کد خبر: 639

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 1 302

علی جنتی : بررسی کتب دینی در قم متمرکز می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار پروژه فرهنگی نیمه تمام در سراسر کشور داریم گفت: این پروژه‌ها پیشرفت‌هایی بین 20 تا 85 درصد دارند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار پروژه فرهنگی نیمه تمام در سراسر کشور داریم گفت: این پروژه‌ها پیشرفت‌هایی بین 20 تا 85 درصد دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی جنتی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: این جلسه به مناسبت تکریم یکی از خادمان حوزه فرهنگ هنر و ادب و معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شده است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در قانون ذکر شده گسترش ارزش‌ها و معارف دینی و پاسداری از فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی آن در عرصه بین المللی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه ابزارهایی که در اختیار دارد باید به این اهداف دسترسی پیدا کند بیان کرد: گسترش امر کتاب و کتابخوانی، تولید فیلم‌های سینمایی، تولید آثار نمایشی و هنرهای تجسمی، تولید آثار خوشنویسی و انتشار مجلات و... از جمله برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در تاریخ این وزارتخانه قبل از انقلاب فقط به بخش دوم یعنی فرهنگ و هنر توجه شد اظهار داشت: بعد از انقلاب دستگاه‌های مختلفی ادغام شدند ولی به تدریج برخی دستگاه‌ها جدا شده و به صورت یک سازمان مستقل درآمده‌اند ولی آنچه که امروز در اختیار داریم مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هم مسائل فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف را دنبال کرده و هم به مسائلی که محتوای دینی دارد توجه می‌کند.
جنتی با بیان اینکه مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها بر عهده این وزارتخانه است افزود: در استان‌ها نیز فردی که مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده می‌گیرد باید کسی باشد که بتواند به همه این مسائل پرداخته و در کار خود جامعیت را لحاظ کند.
وی ادامه داد: استان قم از استان‌هایی است که دارای امتیاز بزرگی به دلیل وجود مرکزیت حوزه علمیه، حضور مراجع عظام تقلید که استوانه‌های فقاهت هستند و مراکز بزرگ تحقیقات علمی و دینی است و پرداختن به این بخش که جزو امتیازات قم به شمار می‌رود از اهمیت زیادی برخوردار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قم توجه خوبی به مسائل فرهنگی و هنری شده است ادامه داد: باید در عرصه موسیقی و مسائل فقهی مرتبط با آن قم صاحب نظر بوده و اگر دستگاه‌های موسیقی به خوبی شناخته شود صدور احکام در این بخش آسان تر خواهد بود.
وی ادامه داد: به دلیل وجود حوزه علمیه و مرکزیتی که قم برای کل کشور از نظر منابع دینی دارد نیاز بود که نیروی تازه نفسی که آشنایی بیشتری با این مقوله داشته باشد معرفی شود.
جنتی اظهار داشت: از مدت‌ها قبل از آقای ایزدپناه خواسته بودم که این مسئولیت را عهده دار شوند و ایشان با توجه به سوابق گذشته می‌توانند نقش مهمی در استان قم داشته باشند.
وی با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بررسی کتب دینی را در قم متمرکز کنیم ادامه داد: قم مرکز علوم و معارف دینی است و در قم این ظرفیت وجود دارد که با بهره گیری از نیروهای متخصص نسبت به صدور مجوز اقدام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که مدیرکل جدید بتواند استعدادهای موجود در این استان را تقویت و حمایت کرده و نکته دیگری که مورد توجه است ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگ با مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیریت عالی حوزه علمیه است که باید محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 3 هزار پروژه فرهنگی نیمه تمام در سراسر کشور داریم گفت: این پروژه‌ها پیشرفت‌هایی بین 20 تا 85 درصد دارند.
جنتی تاکید کرد: گرایش دولت این است که در سال 93 بیشترین اعتبار را به پروژه‌هایی که 80 درصد به بالا پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص دهیم و امیدواریم که در سال آینده شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها باشیم.
 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود