کد خبر: 644

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / بایسته های فرهنگ / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 188

وزیر فرهنگ و ارشـاد اسلامی: نگاه امنیتی به حوزه فرهنگ و هنر کشور باید برداشته شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای گسترش دیپلماسی فرهنگ و هنر ایرانی و میزبانی و یا شرکت در جشنواره های بین المللی، باید نگاه امنیتی به حوزه فرهنگی و هنر برداشته شود. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای گسترش دیپلماسی فرهنگ و هنر ایرانی و میزبانی و یا شرکت در جشنواره های بین المللی، باید نگاه امنیتی به حوزه فرهنگی و هنر برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی عصر روز سه شنبه در نشستی با نخبگان فرهنگی و هنری خوزستان که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان برگزار شد ، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه امنیتی به موضوع فرهنـگ و هنر مخالف است.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات فرهنگ و هنر گفت: بودجه سال آینده کشور در بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست اما باید با همین اعتبارات اندک برنامه های فرهنگی و هنری را اجرا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر هیات دولت به استان خوزستان افزود: در سفر سه روزه به استان خوزستان برخی از مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی و هنر استان بررسی می شود، اما بعد از سفر سه روزه در سفری مستقل به استان خوزستان مسائل مربوط به این حوزه به صورت گسترده تر بررسی می شود.

جنتی گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شده است.

وی از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان خواست برای برگزاری جشنواره ای ویژه در استان خوزستان در سطح ملی برنامه ریزی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از شاخص های استان خوزستان می تواند موضوع شکل گیری این جشنواره باشد و تا این جشنواره به صورت هرساله در استان خوزستان اجرا شود.

جنتی گفت: هم اکنون جشنواره ˈکودک و نوجوانˈ در اصفهان ،جشنواره ˈامام رضا (ع)ˈ در مشهد و جشنواره ˈادبیˈ در شیراز به صورت ملی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم سیاست های جدیدی درزمینه فرهنگی و هنری دارد گفت: این سیاست ها در دولت یازدهم مشخص شده و مسوولان نیز باید در چهارچوب سیاست های دولت عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی به مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان را یکی از اولویت های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد وگفت: در دولت گذشته صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان بدهی های زیادی به سازمان تامین اجتماعی داشت و به نوعی این صندوق ورشکسته شده بود.

جنتی افزود: در صورتی که مجلس با تصویب تبصره 14 در بودجه فرهنگ و ارشاد اسلای موافقت کند ،تمام دستگاه های دولتی موظف می شوند یک درصد از بودجه سالانه خود را صرف کارهای هنری و فرهنگی کنند.

وی همچنین خواستار ارایه شناسنامه کاملی از هنرمندان استان خوزستان شد و از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خواست که انجام این کار را جزء اولویت های کاری قرار دهند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: تاکنون در حوزه رسانه های دیجیتال ضعف فروانی داشته ایم که توانسته ایم با راه اندازی بنیاد رسانه دیجیتال بخشی از مشکلات این حوزه را حل کنیم.

جنتی افزود: تشکیل نظام صنفی مطبوعات نیز در مجلس تایید شده تا این نظام نفی به کارهای ربوط به مطبوعات کل کشور رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه قانون تبلیغات به اصلاح و بازنگری نیاز دارد گفت: با توجه به اینکه قانون خاصی برای تبلیغات تعریف نشده، بسیاری از آگهی هایی که چاپ می شد خلاف واقع است.

در این نشست برخی از هنرمندان استان خوزستان در خصوص مشکلات بخش های مختلف هنری و فرهنگی استان خوزستان مطالبی بیان کردند.

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود