بعثي با رفتاري خونخوارانه توسط فداييان صدام، رهبران حزب بعث دو كشور سوريه، عراق با حمايت مالي تجهيزاتي سعودي، تركيه و امارات با اختلافات عميق و زياد ايدئولوژيك ميان ابوبكر بغدادي، عزت ابراهيم و همه بعثي ها و تكفيري ها با يك هدف شكل يافته اند تا سوريه-عراق-مقاومت شكست خورده و حوزه مسلط ايران در خاورميانه را به نابودي محض بكشاند. آيا مي شود گفت سيستم هاي امنيتي-نظامي سياسي غرب از چنين پديده هاي دهشتناكي ناراضي هستند. قضاوت با خوانندگان محترم!
+
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود