کد خبر: 515

تاریخ انتشار: 1393-04-01 - 21:15

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 2 213

وزیر ارشاد در بازدید از معاونت فرهنگی این وزارتخانه:حل موضوع معافیت مالیات کتابفروشان در دستور کار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (یکم تیرماه) در جریان بازدیدهای دوره‌ای خود از بخش‌های مختلف این وزارتخانه با حضور در معاونت امور فرهنگی با کارکنان و کارشناسان این معاونت دیدار کرد و گفت: در تلاش […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (یکم تیرماه) در جریان بازدیدهای دوره‌ای خود از بخش‌های مختلف این وزارتخانه با حضور در معاونت امور فرهنگی با کارکنان و کارشناسان این معاونت دیدار کرد و گفت: در تلاش هستیم موضوع معافیت مالیات کتابفروشان را از طریق قانونی حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدیدهای دوره‌ای خود از بخش‌های مختلف این وزارتخانه با حضور در معاونت امور فرهنگی با کارکنان و کارشناسان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

علی جنتی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان این معاونت در پیگیری مطالبات و خواسته‌های ناشران، نویسندگان، مولفان و ... بر حفظ حرمت و کرامت اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد و از تلاش برای حل موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشان از طریق قانونی خبر داد. 

وزیر ارشاد اظهار کرد: اگر چه سازمان امور مالیاتی معتقد است کتابفروشی‌ها، واحد صنفی هستند و مشمول قانون معافیت مالیاتی نمی‌شوند اما حل این مشکل در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: اگر در فرآیند بررسی مشخص شود نگاه سلیقه‌ای درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان حاکم است، آن را از طریق سازمان مالیاتی کشور یا از طریق مصوبات دولت برطرف می‌کنیم تا آنان نیز مانند ناشران شامل قانون معافیت مالیاتی شوند.

جنتی با بیان این‌که در معاونت امور فرهنگی اقدامات اساسی در حوزه نشر کشور صورت گرفته است، افزود: تشکیل هیات نظارت بر نشر کتاب، تشکیل اتاق فکر در راستای برنامه‌ریزی در حوزه کتاب با حضور اندیشمندان و صاحبنظران، تشکیل کمیته تخصصی خرید کتاب در چارچوب سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت ارشاد از جمله این اقدامات است.

عضو کابینه دولت یازدهم بر تسهیل فرآیند پاسخگویی به امور مراجعان تاکید کرد و افزود: باید با راه‌اندازی خدمات الکترونیکی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی از رفت و آمدهای غیرضروری مراجعه‌کنندگان خودداری کرد.

در این بازدید که بیش از 3ساعت به طول انجامید، «سیدعباس صالحی»، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، «علی شجاعی‌صائین»، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد و «محمودرضا برازش»، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، وزیر ارشاد را همراهی کردند.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود