کد خبر: 635

تاریخ انتشار: 1392-11-02 - 10:49

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 249

تودیع و معارفه مدیران اداره کتاب

مدیر جدید اداره کتاب گفت: امیدوارم بتوانم در آینده مسائل نشر را مبتنی بر دیدگاه نخبگان و اهالی نشر پیش ببرم.   به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شجاعی صائین مدیر کل […]

مدیر جدید اداره کتاب گفت: امیدوارم بتوانم در آینده مسائل نشر را مبتنی بر دیدگاه نخبگان و اهالی نشر پیش ببرم.

 

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شجاعی صائین مدیر کل جدید دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت ارشاد در مراسم معارفه خود که سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه، در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، با تشکر از اعتماد علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، اظهار امیدواری کرد، در آینده بتواند پاسخ مثبتی به این اعتماد بدهد.

 

او در ادامه و درباره انتصاب خود به سمت مدیر دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: تصور نمی‌کردم در دولت جدید این اتفاق برای من رخ دهد. گمان می‌کردم پس از تغییر دولت من پس از هفت سال می‌توانم بیش‌تر با کتاب خلوت کنم و به مطالعات مورد علاقه‌ام بپردازم، به همین خاطر وقتی نتایج انتخابات اعلام شد، در خانه ما جشن بود، به این دلیل که دیگر مطمئن بودم در دولت نخواهم بود، ولی در ادامه تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

 

شجاعی صائین گفت: اگر در پایان دوره مسؤولیتم در اداره کتاب که نمی‌دانم بلند یا کوتاه باشد، قضاوت عمومی این باشد که یک قدم پیش رفته‌ام، فکر می‌کنم رسالتم را خوب انجام داده‌ام.

 

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت ارشاد در ادامه به موضوعات و مباحث مرتبط با ممیزی اشاره کرد و در این‌باره گفت: از گذشته موضوع ممیزی کتاب‌ها در بین اهالی قلم و رسانه‌ها وجود داشته و در چند وقت اخیر این بحث‌ها داغ‌تر شده است. از زمانی هم که خبر انتصاب من در اداره کتاب ارشاد اعلام شد مواضع مختلفی از سوی اهالی قلم و فرهنگ در رسانه‌ها مطرح شد که من از اغلب آن‌ها پرینت گرفتم تا بتوانم در فرصت مناسب آن‌ها را دسته‌بندی و از آن‌ها استفاده کنم. در همین مدت به برخی از همین افراد نیز تلفن کردم و به خاطر اعلام نظرشان از آن‌ها تشکر کردم.

 

او در ادامه با بیان این‌که امیدوارم بتوانم در آینده مسائل نشر را مبتنی بر دیدگاه نخبگان و اهالی نشر پیش ببرم، ادامه داد: در همین مدت مواضع مخالفین و موافقین را دیده‌ام و حتا از مخالفین نیز چیزهای زیادی آموخته‌ام و این موضوع مد نظرم قرار دارد تا راه‌کارهایی برای نزدیک شدن به آنان پیدا کنم. اما در این مسؤولیت فرض اصلی این است که سیاست‌های‌ کلان فرهنگی کشور بویژه سیاست‌های وزارت ارشاد و آقای صالحی و به معنای اعم آن ممیزی و نحوه رسیدگی به بحث مجوز انتشار کتاب‌ها را مدنظر و سرلوحه کار خود قرار دهم. برای این موضوع نیز واقعیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و به طور ویژه مسائل دینی و مذهبی مدنظر خواهد بود.

 

او همچنین گفت: در این مسؤولیت تلاش خواهیم کرد برای انجام سیاست‌ها مسائل را به سمتی ببریم که مشکلات کم‌تر شوند و به همین خاطر تصمیمات مشترکی با حضور نمایندگان صنعت نشر بگیریم. همچنین سعی خواهم کرد از تجربیات انباشته سالیان گذشته اداره کتاب کمک بگیرم تا نهایتا فضای جدیدتری در حوزه نشر به وجود آید و حتما تصمیم‌گیری‌ها را به سمتی سوق دهیم که تصمیم‌ها با مشارکت همه اهالی فضای نشر صورت بگیرد.

 

شجاعی صائین سپس در رابطه با موضوع تجدیدنظر در چگونگی مسائل مربوط به نشر گفت: در این زمینه قطعا از اهالی نشر بویژه ناشران کمک خواهیم گرفت و امیدواریم اقدامات عملی ما در بهبود روندها و فرایندها اثبات‌گر مدعای ما باشد و به این وسیله بخشی از انتظارات را پاسخ دهیم.

 

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی همچنین گفت: کمک گرفتن از اهالی نشر برای مرور جدید قانون مصوب در برنامه‌های‌مان وجود دارد تا در یک محیط منطقی موضوعات مرتبط مورد بحث قرار بگیرند و اگر به این رسیدم که قوانین باید اصلاح شود یا نگاه جدیدتری باید به آن شود، حتما از طریق وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی به مراجع قانونی رجوع خواهیم کرد.

 

این مراسم با تودیع محمد اللهیاری، مدیر پیشین اداره کتاب، و تقدیر از احمد کمالی‌نژاد، سرپرست پیشین این اداره، همراه بود.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود