کد خبر: 649

تاریخ انتشار: 1392-10-26 - 20:29

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 276

نمایشگاه کتاب قم 28 دی برگزار می‌شود

کتاب‌ها 20 تا 40 درصد تخفیف در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برپایی نمایشگاه کتاب به منظور معرفی تازه‌های نشر در این استان خبر داد. سید مرتضی اسماعیلی طبا قبل از […]

کتاب‌ها 20 تا 40 درصد تخفیف در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برپایی نمایشگاه کتاب به منظور معرفی تازه‌های نشر در این استان خبر داد.

سید مرتضی اسماعیلی طبا قبل از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در قم عنوان کرد: این نمایشگاه به منظور ایجاد فرصت برای دستیابی به تازه های نشر کتاب، فراهم کردن زمینه دسترسی آسان مردم به کتاب و حضور ناشران معتبر در ارائه تازه‌های نشر به مخاطبان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران برگزار می‌شود، بیان کرد: ظرفیت این محل بیش از 7 برابر محل قبلی است که سالهای گذشته نمایشگاه کتاب در آن برگزار می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال، تعداد ناشران شرکت کننده 2 و نیم برابر تعداد ناشران سال گذشته است، ادامه داد: نمایشگاه کتاب قم در 28 دیماه سالجاری افتتاح و از 29 دیماه لغایت پنجم بهمن‌ماه صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و بعد از ظهرها از ساعت 16 الی 21 آماده بازدید عموم است.

وی بیان کرد: 290 ناشر در این نمایشگاه شرکت دارند که 182 ناشر از قم و 108 ناشر از سایر استان ها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

اسماعیلی طبا با بیان اینکه نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت 15 هزار مترمربع برگزار می‌شود، ابراز داشت: بخش عمومی با 237 ناشر، بخش کودک و نوجوان با 17 ناشر، بخش دانشگاهی و کمک آموزشی با 13 ناشر، بخش هنر و کتب نفیس با 11 ناشر و بخش حقوقی و پزشکی با 12 ناشر در این نمایشگاه شرکت دارند.

رتبه دوم قم در چاپ کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه از عرضه 43 هزار و 560 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب سالجاری خبر داد و گفت:‌ کتاب‌ها 20 تا 40 درصد تخفیف در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قم همچنان رتبه دوم کشور در زمینه چاپ کتاب را دارد بیان کرد: بوستان کتاب، مرکز نشر المصطفی و انتشارات دلیل ما به ترتیب رتبه های برتر انتشار کتاب را در قم دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: کتاب مفاتیح الحیات، گلبرگ عفاف و منتخب ادعیه از جمله کتاب هایی هستند که بیشتر نوبت چاپ را داشته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ تعداد انتشار کتاب در سال جاری نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته و در زمینه قیمت نیز 15درصد افزایش داشته است.

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود