کد خبر: 370

تاریخ انتشار: 1393-02-18 - 23:56

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 249

با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت: برگزاری نشست قم‌شناسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

          نشست تخصصی قم‌شناسی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان قم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد […]

         
نشست تخصصی قم‌شناسی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان قم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نشست تخصصی قم‌شناسی با حضور حجج اسلام ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بنایی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، دکتر صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه قم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام بنایی در سخنانی قم را از مهمترین شهرهایی که تاریخ مشخص دارد دانست و اضافه کرد: کمتر شهری داریم که مانند قم، صفات این شهر و اهل آن به صورت شفاف در روایات آمده باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با ذکر چندین نمونه از روایات درخصوص قم و اهل قم، اظهار داشت: با توجه به  معنا و تفسیر روایات موجود ما به آینده قم بسیار خوشبین هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از چاپ 21 اثر در خصوص قم توسط بنیاد قم پژوهی خبر داد و افزود: 21 کتاب دیگر نیز توسط این بنیاد در دست چاپ است.
حجت الاسلام بنایی با بیان این مطلب که ساخت فیلم حضرت معصومه(س) توسط بنیاد قم پژوهی نیز در حال پیگیری است، ادامه داد: در این فیلم، تاریخ قم به نمایش در خواهد آمد.
سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست در سخنانی خود را از اهل قم دانست و گفت: قم یک منشور چند ضلعی است و همیشه برای مردم ایران، حتی شیعیان جهان یک قطب به شمار می رود.
وی، این شهر را به عنوان پایتخت هویت جدید سیاسی و یک نقطه ارجاع برشمرد و افزود: شروع انقلاب از قم بوده و این انقلاب با قم جلو می رود و با قم خواهد ماند.
این مسئول فرهنگی با بیان اینکه قم از قدیم الایام مهد اصلی حوزه های علمیه بوده است، اضافه کرد، در جهان به عنوان پایگاه اصلی مرجعیت فکری دینی به قم نگاه می کنند.
صالحی، حرکت های نو اندیشان دینی در قم را وجه دیگر این منشور چند ضلعی دانست و ابراز داشت: این حرکت ها توسط مؤسسات بیشماری در قم صورت می گیرد.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه قم خانه حضرت معصومه(س) است، بیان کرد: تمامی این خصوصیات است که قم را پایگاه تشیع کرده است.
وی درخصوص برگزاری این گونه نشست ها در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: یکی از اقدامات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران، ایجاد فرصتی بود که نخبگان استان ها را به دور هم جمع کرده و با برگزاری گفت و گوهای مختلف، تعامل نخبگان تهران با سایر استان ها را شاهد باشیم.
گفتنی است، در این نشست دو تن از کارشناسان درخصوص پیشینه لهجه و گویش قمی و همچنین جایگاه هنر قم در قبل و بعد از انقلاب به سخنرانی پرداختند.
 
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۴:۵۶

سایت ارشادقم

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود