کد خبر: 509

تاریخ انتشار: 1393-04-13 - 01:23

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / فضای مجازی / رسانه مطبوعات
0
بازدیدها: 1 592

دانشنامه‌ مطبوعات جهان اسلام روی وب قرار گرفت

دانشنامه‌ مطبوعات جهان اسلام که زیر نظر دکتر ولایتی و با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت دهم تدوین شده بود، روی وب منتشر شد. دانشنامه‌ مطبوعات جهان اسلام با هدف ارائه‌ی گزارش جامعی […]

دانشنامه‌ مطبوعات جهان اسلام که زیر نظر دکتر ولایتی و با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت دهم تدوین شده بود، روی وب منتشر شد.

دانشنامه‌ مطبوعات جهان اسلام با هدف ارائه‌ی گزارش جامعی از مطبوعات جهان اسلام و زیر نظر دکتر علی‌اکبر ولایتی تولید شده که در مجموع، اطلاعات بیش از 200 نشریه‌ی اسلامی که به‌صورت روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه یا فصلنامه به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، فارسی، آلمانی، ترکی استانبولی، روسی و اردو، از کشورهای مختلف اعم از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ترکیه، عربستان، کویت، عراق، ایران، اردن، پاکستان، هندوستان، آفریقای جنوبی، مراکش، مصر، بحرین، فلسطین، روسیه، سوریه، لبنان و قزاقستان منتشر می‌شوند، جمع‌آوری شده است.

در این دانشنامه تلاش شده، هر نشریه‌ای که با رویکرد اسلامی منتشر می‌شود (نه نشریات آن‌لاین) با هر تیراژ و در هر سطح توزیعی اعم از محدود یا گسترده، و مذاهب گوناگون اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، تا تلاش مذاهب مختلف اسلامی برای انتشار عقاید اسلامی خاص نیز مورد مطالعه قرار گیرد؛ برای مثال، فرقه‌ی «احمدیه» که حتی ورود و انجام اعمال حج برای آن‌ها از سوی دولت عربستان ممنوع شده است و فعالیت رسانه‌یی گسترده‌ای در پاکستان و انگلستان دارند نیز در جامعه‌ی مورد بررسی لحاظ شده‌اند، یا نشریات اهل تسنن به زبان فارسی نیز از قلم نیفتاده‌اند.

 همچنین در این دانشنامه، گروه مخاطبان اعم از زنان، کودکان و جوانان که گروه هدف گردانندگان نشریات هستند، به‌طور خاص مورد جست‌وجو و بررسی قرار گرفته است.

 این دانشنامه در جهت سیاست‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت یازدهم به‌منظور استفاده پژوهشگران و صاحب‌نظران روی سایت معاونت قرار گرفته است و برای مطالعه‌ آن می‌توانید اینجـــــا کلیک کنید.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود