کد خبر: 615

تاریخ انتشار: 1392-12-12 - 23:33

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 152

تفاهم وزارت ارشاد و اطلاعات درباره ممنوع‌القلم‌ها

مدتهاست که از مسئولان وزارت ارشاد شنیده می شود که در این دولت، کسی ممنوع القلم نخواهد بود؛ وعده ای که مطابق با شعارهای دولت تدبیر و امید است. حالا وزیر ارشاد از رسیدن به تفاهم مسئولان دو وزارت […]

مدتهاست که از مسئولان وزارت ارشاد شنیده می شود که در این دولت، کسی ممنوع القلم نخواهد بود؛ وعده ای که مطابق با شعارهای دولت تدبیر و امید است. حالا وزیر ارشاد از رسیدن به تفاهم مسئولان دو وزارت اطلاعات و ارشاد بر سر کسانی خبر می دهد که در دولت قبل ممنوع القلم شدند.

علی جنتی خبر داده است که با همفکری معاونان مربوطه دو وزارتخانه از این پس برای انتشار یک کتاب به خود کتاب نگاه خواهد شد، نه نویسندة آن.

 

به گزارش ایسنا، علی جنتی درباره دیدار با وزیر اطلاعات درباره نویسندگان ممنوع‌القلم تصریح کرد: مجموعه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد با معاونان ذی‌ربط وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتند. وزارت اطلاعات در دولت قبل اعلام کرده بود که کتاب‌های یک‌سری از نویسندگان نباید چاپ شود. با توجه به همفکری‌های انجام‌شده، تصمیم گرفتیم هیچ کتابی را به دلیل نویسندگان آن رد چاپ نکنیم. چاپ کتاب ضوابطی دارد که با توجه به آن ضوابط عمل می‌کنیم، اگر مشکلی نباشد کتاب چاپ می‌شود، اما اگر مشکلی داشته باشد آن مشکل یا اصلاح می‌شود یا کتاب در نهایت چاپ نمی‌شود، در نهایت به کتاب نگاه می‌کنیم نه به نویسنده.

 

جنتی همچنین درباره تردد فعالان فرهنگی به کشورهای همسایه و یا دادن ویزای فرهنگی به آن‌ها اظهار کرد: برای کسانی که به دیدارهای رسمی می‌روند مطمئنا مشکلی وجود ندارد.

 

او در این‌باره افزود: بعضی سخت‌گیری‌ها مخصوصا سخت‌گیری‌ها در مورد کشور افغانستان برای کسانی است که برای کار به کشور ما می‌آیند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که فعالان فرهنگی جایگاه جدایی دارند، بیان کرد: ما بررسی می‌کنیم که فعلان فرهنگی مشکلی برای رفت‌وآمد نداشته باشند.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود