کد خبر: 523

تاریخ انتشار: 1393-03-31 - 00:11

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 680

امر به معروف طرحی که بعد از سال ها خاک خوردن، اجرا می شود؛

کته اینجاست که چرا هیچ مشورتی با مراجع عالم تشیع نشده است و از افرادی مانند مصباح یزدی با سابقه و ایدئولوژی مشخص در این زمینه باید مشورت گرفته شود؟! چند سال پیش بود که حضرت آیت ا... مکارم شیرازی طرح […]

کته اینجاست که چرا هیچ مشورتی با مراجع عالم تشیع نشده است و از افرادی مانند مصباح یزدی با سابقه و ایدئولوژی مشخص در این زمینه باید مشورت گرفته شود؟!

چند سال پیش بود که حضرت آیت ا... مکارم شیرازی طرح تاسیس وزارت خانه امر به معروف و نهی از منکر را در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد یعنی در سال ۸۹ بیان کردند.زمانی که روز به روز وزارت خانه های جدید سبز و رفت و آمد به مجلس برای رای اعتماد های تازه زیاد شده بود.اما از آنجایی که در آن زمان اهمیت خاصی به فرهنگ و مسائل فرهنگی داده نمی شد پشت گوش افتاد.

از نگرانی رهبری تا سوء استفاده برخی

رهبر انقلاب بعد از اینکه روحانی بر سر کار آمد و ایشان احساس کردند برای نصیحت های پدرانه ای که دارند دیگر کسی خانه نشین نمی شود، با اطمینان خاطر و با صراحت اعلام کردند: «نگران مسئله فرهنگ هستم.»این فرمایش رهبر انقلاب سبب شد تا عده ای که در طول این سال ها چشم خود را بر بی فرهنگی ها جامعه بسته بودند و در مجلس مهر تائید بر اقدامات دولت نهم و دهم می زدند، ناگهان نگران و دلواپس شوند و شروع به یقه گیری دولت یازدهم کنند آن هم دولتی که تنها ۷ ماه از روی کار آمدن آن می گذشت.

فریاد بعد از ده سال

در همین بین بود که خبر شهادت آمر به معروف یعنی حجت الاسلام علی خلیلی منتشر شد.شهیدی که جان خود را در دفاع از مقوله ای از دست داد که برگرفته از ضعف مسئولان فرهنگی و تضعیف فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود. موج سواران و کاسبانی که در ایران از هر موضوعی برای رسیدن به منافع شخصی خود استفاده می کنند علم هیهات من الذله را بر افراشتند تا شاید بتوانند با آن بهانه هجمه های خود را علیه دولت ادامه دهند و سنگ را در زمین فردی دیگر بیاندازند و یک دفعه به یاد قانونی افتادند که ده سال از تصویب آن گذشته است و در دولت های نهم و دهم هیچ اهمیتی به آن داده نشد، بله قانون عفاف و حجاب.قانونی که در آن امر به معروف و نهی از منکر نیز نهفته است.

مشاوره با مصباح!

بعد از این همه سال نا مهربانی به این فروع دین و بعد از اینکه طرح اولیه تشکیل وزارت خانه و یا سازمانی از جانب مراجع برای احیای امر به معروف و نهی از منکر اریه شده است،رئیس کمیته ای که وظیفه تهیه طرح امر به معروف و نهی از منکر را در اختیار دارد، اعلام کرد: در تهیه این طرح با آیات عظام مهدوی کنی، محمد یزدی و آیت الله مظاهری و مصباح یزدی مشورت کرده است. نکته اینجاست که چرا هیچ مشورتی با مراجع عالم تشیع نشده است و از افرادی مانند مصباح یزدی با سابقه و ایدئولوژی مشخص در این زمینه باید مشورت گرفته شود؟!

هیچ کس اجازه مجازات امران به معروف را ندارد

مرتضی آقاتهرانی گفته است:دولت ملزم شده است نسبت به کارکنان خود ضوابط را به صورت جدیتر رعایت کند و از آمران به معروف حمایت نماید. نماینده مردم تهران با تاکید بر این که این طرح برخورد فیزیکی آمران به معروف و ناهیان از منکر را منع کرده است، گفت: بر اساس این طرح امر به معروف و نهی از منکر باید لسانی باشد اما دستگاهی اجازه ندارد آمران به معروف را توقیف و یا مجازات کند.
+
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود