کد خبر: 371

تاریخ انتشار: 1393-02-16 - 23:49

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / حوزه علمیه / بایسته های فرهنگ / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 2 337

دیدار حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم همراه سایر مدیران با نماینده حضرت آیت الله سیستانی

مشاور وزیر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی با وی دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و […]

مشاور وزیر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی با وی دیدار و گفت و گو کرد.شهرستانی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه  که به همراه معاونان و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی رفته بود، در سخنانی مشکلات هنر و هنرمندان در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه به هنرمندان و هنر استان آن طور که باید و شاید توجه نشده است که برای حمایت بهتر در حال بررسی وضعیت موجود هستیم و جلسات مختلفی را بویژه با انجمن های هنری استان برگزار کرده ایم.
وی رتبه و جایگاه فرهنگ و هنر قم را نسبت به دیگر نقاط کشور ویژه برشمرد و افزود: متاسفانه پس از جدا شدن قم از اراک، رتبه تشکیلاتی استان قم همچنان رتبه سوم است که در حال پیگیری هستیم تا برای حمایت بهتر از هنر استان، رتبه تشکیلاتی قم را به رتبه اول ارتقا بدهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در رابطه با وظایف متولیان فرهنگی نظام در برابر هنرمندان گفت: وقتی هنر در خدمت اهداف نظام قرار می‌گیرد که هنرمند جایگاه و شأن و منزلت خودش را پیدا کند؛ ما موظفیم استعداد هنرمندان را شناسایی کنیم و بستر رشد، آموزش و بالندگی‌اش را فراهم سازیم و حتی برای عرضه آن‌ها به مشتریان نیز نمایشگاه‌ها و ساز و کار لازم را ببینیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی گفت:‌ حرکت شما در جهت استفاده از هنر در خدمت‌رسانی بسیار ستودنی است نمونه آن راه اندازی و فعالیت شبکه جهانی هدهد و کارهای دیگر است.
سپس نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی ضمن ستودن این دغدغه و دعا برای موفقیت مدیرکل و همکارانشان گفت: من به کشورهای مختلف سفر کردم و چگونگی استفاده مخالفان ما از ابزار هنر را دیده ام و در این زمینه تلاش خود را کرده ام.
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ادامه داد: ما بایستی هنرمندان به ویژه اصحاب سینما را برای به تصویر کشیدن اسوه‌های شیعه، کمک و هدایت و تشویق کنیم و اگر مواردی به بیراهه رفتند با ملاطفت راهنمایی‌‌شان کنیم.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی موجود، ابراز داشت: ما ظرفیت و توانایی های بسیاری داریم که می توانیم در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان، اتفاقات فرهنگی و هنری مناسبی را رقم بزنیم.
نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ادامه راه اندازی و فعالیت شبکه جهانی هدهد را با هدف ترویج فرهنگ شیعی عنوان کرد و اظهار داشت: این شبکه که با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برنامه هایی بدون استفاده از موسیقی تولید می کند توانسته تاثیر مثبتی در بین کودکان و نوجوانان داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید دنبال اموری باشیم که فکرمان را به دنیا عرضه کنیم، اضافه کرد: با حضور جناب آقای جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شخصی متفکر و فعال هستند، امید می رود شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم.
 
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵

سایت ارشادقم

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود