کد خبر: 369

تاریخ انتشار: 1393-03-08 - 00:01

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار کتاب / حوزه علمیه / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / یادداشت مدیرمسئول / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 1 650

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: زنگ خطر برای نشر حوزه دین به صدا درآمده است

ناشران مطرح استان قم در حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات و دغدغه های حوزه نشر را مطرح کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دکتر سید عباس صالحی […]

ناشران مطرح استان قم در حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات و دغدغه های حوزه نشر را مطرح کردند.ShowImage1.aspxصالحی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دکتر سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با سفر به قم، در نشست صمیمی با ناشران مطرح استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، شرکت کرده و در جریان مشکلات و دغدغه های حوزه نشر قرار گرفت.
صالحی در این نشست در سخنانی با بیان اینکه باید به صورت متمرکزتری در حوزه دین دقت کنیم، تاکید کرد: قم به عنوان مرکز اصلی حوزه دین از اهمیت بالا و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی قم را به عنوان مهد فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: به همین منظور حوزه کتاب در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است که با مراودات بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گام های مهمی برخواهیم داشت.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه قم مطمئناً از پایگاه های مهم نشر کشور است، به بیان تحلیل آماری وضعیت نشر قم پرداخت و گفت: وجود 494 ناشر فعال در قم بیانگر این مطلب است.
وی با بیان اینکه زنگ خطر نشر حوزه دین به صدا درآمده است، اضافه کرد: متأسفانه شاهد هستیم که آمار نشر کتب دینی رو به کاهش است که باید این موضوع را جدی بگیریم.
صالحی، کمک کردن به محتوای انتشارات حوزه دین را در ارتقای این حوزه مؤثر دانست و اظهار داشت: ما نشر حوزه دین را در قم متمرکز می کنیم و بررسی کتاب های دینی در قم صورت می گیرد تا قم منبع و مرکز حرکت دینی در کشور باشد.
وی با بیان اینکه قم پایتخت فکری جهان اسلام است، گفت: به همین منظور باید شأن آن حفظ شده و از استعدادهای موجود در این شهر استفاده شود.
این مسئول فرهنگی به نیاز حوزه کتاب دین به پشتوانه فکری و پژوهشی اشاره کرد و ابراز داشت: این حوزه برای جلوگیری از آسیب ها و رسیدن به هدف اصلی نیاز به نظام نامه دارد و همچنین لازم است مبانی کتاب حوزه دین ارتقاء پیدا کند.
وی تاکید کرد: قم باید با محتوای عمیق، مستند، متنوع و مطابق با نیازهای جامعه کتاب تولید کند.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب را مادر حرکت های مهم و اصلی برشمرد و بیان کرد: اتفاقات بزرگ که در هر تمدن روی می دهد عموماً در حوزه کتاب است.
وی بر ضرورت تقویت بخش خصوصی در حوزه نشر تأکید کرد و گفت: نمایشگاه های استانی توسط تشکل های غیردولتی نشر برگزار خواهد شد.
صالحی، با بیان اینکه نشر الکترونیک اتفاقی مناسب و حرکتی رو به رشد است اما باعث حذف کتاب و کاغذ نمی شود، اضافه کرد: در حال مذاکره با پست برای حل مشکل هزینه های بالای ارسال کتاب هستیم.
وی در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سعی خواهیم کرد تا کتاب حوزه دین را به سطح روشن و جایگاه اصلی خود برسانیم.
حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست در سخنانی گفت: ان شاء الله با همت فعالان حوزه نشر و تلاش ما مشکلات ناشران حل شده و به اهداف اصلی و مدنظر خواهیم رسید.
گفتنی است، تمهیدات لازم حمایت بیشتر و جدی از ناشران، بالا بودن نرخ پست برای ارسال کتاب به سراسر کشور به ویژه خارج از کشور، حمایت از بخش خصوصی برای جذب مؤلفین قوی و گمنام، پایین بودن میل کتابخوانی در جوانان، حل مشکل کاغذ و کمک به اقتصاد نشر، از جمله نظرات، مشکلات و درخواست های ناشران مطرح استان قم در این نشست بود.
 
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
۷ خرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۱۲

سایت ارشادقم

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود