کد خبر: 560

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اقتصاد
0
بازدیدها: 1 317

ابوترابی: منابع ارزی را در اوج تحریم ها آتش زدیم/ جزئیاتش را بگویم گریه می کنید

  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک نشست قرآنی گفت: در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک […]

 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک نشست قرآنی گفت: در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک نشست قرآنی گفت: در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در نشست سراسری مسئولان و کار شناسان قرآنی ادارات کل این سازمان در قم، افزود: در برنامه 5 ساله دیده بودیم که 30 درصد از منابع لازم برای رسیدن به اقتصاد پویا و رشد 8 درصد از محل بهره وری تأمین شود، این در حالی است که در بعضی از کشور ها 70 درصد منابع را از بهره وری تأمین می کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم برگزار شد، با بیان اینکه 30 درصد بهره وری فقط با یک اراده در ایران تحقق می یابد ولی اراده آن نیست، اظهار کرد: در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید.

ابوترابی ادامه داد: قرآن اسراف و تبذیر را ریشه معضلات می داند. اسراف کنندگان مساوی با برادران شیطان هستند. به این فکر کنید و هر قدر می توانید بهره وری را در سازمان (تبلیغات اسلامی) ارتقا ببخشید و گزارش بدهید.



**رشد منابع یکی از عوامل ناکارآمدی کشور

وی تصریح کرد: بیش از آنکه نگاهمان معطوف به ارتقای بهره وری باشد، معطوف به افزایش سطح منابع است. این یکی از مهمترین عوامل ناکارآمدی کشور و کلیدی ترین مصایب ماست که گره توفیق را در رشد منابع می بینیم. در صورتی که شما با رشد منابع به افزایش تولید قابل قبول دست پیدا نمی کنید بلکه با مدیریت منابع و استفاده صحیح از منابع است که می توان به تولید خدمات و کالای بهتر دست یافت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه راه حرکت در ارتقای بهره وری است نه در رشد منابع، به ذکر مثالی در این مورد پرداخت و اظهار کرد: آنجا که برای یک گیاه یا درخت متناسب با نیازش منابع آبی را تامین کنید رشد آن به مراتب بیشتر از جایی است که بیش از حد نیاز، آب در اختیارش قرار می گیرد. مدیریت درست منابع آب علاوه بر اینکه به افزایش تولید کمک می کند کیفیت را ارتقا می بخشد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ناکارآمدی دستگاه های اجرایی در کشور همین منابع و نیروهای انسانی متراکم است که متناسب با وظیفه سازمانی نیست.



**نظام بودجه ریزی منفعل است

وی با بیان اینکه در نظام بودجه ریزی، تخصیص منابع بر اساس عملکرد نیست، افزود: اگر به حوزه فرهنگ این گونه نگاه شود و همه منابع مورد نیاز واقعی در هر حدی که باید، تامین شود، با تحول جدی روبرو می شویم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه حرکت ما در برابر بودجه دستگاه ها حرکت انفعالی است و بر اساس ارزیابی دقیق کارشناسی نیست، اظهار کرد: امیدوارم در نظام بودجه ریزی شاهد تحول باشیم؛ هر چند حرفش را می زنیم ولی اتفاق نمی افتد.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود